Bekkenløsning etter fødsel?

Lotty

Glad i forumet
Har ikke vært så plaget med bekkenet dette svangerskapet,kun lity symfysevondt.

Etter fødsel har jeg derimot fått probelmer med å gå. "Svir"i hoftene og klarer ikke gå mer enn noen små-steg om gangen.

Kan dette vært bekkenløsning ?eller er det bekkenet og hoftene som regulerer seg tilbake...?

Ille er det isåfall. :-o
 
Jeg hadde bekken-/ryggplager under svangerskapet som ga seg stort sett noen uker før fødselen. Nå er det litt tilbake men ikke noe ille. Kanskje du kan nevne det hs neste gang du skal dit?
 
Vet om noen som ikke var plaget med bekkenet under graviditet (fødte uke 32/34 tror eg det var), men som kjenner det i etterkant. Yogaentusiast ho, så antar at ho har jobba med å trene det opp igjen, men det kan ta tid. Så det kan være bekkenløsning etter fødsel ja, isåfall kan det være lurt å søke hjelp hos fysio El for opptrening om det ikke har gitt seg til 6-ukerskontrollen (få henvisning fra lege da).
 
Jeg hadde bekken-/ryggplager under svangerskapet som ga seg stort sett noen uker før fødselen. Nå er det litt tilbake men ikke noe ille. Kanskje du kan nevne det hs neste gang du skal dit?
Tenkte å høre med HS om det kan være tilfelle. Regner med at kroppen jobber litt for å komme tilbake også. Hoftene skal forhåpentligvis snu seg igjen :-p
 
Lest masse om bekkenløsning og hr lest at noen får det etter fødsel uten å ha hatt det i graviditeten. Du får nok fysio om du ber om d:)
 
Jeg fikk det etter første svangerskap. Var ute og gikk med barnevogna, og plutselig fikk jeg ikke til å gå vanlig. Vondt og ustabilt. Hadde ikke noe før fødselen. Gikk heldigvis over :) Med andremann hadde jeg litt i svangerskapet, og hang igjen i nesten 1/2 år etterpå. Nå har jeg nettopp fått nr 3, så spent på hvordan det går videre. Føles heldigvis ganske bra nå.
 
Jeg fikk det etter første svangerskap. Var ute og gikk med barnevogna, og plutselig fikk jeg ikke til å gå vanlig. Vondt og ustabilt. Hadde ikke noe før fødselen. Gikk heldigvis over :) Med andremann hadde jeg litt i svangerskapet, og hang igjen i nesten 1/2 år etterpå. Nå har jeg nettopp fått nr 3, så spent på hvordan det går videre. Føles heldigvis ganske bra nå.

Fikk du noe behandling eller gikk det over av seg selv?
 
Fikk du noe behandling eller gikk det over av seg selv?
Gikk over av seg selv, tror det tok en måned eller to første gangen. Var ikke like vondt hele tida, kom og gikk litt. Men jeg burde nok hatt behandling etter 2.svangerskap. Orket bare ikke å styre med det. Hvis du skal til lege på din 6ukerskontroll, kan du jo høre hva han/hun anbefaler da?
 
Har ikke vært så plaget med bekkenet dette svangerskapet,kun lity symfysevondt.

Etter fødsel har jeg derimot fått probelmer med å gå. "Svir"i hoftene og klarer ikke gå mer enn noen små-steg om gangen.

Kan dette vært bekkenløsning ?eller er det bekkenet og hoftene som regulerer seg tilbake...?

Ille er det isåfall. :-o
Som jeg fikk beskjed om av fysioterapeut, det er ikke noe som heter bekkenløsning etter en graviditet. Selv om mange sier at man har det. Det er visst bekkenrelaterte plager og ja, musklene er slappe her og der, skal gå noe sammen og noe må trenes opp. Og det er ikke sikkert det "går helt sammen" slik det var, det kan gi plager. Men man kan han vondt i 1-2 mnd, man må liksom tenke litt på hvordan man beveger seg fortsatt :)
Håper disse smertene gir seg for deg snart.
 
Jeg fikk problem ned bekkenet siste uka før fødsel, og har fortsatt vondt nå ei uke etter. Er av og til problem å trø på den ene foten. Fikk beskjed av helsesøster om å kontakte fysioterapeut når hun var på hjemmebesøk. Jeg skal dit i neste uke...
 
Som jeg fikk beskjed om av fysioterapeut, det er ikke noe som heter bekkenløsning etter en graviditet. Selv om mange sier at man har det. Det er visst bekkenrelaterte plager og ja, musklene er slappe her og der, skal gå noe sammen og noe må trenes opp. Og det er ikke sikkert det "går helt sammen" slik det var, det kan gi plager. Men man kan han vondt i 1-2 mnd, man må liksom tenke litt på hvordan man beveger seg fortsatt :)
Håper disse smertene gir seg for deg snart.


Har sett flere med diagnosen bekkenløsning (etter graviditet),men vet ikke om det da er legene som ikke legger inn "riktig"diagnose. Er isåfall veldig "hjulbeint" og går sikkelig rart. Hs sa at når baby ,fostervann og morkake er ute, trenger kroppen tid til å omstille seg siden det skjer så raskt. Skal en tur til kiropraktor for å sjekke om det er noe i det :)
 
Har sett flere med diagnosen bekkenløsning (etter graviditet),men vet ikke om det da er legene som ikke legger inn "riktig"diagnose. Er isåfall veldig "hjulbeint" og går sikkelig rart. Hs sa at når baby ,fostervann og morkake er ute, trenger kroppen tid til å omstille seg siden det skjer så raskt. Skal en tur til kiropraktor for å sjekke om det er noe i det :)
De har dessverre ikke noe annet ord på det. Hun fysioterapeuten jeg bruker, er gammel i gamet og spesialist på dette området og sitter i flere slike utvalg og grupper etc, så de prøver å få det til at det ikke skal hete bekkenløsning, da dette ikke var en tilstand man kunne ha i flere år. Det forekommer kun under svangerskap pga hormoner som vi har da. Sier ikke at dette er riktig og stemmer, men var det hun fortalte meg og var veldig bestemt på at det var så mange som tok feil etc etc :) Men ja, at det kan vare litt i etterkant er riktig, vi skal jo få en ca tilsvarende normal kropp igjen ;)
 
Back
Topp