Bekkenløsning...... Igjen....

bakemamma

Elsker forumet
Sorry for nok en tråd på det emnet her, men jeg har litt spørsmål til dere som har hatt det før. Og dere som har det nå..

Jeg sliter noe voldsomt med smerter, uansett om jeg står, går eller sitter. Verst er det faktisk når jeg ligger.

Den beste måten jeg kan beskrive smerten på er at det kjennes ut som om jeg har ramla hardt ned på sykkelstanga.
Er dette faktisk bekkenløsning?
Leste et annet sted her inne at noen nevnte symfyseløsning. Hva nå enn det er....

Skjønner jo at jeg må ta en telefon til legen, men hadde vært så kjekt å høre om andres erfaringer...

Jeg har bekkenløsning, og jeg h ar vondt nede i ryggen. Ikke vondt hele tiden, men hvis jeg går mye og da setter meg, eller legger meg nedpå litt... Som regel er jeg frisk og rask hver morgen, men det kommer utpå dagen for min del... Jeg h ar funnet ut at jeg ikke kan sitte på gulvet hvis jeg allerede har litt vondt, da kommer jeg meg ikke opp igjen.

detti hardt nedpå sykkelstanga var en bra beskrivelse..! Jeg har det på samme måte som monolit. Bra om morran også kommer det utover dagen. i dag har jeg stått å vasket opp. Ække mer som skal til... 
Jeg har også smerter rett ved halebenet, samt korsryggen. 

Her er smerten konstant hele døgnet... Men noen ganger verre enn andre.
Ryggen har jeg problemer med fra før (fibromyalgi bl.a.), men den merker jeg ikke noe spesielt til...

Kan det da være at det ikke er bekkenløsning jeg har, men noe annet?
Kanskje ringe legen i morra, bare for å være på den sikre siden :-p

Jeg hadde bekkenløsning forrige gang og er på god vei nå også. Det gjør ondt i skammbeinet ogkorsryggen. Kan våre ondt når jeg sitter ligger eller står, men trur nok jeg hadde kontaktet legen før sikkerhetskyld :)

Symfysen er bruskforbindelsen fremme i bekkenet. Ved bekkenløsning skjer det en oppmykning i slikt vev, noe som da kan forklare hvorfor du har vondt akkurat der.

Hos meg sitter det i korsryggen og området rundt, hjelper best å legge seg ned. Ellers alt med måte. Ikke stå for lenge, ikke gå for lenge, ikke sitte for lenge. Bedre om morningen og verre utover dagen.

Skulle ønske jeg hadde det "bare" i ryggen og det området...
Men blir nok en telefon til legen i morra ja.. Se om det er noe som kan prøves i alle fall :-)

Jeg anbefaler deg å ligge med en pute mellom lårene/ knærne...

Monolit: Det var kanskje ikke så dumt. Det skal jeg prøve i kveld/natt :-D

bakemamma skrev:

Hvordan gikk det?

Glemte puta, men brukte dyna istedet.. Var litt varmt, så trengte den ikke.. Det hjalp faktisk litt, så puta skal tas fram i dag.
Bare så dumt jeg ikke kan bruke den hele dagen ;-) hehe..

bakemamma skrev:
Glemte puta, men brukte dyna istedet.. Var litt varmt, så trengte den ikke.. Det hjalp faktisk litt, så puta skal tas fram i dag.
Bare så dumt jeg ikke kan bruke den hele dagen ;-) hehe..

hehe

ja, puta hjelper som bare det! (hverfall her)

Monolit skrev:

bakemamma skrev:

Hvordan gikk det?

ja, hvordan gikk det?

Det funka litt i alle fall :-)
Fant også ut at å ligge på magen hjelper, men det var ikke godt for magen :-p
Eller så må jeg prøve å ligge helt stille på en side.. For det virker som om det verker mest på den ene siden.

Men puta letta i alle fall på "trykket" :-)

Back
Topp