Bekkenløsning nå alt?!!?

Anlise

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
Veldig sterke smerter i lysken som ståler ned mot beina og bakover etter en dag på jobb!
Tredje svangerskap. Men likevel -.-

Oi, det var tidlig ja! Du bør sikkert ta kontakt med fysioterapaut eller noe allerede nå for å forebygge mest mulig :)

Jeg har også begynt å kjenne det i bekkenet.... tredje svangerskapet her også... det første uten bekkenplager, det andre med store plager som varte til poden hadde passert 6 mnd, så forberedt på å bli rimelig handicappa denne gangen også..... :-p

Jeg kjenner også smerter i bekkenet! Men har hatt litt siden jeg fødte sist :)

Kjente det godt i et par dager, men jeg har en låsning som ingen har klart å hjelpe meg med å bli kvitt. Etter et par dager med vondt i bekkenet gikk den bort og jeg et akkurat nå bedre enn jeg har vært på nesten 5 år! Men regner med det snur og går andre veien. Så lenge jeg ikke blir sengeliggende igjen så er jeg fornøyd.

Best å komme deg til legen og få henvisning til fysio :)

Kjente det godt i et par dager, men jeg har en låsning som ingen har klart å hjelpe meg med å bli kvitt. Etter et par dager med vondt i bekkenet gikk den bort og jeg et akkurat nå bedre enn jeg har vært på nesten 5 år! Men regner med det snur og går andre veien. Så lenge jeg ikke blir sengeliggende igjen så er jeg fornøyd.
Prøvd naprapat?
Jeg fikk en helt annen hverdag etter at jeg begynte hos naprapat, etter en lang periode med diverse tilbud fra helsevesenet, så om du ikke har prøvd det, anbefaler jeg det på det sterkeste! ;-)

Ja. Tenkte d samme. Så har fått legetime på fredag. Er da 5+5. Redd legen mener det er altfor tidlig :-/

Prøvd naprapat?
Jeg fikk en helt annen hverdag etter at jeg begynte hos naprapat, etter en lang periode med diverse tilbud fra helsevesenet, så om du ikke har prøvd det, anbefaler jeg det på det sterkeste! ;-)
Nei, og har tenkt på det, men har ærlig talt blitt så lei av å gå til div og ha fravær fra jobb. Så da har avregningen blitt at så lenge jeg fungerer så får småindustri bare være småondter. Har fått så mange tips som ikke har funket så har liksom mista trua. Men det som fungerer er verdens beste kontorstol, og rolig bevegelse, så går endel i løpet av dagen.

Nei, og har tenkt på det, men har ærlig talt blitt så lei av å gå til div og ha fravær fra jobb. Så da har avregningen blitt at så lenge jeg fungerer så får småindustri bare være småondter. Har fått så mange tips som ikke har funket så har liksom mista trua. Men det som fungerer er verdens beste kontorstol, og rolig bevegelse, så går endel i løpet av dagen.
Jeg hadde også egentlig gitt opp og slo meg vel til ro med det leger og fysioterapeuter sa, at det nok ikke var så mye å gjøre med. Men på besøk hos ei venninne traff jeg på en naprapat som spurte om hun ikke kunne få prøve og tenkte jaja..... Helt annen verden for min del etterpå. Så anbefaler det likevel.... Skulle du tilfeldigvis bo i Trondheim kan jeg anbefale deg sted også.... :p

samme her.. kjente det på jobb i dag. veeldig tidlig da :( ingen problem med det i første og tredje svangerskap. 2svangerskap hadde eg litt i slutten (dvs. fødte i uke 28). så synst det var litt tidlig ja

Veldig sterke smerter i lysken som ståler ned mot beina og bakover etter en dag på jobb!
Tredje svangerskap. Men likevel -.-
Jeg fikk ikke positiv test før idag men hadde bekkenløsning allerede forrige uke. Også tredje svangerskap hos meg.

Var hos legen i går. Å legen mente at ikke var mulig da fostret var så lite (viste mellom fingrene). Og at BL kom neppe før uke 15-20 tidligst!! -.-
Men skal på min første jm time om ett par uker. Så tar det opp da ;-)

Jeg fikk faktisk ikke bekkenløsning i mitt første svangerskap. Men har kjent litt småvondt i bekkenet i det siste. Har bare tenkt at dette er fordi jeg er litt lat på rompa når det er så kaldt så er litt for inaktiv. Men mulig det er hormonene som har begynt å løpe løpsk. Håper Ts ihvertfall finner ut av det og får litt hjelp for vondten :)

Var hos legen i går. Å legen mente at ikke var mulig da fostret var så lite (viste mellom fingrene). Og at BL kom neppe før uke 15-20 tidligst!! -.-
da tror jeg legen må lese seg opp.. for så vidt jeg vet så får man bekkenløsning pga hormonene, ikke for at fosteret tar så mye plass..
Jeg fikk påvist bekkenløsning i uke 15 med guttungen, og kjenner allerede nå symptomene på bekkenløsning igjen :-/

Var nå meget rart av en lege å si det.

Jeg kjenner også til bekkenløsningen nå og jeg er i uke 8. Slet t.o.m med det når jeg ikke var gravid inni mellom også.
Kjente det spesielt godt i dag siden jeg har gått i mange timer.

Jeg hadde også egentlig gitt opp og slo meg vel til ro med det leger og fysioterapeuter sa, at det nok ikke var så mye å gjøre med. Men på besøk hos ei venninne traff jeg på en naprapat som spurte om hun ikke kunne få prøve og tenkte jaja..... Helt annen verden for min del etterpå. Så anbefaler det likevel.... Skulle du tilfeldigvis bo i Trondheim kan jeg anbefale deg sted også.... :p
Dessverre ikke i Trondheim, men skal lagre opplysningen om naprapat til jeg eventuelt føler det blir verre :)

Og det som av og til er problemet med fastleger er at de er allmennleger og derfor ikke har all kunnskap om det vi lurer på. Det er klart at fosteret pga størrelse ikke vil kunne gi noen vondter nå, men at det handler om hormonell påvirkning.

Ellers så får jo alle en form for bekkenløsning eller så vil vi jo ikke kunne føde, men det er ikke alle av oss som får smerter eller vondt i den forbindelse.

Kjære vene, du bør bytte fastlege :o
Bekkenløsning skyldes hormoner, så det kan starte allerede nå. Har ikke noe å si at det ikke er tungt enda. Jeg har hatt bekkenløsning to ganger, også invalidiserende bekkenløsning. Blir fulgt opp allerede nå.

Her er det blitt ille vondt i dag!! Minstemann er syk og jeg gikk å bar og byssa på han i hele går - og det skulle jeg nok ikke gjort.... :-(

Back
Topp