Bekkenløsning! Igjen...

Tvilling82

Glad i forumet
Går fortsatt og lurer jeg...[8|]
Dere begynner vel å bli lei masinga mi, men jeg tar sjansen likevel...[:)]

Sånn her er dagene mine for tiden:
Mye vondt i korsryggen og nedover i rompa. Spesielt ille er det når jeg har gjort noe spesielt.
Da jeg mala gangen forrige uke f.eks., klarte jeg ikke å legge noe vekt på det ene benet da jeg var oppe for å tisse natta etter.
Og i dag som jeg har vært på jobb (i barnehage), er jeg helt knekt etterpå...

Så da er det store spm mitt om dere tror dette kan være begynnende bekkenløsning, eller bare en dårlig rygg?

Klem

Jeg er også plaget med bekkenløsning, hos meg sitter det i skambeinet + i knuter i setemuskulaturen. Dette er tredje svangerskap og tredje runde med bekkenløsning. I første graviditet måtte jeg bruke krykker, andre omgang var bedre. Er spent på hvordan det blir nå. Har litt tips til deg, det er lurt å skaffe seg et glatt stoff, kjolefor, silkelaken e.l. som du sitter på i bilen. Når du skal ut av bilen sørger du for å holde beina samlet (altså ikke skrev ut med en fot om gangen) mens du snur deg på det glatte underlaget. Samme prinsippet i senga, ligg på dette og utnytt friksjonen når du snur deg. Det er lurt å legge en god pute mellom beina når du ligger på siden,den bør være stor nok til at den rekker fra lysken til anklene og tykk nok til at hoftene dine avlastes. En dyne kan f.eks rulles sammen, da er den både lang nok og tykk nok. Unngå å sitte med beina i kors. Unngå skyvebevegelser som f.eks ved gulvvask og støvsuging, da er det faktisk bedre å sitte på alle fire og vaske enn å skyve moppen. Selv har jeg hatt god nytte av fysioterapi, for meg er det triggerpunkt-behandling som er mest effektivt, men har inntrykk av at dette er individuelt.
Ønsker deg lykke til og håper plagene avtar!!!

Back
Topp