bekkenløsning / kynnere

gravid med nr 3

Glad i forumet
hvordan kjennes det ut ?? noen med erfaring..
og hvordan kjennes kynnere ut da =??? erfaring

har vært hos jormor med noen små plager jeg har hatt som smereter i magen , hun mente d var kynnere, men jeg har ei venninne som fikk det litt mere detaljert pga at hun spurte så greit og hun trodde det var bekkenløsning ???

Når du har kynnere strammer magen seg og blir hard. På meg gjore det ikke vond i begynnelsen,men nå kjennes det ut som mens smerter på en måte...

Bekken løsning kjentes for meg ut som att noe låste seg i siden på låret og baken..Vanskelig og forklare det egentlig..
Sikkert noen som kan forklare det bedre[:)]

kynnere er som rier, bare ikke så vonde....magen strammer seg og blir hard og man kjenner murring nederst i magen...slik er det for meg iallefall...fikk kynnere i uke 18 og de har gradvis blitt verre....men det er bedre dess mindre jeg bekymrer meg[:)]

Bekkenløsning er smerter i rygg\ hofter eller framme på benet f.eks...man kjenner at bekkenet er løst og at det liksom ikke holder seg på plass og man får en murrende pine, blir gjerne verre om man gjør noe fysisk.Så har man oxo bekkenlåsning, da kjenner man stikkende renninger eller punkt på rumpe\hofte gjerne, som om bekkenet har låst seg og det er smertefullt å gå\ reise seg, også verre ved fysisk aktivitet....men man skal jo helst røre på seg likevel, men med måte.....finnes fine behandlinger som fysioterapi\ kiropraktor\ varmebasseng\ hjelpemiddler som belte for å støtte\ skli matte i sengen om natten.....og sist men ikke minst akkupangtur som hjalp meg veldig....ble verre første gangs behandling, som forventet og smertefri ved andre gang...helt fantastisk!

Håper dette var forklarende?

takk for gode svar :)

Back
Topp