Bekkenløsning og dårlig samvittighet!!

BabyHaga

Blir kjent med forumet
Sitter her i sofaen og slapper av..
Etter jobb er det som regel bare det jeg orker!!
Har bekkenløsning med mest vondt fremme i symfysen og går til manuellterapeut, han knekker meg opp i det store leddet bak på rompa og mener det skal hjelpe!
Men når kvelden kommer og en travel dag er over så er det ikke mangen stillinger som er behagelige!!

Synes det er så utrolig tidlig å måtte tenke på sykemeldinger ol. Er alt 20% sykemeldt og tror ikke jeg kommer meg tilbake til 100%.

Og den gode trofaste samvittighenten sier  at det er utrolig tidlig å alt tenke på å redusere arbeidstiden mer...

Men hva teller meste hjem og familie eller jobb????

Personlig ville jeg prioritert hjemmet og familie.

Er jo tross alt ikke bare på jobb man skal fungrer, men også hjemme.

Så må jo stille seg det spørmålet om det er verdt å slite seg ut på jobb å i verstefall få varige men av å jobbe...?

Jeg prioriterte hjem og familie foran jobb... men jeg ble fort så dårlig at det ikke lenge var snakk om at jeg i det hele tatt var i stand til å gjøre noe på jobben...

men jeg mener at det er familien som vil lide det største tapet om du ikke prioriterer de... jobben vil klare seg uten deg, og evt få inn en vikar...

jeg ville prioritert hjem og familie. jobb har man kanskje hele livet, men graviditet bare 9mnd og helsen må man ta vare på hvis man skal fungere etter et svangerskap. 
skjønner veldig godt det med dårlig samvittighet, har det selv siden jeg er sykemeldt, men man kan ikke tenke så mye på det, jobben klarer seg. man må være litt egoistisk å tenke på seg selv og familie

Jeg jobber bare 25% :( ble satt ned på onsdag, å da ble ikkje sjefen bli:( men her sliter jeg mest med veien opp og ned til jobb hver dag, pluss at jeg jobber i butikk med myyye løfting og gåing hele dagene, så halv dag annen hver dag blir det videre her... Håper å klare å holde det fremover... Venter på time til fysio og på basengtrening, med god effekt kan jeg gjerne ha 50% igjen... Men tør ikkje håpe for mye.. Er 17 uker i dag å sliter allerede med å gå:( så her blir familie og helse satt før jobb jaffal... Håper du finner ut av det:)

TE ALLE DOKK ME BEKKEN PLAGER PRØV UT BEKKEN BELTE D E GULL VERT Å ENN KAN FUNGERE SOM OFTES MYE MYE LENGRE....

Vett ka eg snakke om då eg har jobba innen ortopediske hjelpemiddler i 12 år..... De selges på apotek eller bandakister.

Sist svangerskap jobbet jeg nesten hele tida med bekkenløsning på tung sykehusavdelig. Denne gangen tar jeg hensyn til meg selv og familien. Ingen takker deg på arbeidsplassen....har holdt sofaen siden uke 6 nå, hatt to vakter siden...den dårlige samvittigheten har igrunn gått over nå, og sjefen er inneforstått med situasjonen.

Jepp, bekkenbelte funker og det har jeg alt fra forrige svangerskap!! Har en mann som begynner å "melde" fra hvis han synes at jeg ikke tar vare på meg selv,, så det er godt!

Ja den samvittigheten må man nok bare begrave fortest mulig, har selv sagt til venner å bekjente at de må tenke på seg selv først og fremst, jobben klarer seg alltid! Men ikke like lett å snakke til seg selv

Phu/Famy skrev:
TE ALLE DOKK ME BEKKEN PLAGER PRØV UT BEKKEN BELTE D E GULL VERT Å ENN KAN FUNGERE SOM OFTES MYE MYE LENGRE....

Vett ka eg snakke om då eg har jobba innen ortopediske hjelpemiddler i 12 år..... De selges på apotek eller bandakister.

Som de over meg sier. Hjemmet først! Jobben takker deg ikke om du sliter deg fullstendig ut der. Jeg har bekkenløsning og hypermesis og har virkerlig prøvd å jobbe, men måtte gi tapt for to uker siden. Ta vare på deg selv og familien din først! Og kanskje hvert å prøve ett bekkenbelte? :)

Det spørsmålet skal ikke være nødvendig å stille, engang! Svaret er jo opplagt:
Man prioriterer familie og hjem. 

:)

En går tross alt ikke gravid SÅ mange månedene i livet, en får passe på å nyte det så godt en bare kan :) 

Og så skal man jo ha det godt etter at babyen er født også, kjedelig om en må gå og slite med bekkenet lenge etterpå.. :/ 

Skjønner godt du føler på samvittigheten, for jeg gjør det selv.
Men det hjelper jo ingen å ha dårlig samvittighet- er man dårlig så er man dårlig- ikke noe man ønsker å være! 

Back
Topp