Bekkenløsning, hvor tidlig?

Bkno9675192

Andre møte med forumet
Jeg har en stygg følelse av at jeg har fått bekkenløsning, men er usikker på om det er vanlig så tidlig. Jeg er i uke 11, og har ekstreme smerter inni hoften, som jeg forbinder med bekkenet. Men er usikker på hvor bekkenløsningsmerter er i kroppen. Noen som har erfaring med dette?
 
Fått bekkenløsning tidligere for hvert svangerskap. Begynte sånn rundt 12-13 uker, veldig kjipt så føler med deg :wtf:
 
Høres ikke godt ut, det [emoji853]
Det er hormoner som gir bekkenløsning, så det kan komme tidlig. Hos meg satt det i korsryggen. Det er vel litt forskjellig hvor smertene sitter, tror jeg. Jeg hadde tatt det opp med legen/jm på neste (første?) kontroll. Hvis det er bekkenløsning kan du få henvisning til fysio eller annen behandling (alt etter hva lege/jm syns er mest hensiktsmessig). Jeg var til fysio en gang i uka, hun masserte ryggen min. Det hjalp også å gå med joggesko (som var myk og litt opphøyd under hælen).
Lykke til og gratulere med lille i magen [emoji4]
 
Det er hormonelt. Sist svangerskap merket jeg smerene fra uke 9. I følge fysio hadde jeg bekkenløsning da jeg var 14 uker.
Den gangen her merker jeg vondt fra uke 7.

Startet i korsryggen hos meg, med skikkelig stiv og vond. Kjenner det nedover rompa og foran mot skambeinet og nedover lysken. Sist var det.foran som var verst. Tror bekkenløsnin kan opptre på mange forskjellige måter.
 
Back
Topp