Bekkenløsning, knivsmerte i skambeinet, null søvn!

Lotta915

Glad i forumet
Jeg tror jeg stryker med snart!
Siste ukene har det jevnlig kommet intens knivsmerte rett over skambeinet og ned i vagina/blæren. Det kan skje mens jeg er på butikken, står midt i en samtale eller sitter helt i ro. I blant brer den smerten seg også gjennom magen oppover!
Ikke nok med det, bekkenløsning som merkes godt i symfysen, begge hoftene og lysken. Konstant slitne muskler-følelse i beina. Hver morgen når jeg våkner så kjennes det som om jeg har ligget med evige kramper i leggene.
Har alltid hørt at det er tungt å snu seg i sengen når man er gravid. For meg så er det stor vondt! Prøver i det lengste å la være, men ligger på venstre side så dovner venstre bein samtidig som jeg får krampe i høyre hofte. Har prøvd pute mellom beina uten hell og ender med å snu på meg. Om jeg ligger på ryggen må jeg ha beina i 90 grader for ellers kjennes det ut som lillegutt konstant presser på blæra.
De siste 4 nettene har jeg hatt null søvn om natten som gjør at jeg sover på dagtid. Tenkte å snu det da, så på dagtid i går sov jeg ingenting. Var så trøtt til kl 21 at jeg holdt på å stupe! Men null søvn denne natten og, akkurat som om kroppen nekter meg søvn på nattestid.
Jeg går til fysioterapeut så lenge jeg er i stand til å komme meg ut døra. Samboer gjør alt her hjemme så jeg ikke trenger å gjøre noe. Jeg jobber heller ingenting fra 1 januar og utover, likevel så er dette så vondt og tungt nå.
Jeg ser at magen har skutt ut de siste ukene, var bare ikke klar over at det gjør så vondt når magen strekker seg. Det gjør ofte også vondt når lille snur seg inni magen. Sparkene er ikke så ille heldigvis. Fikk også vite for en uke siden at hodet hadde festet seg i bekkenet allerede.
Føler ikke paracet hjelper stort, tar to om dagen nå likevel.

Tips tas i mot med stor takk hilsen trøtt og frustrert.

Hei. Jeg har de desverre ganske likt som med deg!
Symfyseløsning med knivstikkende smerter som kommer med visse (store som små) bevegelser. Betennelse i slimposene i hoftene så jeg er øm og vond i hoftene, spesielt når jeg sover og ligger med press mot hoftene. Bekkenløsning i rygg og sider.

Flere måneder siden jeg klarte å snu meg i senga, for det er så vondt. Jeg må prøve å komme med opp på alle 4 for å så legge meg ned igjen på den andre siden. Og jeg må snu meg ofte for jeg blir så vond i hoftene av å ligge på samme side for lenge.
Bbhugme puten redder min nattesøvn! Hadde aldri klart meg uten! Får god støtte frå hofter og helt ned til anklene. Varmeflaske på rygg eller hofter.

Jeg bruker krykker på dager der jeg sliter med å gå. Får hjelp av fysio og bader i basseng. Ligger mye i badekar for å avlaste bekkenet litt. Sitter alltid med beina høyt for å minske vannet i beina. Sover i en stol på stuen på dagtid når barna er i bhg, stolen er ikke like vanskelig å sove i som sengen [emoji23]

Jeg er 100% sykmeldt og om du ikke er noe sykmeldt så anbefaler jeg deg å i allefall sykmelde deg litt og ikke helt [emoji5]️

Hei. Jeg har de desverre ganske likt som med deg!
Symfyseløsning med knivstikkende smerter som kommer med visse (store som små) bevegelser. Betennelse i slimposene i hoftene så jeg er øm og vond i hoftene, spesielt når jeg sover og ligger med press mot hoftene. Bekkenløsning i rygg og sider.

