Bekkenløsning og elipsemaskin og sykkel?

Ninnalita

Forelsket i forumet
Jeg er ikke så mye plaget meg bekkenløsning, men lurer på om det er noen som vet om det gjør bare vondt værre og trene på elipsemaskin eller treningssykkel? Jeg må begynne og trene, da jeg la på meg ganske mye da jeg var kvam om måtte spise for å holde kvalmen i sjakk. Så tenkte å kjøpe elipsemaskin eller treningssykkel.

her va d en del av oppvarmingen hos fysio når eg trente der me bekkenløsning :)

Jeg kunne sykle helt fram til fødsel. Kunne ikke gå, brukte krykker fra uke 10, men sykling gikk supert. Bare husk at setet må være så lavt at du ikke strekker bena og vrikker fra side til side hvis du skjønner hva jeg mener. Tenk at bekkenet skal holdes i ro, og bare bena beveges.

ååh.. så flott! :) Da skal jeg dra å kjøpe i morgen, så får jeg håpe at det har positiv innvirking på meg også :) Og blir det værre, så har jeg til babyen kommer ut ihvertfall :)

I følge fysio er sykling og svømming super trening for gravide med bekkenløsning, fordi det er så skånsomt. Men som en annen nevner, du må sitte lavt..

Jeg tror ikke det er bra med ellipsemaskin, da det blir litt trappelignende bevegelse. Det kan starte fødselen for tidlig, i tillegg til at bekkenet tåler trapper dårlig, etter man er begynt å bli plaga. Sykkel er nok bedre, siden den bærer deg.
Sånn ellers anbefaler jeg gravidyoga på det sterkeste! Da slipper du sannsynligvis og plages med bekkenløsning;)

Ja når jeg tenker meg om så er det kanskje ikke det beste med elipsemaskin. Har ikke mye bekkenplager, men er redd jeg kan få det, så går for sykkelen jeg :) Takk for svar!

Jeg trener begge deler, fysioterapeuten sa det var gode metoder å styrke bekkenmuskulaturen på =)

Leste litt på nett at det er flere som trener med elipsemaskin med bekkenløsning. Men det har kanskje noe med hvor bekkenløsningen sitter? Får høre om jordmor har noen tips til meg i morgen. :) 

Back
Topp