Bekkenløsning/Fysioterapi

madison25

Glad i forumet
Jeg har fått henvisning av legen min til fysio, men det er en privat klinikk så jeg fikk beskjed om at jeg måtte betale selv.. Føler ikke at jeg har råd til det da det koster 500kr første gangen og deretter 450kr pr. gang.. Er det ikke mulig å få dette dekket på noe vis? Trenger ikke å gå til akkurat den klinikken, kan gå til noe statelig også hvis man får det dekket der? Non som vet noe om dette? Hvordan går jeg frem for å få dette dekket?

Hvis du ikke klarer å gå er det gratis, hvis det ikke er så ille enda betaler du egenandel, men det er uansett mye mindre enn å gå til privat.

Jeg har fått henvisning av legen min til fysio, men det er en privat klinikk så jeg fikk beskjed om at jeg måtte betale selv.. Føler ikke at jeg har råd til det da det koster 500kr første gangen og deretter 450kr pr. gang.. Er det ikke mulig å få dette dekket på noe vis? Trenger ikke å gå til akkurat den klinikken, kan gå til noe statelig også hvis man får det dekket der? Non som vet noe om dette? Hvordan går jeg frem for å få dette dekket?
Får du diagnosen bekkenløsning skal du ikke betale noen ting. Da er Fysio gratis i svangerskapet pluss seks mnd etter fødsel. Men husk å gå til en Fysio som har fult tilskudd. Jeg har gått i alle mine tre svangerskap og har aldri betalt noe. Spiller ingen rolle hvor lite eller hvor dårlig du er, gratis uansett.

Hadde jeg vært deg ville jeg droppet å gå til privat, men heller funnet en Fysio med tilskudd. Er jo derfor du har fått henvisning av legen:)

Får du diagnosen bekkenløsning skal du ikke betale noen ting. Da er Fysio gratis i svangerskapet pluss seks mnd etter fødsel. Men husk å gå til en Fysio som har fult tilskudd. Jeg har gått i alle mine tre svangerskap og har aldri betalt noe. Spiller ingen rolle hvor lite eller hvor dårlig du er, gratis uansett.

Hadde jeg vært deg ville jeg droppet å gå til privat, men heller funnet en Fysio med tilskudd. Er jo derfor du har fått henvisning av legen:)
Signerer denne !!

Sjekk med NAV hvilke fysioterapeuten i din kommune som har avtale. Om du må betale selv, så er de uansett billigere :)

Nei, det er kun diagnose "bekkenløsning med gangvansker" som er uten egenandel.
Nja ser det står det på nett, men jeg har alltid bare hatt bekkenløsning stående i diagnose feltet og har aldri betalt noe. Fått beskjed om at det er nok. Har vært hos mange forskjellige. Dette både før og etter fødsel:) Men det må stå bekkenløsning. Hjelper ikke med eks smerter i bekken som diagnose:)

Dette må du gjøre. Ber din lege å skrive på diagnose at du har bekkenløsning med gang vansker, for da MÅ NAV betale for det. Jeg var hos fysioterapeut og betalt for det første timene så fortalt hun meg at legen min må skrive sånn i en ny henvisning, så fikk jeg det dekket 100%.

Hvis fysioterapeuten ikke har avtale med det offentlige så får man det uansett ikke dekket. Så ring rundt å hør hvilke som har sånn refusjonsavtale med det offentlige. Jg fikk bare bekkenløsning på henvisningen sist, men som fysioterapeuten sa så var det ikke alltid leger var så gode på diagnosekodene og så hun så jo at jeg sleit med å gå, så hun skrev at jeg hadde bekkenløsning med gangvansker og da fikk jeg det dekket :-)

Takk for svar alle! Hun har heldigvis skrevet bekkenløsning med gangvansker, noe som også stemmer. Lurer på om jeg også har det som kalles symfyseløsning? Men da skal jeg undersøke hvilke fysioterapauter som har refusjonsordnig :) Kan ikke gå rundt å ha det sånn som dette iallfall...

jeg ringte fysio først, pg fikk beskjed om å gå til lege først for å få henvisning. da var behandlingen gratis.... så skal til legen i dag...

Back
Topp