Flere måneder siden jeg klarte å snu meg i senga, for det er så vondt. Jeg må prøve å komme med opp på alle 4 for å så legge meg ned igjen på den andre siden. Og jeg må snu meg ofte for jeg blir så vond i hoftene av å ligge på samme side for lenge.
Bbhugme puten redder min nattesøvn! Hadde aldri klart meg uten! Får god støtte frå hofter og helt ned til anklene. Varmeflaske på rygg eller hofter.

Jeg bruker krykker på dager der jeg sliter med å gå. Får hjelp av fysio og bader i basseng. Ligger mye i badekar for å avlaste bekkenet litt. Sitter alltid med beina høyt for å minske vannet i beina. Sover i en stol på stuen på dagtid når barna er i bhg, stolen er ikke like vanskelig å sove i som sengen [emoji23]

Jeg er 100% sykmeldt og om du ikke er noe sykmeldt så anbefaler jeg deg å i allefall sykmelde deg litt og ikke helt [emoji5]️

Godt å få litt svar, føler at knivsmertene blir verre om jeg bruker magen i bevegsler. F.eks som å opp og ut av sengen da hugger det til. Har ikke lagt merke til noe vann i beina, men den verkingen i leggene er kanskje vann?

Syns bekkenet blir verre av å sitte i stol også så må bytte stilling ofte. I tillegg har vi hund som må ut noen ganger om dagen, heldigvis bare korte doturer de timene jeg er hjemme så får han lengre turer med samboer på kvelder.
Har ikke fått brukt ferien fra i fjor så den har jeg nå frem til permisjonen starter

Skal jeg ut av sengen må jeg da også komme med opp på alle 4 og rygge ut av sengen, og sakte reise meg opp mens jeg støtter meg :D:dead:

jeg har fått noen få lette øvelser av fysio som hjelper, så anbefaler en tur til en fysioterapeut. Sitter jeg for lenge får jeg vondt, går/står jeg for lenge får jeg vondt, så jeg må bare finne meg en mellomting som passer meg den dagen :)
massasje og varmeflaske er også gull verd :)

Godt du har ferie og kan være hjemme dagene :) jeg fikk beskjed om 30 min gange om dagen, om jeg ikke klarer 30 min sammenhengende, så skulle jeg dele det opp, 3 turer på 10 minutt i løpet av dagen, begevelse får opp blodsirkulasjonen som hjelper veldig mot stivt og vondt bekken.

håper du finner en løsning som han hjelpe deg, for det er ikke noe gøy å gå rundt å ha vondt og være "fanger i egen kropp"!

I feel you sister. Kjenner ut som noen har slått meg gjentatte ganger med en jernstang mellom beina. Har så vondt i skambeinet området og også øm «på de ytre delene» . Alt er vondt, stikkende og plagende. Også øm i nedre bukmuskler. Er 32uker på vei.

Muskelkrampe er også et herk. Fikk så kraftlig og langvarig i romjulen at jeg fikk blødning i musklene og ikke klarte å bruke beinet på mange dager. Krampene har roet seg nå på nyåret etter jeg økte dosen med magnesium.

Jeg er også sliten, . Sykemeldt 20% grunnet det. Jeg prøverom å unngå å sove på dagtid, gjør jeg det sliter jeg med å sove på kvelden eller våkner. Så prøver heller å slappe av mest mulig formå få til å sovne på kvelden, men så våkner seg som regel flere ganger av tett nese eller kjempetørste

Vi får trøste oss med at vi snart er i mål :)

Har du prøvd bassengtrening? Gjerne for gravide. Jeg har hatt bekkenløsning i 3-4 uker nå og merker at det gjør veldig godt på kroppen. Har smerter bak i rumpa og mellom beina slik du forklarer det. Klarer å holde det i sjakk med trening fra kiropraktor, litt bevegelse gjennom hele dagen og basseng. Håper du får litt søvn og blir litt bedre :smug: -sniker fra april:rolleyes:

Back
Topp