Bekkenløsning ble plutselig bedre.

Sprettrompa!

Elsker forumet
har slitt med bekkenet siden uke 12, med en periode hvor bekkenet var vondt, men kunne allikevel gjøre litt småting. For så å plutselig bli så gale at venstrefoten bare sviktet fullstendig. Avhengig av både krykker og bekkenbeltet og umulig å gå uten ekstreme smerter.

Men, for to dager siden hadde jeg mye magesmerter/magekramper. Murringer. Var sengeliggende hele dagen, og dagen etter var jeg helt fin igjen, og bekkenet var til det stadiet hvor det er vondt, men kan bevege meg uten å nærmest dø. Altså, betraktelig bedre.

Jeg er tredjegangsfødene (første gang med bekkenløsning) så hodet skal vel ikke ha feset seg. Er 36 uker gravid.

Noen som har opplevd dette? Kan det være tegn opnar fødsel nærmer seg? I så tilfelle, hvor nærme?

Håper noen kan svare meg. Er så lei, så hun kan godt få komme to uker før termin
 
Selv om det ikke har festet seg kan hodet ha kommet lenger ned i bekkenet og stabiliserer derved likevel.
 
Er nok ingen som kan gi deg noen sikker svar av noe slag:-/ men du er jo veldig nærme fødsel, du er jo i uke 36 så det kan jo snart skje når som helst.

Og selv om du er flergangsfødende så kan hodet feste seg, det er bare ikke like vanlig på føergangafødende som med førstegangsfødende:) kanskje derfor du er bedre i bekkenet:)
 
Er nok ingen som kan gi deg noen sikker svar av noe slag:-/ men du er jo veldig nærme fødsel, du er jo i uke 36 så det kan jo snart skje når som helst.

Og selv om du er flergangsfødende så kan hodet feste seg, det er bare ikke like vanlig på føergangafødende som med førstegangsfødende:) kanskje derfor du er bedre i bekkenet:)


Ja, det er jo for såvidt sant. I alle fall veldig deilig å kunne bevege seg uten å nesten grine for hvert skritt. Håper det er slik helt frem til fødsel
 
Ja, det er jo for såvidt sant. I alle fall veldig deilig å kunne bevege seg uten å nesten grine for hvert skritt. Håper det er slik helt frem til fødsel

eller som sara sier, at hodet har kommet lenger ned og stabiliserer bekkenet mer:) det skjedde med meg, var veldig plaget med bekkenløsning og låsning og hodet til jenta mi festet seg aldri for hun hadde håndrn i veien (ble født i supermann stil) men når hun kom lenger ned i bekkenet ble det en ørliten grann bedre. Ikke sann kjempe bra, men litt bedre. Det var forresten også rundt uke 36 og jeg fødte i uke 37+5:)
 
eller som sara sier, at hodet har kommet lenger ned og stabiliserer bekkenet mer:) det skjedde med meg, var veldig plaget med bekkenløsning og låsning og hodet til jenta mi festet seg aldri for hun hadde håndrn i veien (ble født i supermann stil) men når hun kom lenger ned i bekkenet ble det en ørliten grann bedre. Ikke sann kjempe bra, men litt bedre. Det var forresten også rundt uke 36 og jeg fødte i uke 37+5:)

Samme her, det er ikke helt bra, men mye bedre. Så spennende. Har hatt ekstremt med langvarige kynner fra uke 32, og nå dette. Så håper litt på at hun kommer litt før termin :happy:
 
Etter at mini snudde seg fra tverrleie til hodeleir rundt uke 35 så ble bekkenet mitt mye bedre, selv om hodet ikke var festet. Var i super form siste ukene før fødsel. :)
 
Vansker med å stå på ene foten? Det kan ha vært en låsning som har gått over av seg selv. