Bekkenløsning? I rygg?

Lolo

Forumet er livet
Kjære vene som den ryggen min har klikka utover dagen:(
Lurer på om det er bekkenløsning? Sitter hvertfall hovedsakelig i de ledda som tilhører bekkenet i ryggen. Veldig merkelig, for jeg har hatt bekkenløsning med begge de to andre, men da begynte det for det første senere og satt hovedsakelig i symfysen... Har riktignok kjent det i symfysen en ukes tid, men langt fra vond.

Hvordan kan jeg vite om det er bekkenløsning eller 'bare' ryggvondt egentlig? Kan nemlig ikke skjønne hva jeg har gjort for å provosere dette, uansett hva det er...
 
Kan dessverre ikke svare, da jeg ikke aner hvordan der er å ha bekkenløsning, men kan du gjøre noen ryggøvelser? Både strekke ut og belaste musklene. Bruker å bli bedre hvis jeg gjør noen øvelser hver dag. Hvis du kjenner at det hjelper på med en gang etterpå, så er det jo mest sannsynlig ryggen som er vond?
 
Denne uken har jeg hatt veldig vondt i ryggen,men det var etter at jeg var på jobb og løftet helt feil.
Jeg merker at jo mer jeg går jo bedre blir ryggen en stund før den slår krøll på seg igjen.
Når jeg hadde bekkenløsning med forje, så ble ikke bedre men verre av å gå. Jeg hadde bekkenløsning hovedsaklig forran,men merket det godt i ryggen og.
 
I tillegg til bekkenløsning så blir vel alle ledd mer utsatt for strekk pga slappe muskelsener ved graviditet. Så om du har løftet noe tungt eller hatt en dum arbeidstilling så kan det være det også.

Du får Google etter bilder så kommer det nok opp noen som viser typiske soner med smerte ved bekkenløsning
 
Slik jeg har forstått det, er bekkenløsning knyttet til smerter i symfysen, mens bekkenlåsning er smerter i korsryggen/setet. Jeg hadde smerter både foran og bak forrige gang. og allerede nå kjenner jeg utover dagen en slags låsning på ene siden bak på ryggen. Sist gang lot jeg være med å få behandling, men denne gangen skal terskelen være lav for å oppsøke hjelp :)
 
Det jeg klarer å lese meg til, er at symptomatisk bekkenløsning kan være både i symfysen og i disse leddene bak. Det er i leddene bak jeg har vondt nå.
Må vel bare se an et par dager hvordan det går, om det blir bedre eller verre.
 
Ryggen ble mye bedre etter natta. Sov med tredobbel dyne mellom knær og ankler. Faktisk kjente jeg nesten ingenting når jeg stod opp. Så har det sneket seg på utover dagen, og er nå nesten like ille som i går.

Merkelig.
 
Back
Topp