Bekkenløsning... Flere??

oktober10September12<3

Betatt av forumet
Seks uker i dag, og bekkenløsning faktisk. Det brenner i lysken, inn mot skalbenet, og føles som jeg er veldig støl i lysken, særelig på ene siden. Mere vondt i nedre del av ryggen også, litt sånn hekseskudde aktig. LItt sånn som kan komme før hekseskuddet setter seg, hehe..
Vurderer en tur til legen til uka, kanskje jeg kan sykemelde meg en dag i uka. Flere som virderer sykemelding grunnet dette enda? Er det best å roe ned litt? Det blir vel mest sannsynlig verre med tiden tenker jeg... Hadde ikke det i mitt forrige svangerskap, så håper ikke det blir så ille, men er jo bare 14 månedre siden sist da..

Jeg Kjenner ikke noe spes til det ennå. Litt foran, men slettes ikke ille ennå. Var litt plaga i mine forrige to svangerskap, så antar at jeg vil merke det godt denne gangen også etter hvert. 
Jeg jobber så få timer i uka uansett, så jeg vil prøve å holde ut så lenge kroppen min ikke sier det motsatte. Er godt å holde seg i bevegelse! For min del blir det værre om jeg sitter lenge rolig.

Jupp.. Nederst i korsryggen , går bra på morran men når ettermiddagen kommer så kjenner jeg det veldig godt... På kvelden gjør det vondt og sitte og ligge...

Var visst værre enn jeg trodde. Gjorde SÅ innmarri vondt i korsryggen da jeg la meg rett ut i senga i går kveld! Måtte krumme meg sammen i fosterstilling innimellom, så gikk det bedre etter hvert...

Ja, har kommet her også. Verre noen dager framfor andre! På de verste kjennes det ut som det ikke er brusk igjne inne i hofta så det er bein som gnir mot beinPå gode dager bare litt ømt i hofta og inn mot rompa!

SuperPoPs skrev:
Jupp.. Nederst i korsryggen , går bra på morran men når ettermiddagen kommer så kjenner jeg det veldig godt... På kvelden gjør det vondt og sitte og ligge...

Sign!

Dessverre, men jeg ble aldri kvitt smertene etter forrige svangerskap (snart 2 år sida). Håper jeg ikke blir like ille som da (25 uker totalt på krykker). Her er det venstre Ileosacralledd som er verst, men høyre kan da tulle til det også til tider. Anbefaler silkepysj og silkelaken hvis dere plages om natta ;) :p

Her er det verre enn noen gang!! Hjemmeværende jeg nå.. Har heftige smerter nederst i korsryggen, som ikke gir seg i det hele tatt.. Spyyyyr av smerter

Hjem fra jobb igår pga smerter i korsrygg.. og i hele rompa :( stråler også opp i ryggen... klarer nå ikke sitte rett opp ned for lenge, heller ikke ligge på rygg....  er det dette som kalles bekkenløsning?!? autch ... å uansett, er ikke dette litt tidlig?
Første gangs fødene og har jo iiiiingen peiling ...

er ikke bekkenløsning hormonelt? noe som vil si at så fort kroppen begynner å produsere gravid hormoner, så kan bekkenløsning komme.

søsteren min oppdaget at hun var gravid pga tidlig bekkenløsning....jeg har heldigvis ikke merket så mye, men kjenner bekkenet ikke er helt som det bør. slet ikke med det forrige gang, håper jeg slipper unna det nå og

ja det er vell hormonellt.. men di jeg har snakket med syns det er merklig at det komme så tidlig... ondt gjør d iallefall... sukk

Ja, her er den kommet.
Bekkenet behynner å løsne så for du er gravid. Og det kan for enkelte være veldig smerefullt.
Legen min sa, det kommer ikke til å bli bedre. Men jeg må bare å forebygge i det lengste.

skal til legen imorgen, jobber døgnvakter, og har en veldig tung jobb. Går ut i permisjon i uke 12. Nå er jeg spendt på om jeg får jobbe mer før 12te uke.... konstante smerter nå :p

Back
Topp