Bekkenløsning etter fødsel

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Flere som har hatt/har det?  Har slitt mye med bekkenløsning i begge mine svangerskap, det ga seg aldri helt etter flørste, men jeg klarte å jobbe og sånn. Kunne ikke gå turer på en time +, da var jeg ødelagt i bekkenet etterpå, trapper har jeg slitt med å gå i. Fødte nå for 11 dager siden og kjenner bekkenplagene enda, og er så redd de ikke skal gi seg. har så lyst til å gå lange turer og begynne å trene igjen etter barseltiden, men bekkenløsningen hindrer meg, jeg er så redd for å ødelegge enda mer. Gikk til fysio i svangerskapet, men sluttet da jeg ikke følte det var noe bedre av det.

Tips til andre ting jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Kiropraktor f.eks, får man det dekket også, eller må man betale selv? Vil gjerne hølre erfaringer og om dere ble bra igjen, evt. hvor lang tid det tok.

Mener å huske du får dekket fysi el ling i 6 mnd etter fødsel. Jeg fikk iallefall dekket manuellterapeut :)

I 2010, hvis man fikk påvist BL av fastlegen, fikk man dekket fysio under svangerskapet og inntil 6 måneder etter fødsel. 

Hør med legen din. Det er et helvete, så du har min fulle sympati :( 

Vet at man får dekket fysio i 6 mnd etter fødsel, men jeg hadde ingen effekt av det i svangerskapet, så vil helst prøve noe annet. Noen som vet om f.eks kiropraktor også er dekket?

Ja, fikk det for fult når snuppa var 6mnd... Har slitt med det siden!

|Frosken| skrev:
Vet at man får dekket fysio i 6 mnd etter fødsel, men jeg hadde ingen effekt av det i svangerskapet, så vil helst prøve noe annet. Noen som vet om f.eks kiropraktor også er dekket?

Jeg fikk ikke kiropraktor dekket, men vet ikke om man kan det. Hadde ikke noe effekt av fysio i svangerskapet, jeg endte på krykker, men da jeg slutta på fysio så kunne jeg også kasta krykkene. :p Men ja, kiropraktor hjalp litt. Eller så har du jo manuellterapeut? Prøvd det? Eller sånn.. naprapat?

Back
Topp