Bekkenløsning...lege eller ikke??

Hannamaria

Andre møte med forumet
Venter mitt andre barn og har mer vondt i ryggen og bakdelen en med første. Føles som det kan vara bekkenløsning men det er ikke så ille som vissa jeg hørt har haft....men vill heller ikke det ska bli verre:(...er ikke den som søker lege med det føste så vet ikke om jeg skall det før att få se vad det kan vara og kansje få tips eller gå ner i arbetstid før det blir veldig ille. Noen her med erfarenhet eller tips???

Jeg har gått masse til kiropraktor, hjelper bra.

Vært hos manuell terapeut og fått øvelser for å styrke bekkenet.

Ellers prøve å være litt i bevegelse om dagene emoticon

Ok bra tips! Ska sjekka det. Jeg går og står totalt 9-10 timmar om dagen i butikk og med till og fra jobb. Vet ikke helt om det er bra elle ikke, men er masse i bevegelse.

Jeg ville tatt det opp med legen, så kan du eventuelt få en henvisning til fysioterapeut eller kiropraktor, så slipper du å betale noe for det ;)

Ja det må ju vara bedre siden det sikkert blir flere behandlinger....kan bli dyrt. Takk for tips:)

Eg gjekk til legen, fekk då henvisning til fysioterapaut, så slepp betale sjølv. Itillegg er eg 50% sjukmeldt. Hjelper godt på å få gode øvelser som styrker både rygg og bekken, og massasje som hjelper på å få musklane til å slappe av.

Jeg hadde fin virkning av akupumktur :)

griseknoen skrev:
Jeg ville tatt det opp med legen, så kan du eventuelt få en henvisning til fysioterapeut eller kiropraktor, så slipper du å betale noe for det ;)

jeg går til kiroprator for bekkenløsning/låsning 1-2 dager i uka. er og 50% sykmeldt.. men jeg fikk ikke noen henvisning.. men legen spurte jo om jeg gjorde noen tiltak.. da sa jeg at jeg gikk til kiropraktor.. rart ha ikke sa noe om det da :(

hvem er det som betaler for timene da?

dette må jeg skjekke opp i :) for det koster jo 350 pr gang!!

I dag blir det lege etter 4 timer med smertfulle kynnere, sammendragninger i går kveld:( og nesten på vei till sykehus...men vila er det som gjelder nå...kansje ikke var bekkenløsning tross allt....nå er det rett ut i soffan om gjelder:(...håper bara det ikke varer mine 4 mån jeg har igjen...PUH!

NinaBeate88 skrev:

griseknoen skrev:

jeg går til kiroprator for bekkenløsning/låsning 1-2 dager i uka. er og 50% sykmeldt.. men jeg fikk ikke noen henvisning.. men legen spurte jo om jeg gjorde noen tiltak.. da sa jeg at jeg gikk til kiropraktor.. rart ha ikke sa noe om det da :(

hvem er det som betaler for timene da?

dette må jeg skjekke opp i :) for det koster jo 350 pr gang!!

Det er HELFO som betaler for fysioterapien min ihvertfall. Mulig ikke dette gjelder for kiropraktorer da?? Usikker. Men sjekk det opp ;)

Hannamaria skrev:
I dag blir det lege etter 4 timer med smertfulle kynnere, sammendragninger i går kveld:( og nesten på vei till sykehus...men vila er det som gjelder nå...kansje ikke var bekkenløsning tross allt....nå er det rett ut i soffan om gjelder:(...håper bara det ikke varer mine 4 mån jeg har igjen...PUH!

Huff da. Håper hvile er det som skal til, og at du slipper å ha det slik resten av svangerskapet.

Det er HELFO som betaler for fysioterapien min ihvertfall. Mulig ikke dette gjelder for kiropraktorer da?? Usikker. Men sjekk det opp ;)

ja det gjelder fysoterapi :) jeg ringte legen og han skulle skrive ut en henvisning :) så har allerede fått fime hos fyso på tirsdag :)

fysodama sa at viss det var bekkenløsning ville behandlingen bli dekt. var det bekkenrelaterte plager ville timen koste 200kr. det er uansett 150 kr billigere..og timen varer en helt time iforholdt til 15min hos kiro!

takker for hjelpa og at jeg leste denne tråden :) det sparer meg en del penger som kan brukes på.. ja baby

Takk for alle tips! Sykmeldt fullt en uke og så får vi se etter det....kan va bekkenløsning så supert att vite man får dekket det i hvert fall...kan bli kostbart men noe som må till. Håper vi alle får en så bra graviditet som mulig:)

akupunktur har hjulpet meg masse i første sv.. men det dekkes ikke da. har værre bekkenløsning nå som er både forran og bak og merker det er tiltak å ringe, håper det å ta det litt med ro vil hjelpe. jeg har kortere dager på jobb. og holder meg gjevt i bevegelse.
 Men de tipsene jeg har fått er:
Stå stabilt på begge bena, ikke lene deg på et bein.
Holde bena samlet når du går ut og inn av bilen og ut senga.
Sitt når du skal kle på deg nedentil og når du tar på sko.
Du skal ikke støvsuge eller vaske gulv.
Du skal holde det du løfter tett inntil kroppen og løfte med beina.
Ikke sitte med beina i kors.

Har bekkenløsning, og fikk henvisning til fysio av fastlegen min. Men må betale for timene likevel..Men det er verdt å prøve ut uansett!! 

NinaBeate88 skrev:

ja det gjelder fysoterapi :) jeg ringte legen og han skulle skrive ut en henvisning :) så har allerede fått fime hos fyso på tirsdag :)

fysodama sa at viss det var bekkenløsning ville behandlingen bli dekt. var det bekkenrelaterte plager ville timen koste 200kr. det er uansett 150 kr billigere..og timen varer en helt time iforholdt til 15min hos kiro!

takker for hjelpa og at jeg leste denne tråden :) det sparer meg en del penger som kan brukes på.. ja baby

om du får legen til å skrive i henvisningen at det er bekkenplager MED GANGVANSKER får du det dekket ;)

om du får legen til å skrive i henvisningen at det er bekkenplager MED GANGVANSKER får du det dekket ;)

å var det også noe.. eg veit ikkje hva han har skreve på den, for skal hente henvisningen i dag, men viss han ikke har fått med det som skal til, får jeg bare spørre om å få en ny henvisning.. for gangvansker har jeg :( og når jeg først har lagt ned ned i soffan..kommer jeg meg ikke opp.. akkurat som det stiver litt lissom..

legen veit jo ikke så mye om dette her syns jeg.. jeg sa bare at jeg har vondt og at kiropaktoren sa det var bekkenløsning/låsning så sa legen ok.. han skjekker jo ikke noe selv, bare sitter den på sin fine stol.. så ja spent på hva fysoterapauten sier :)

Back
Topp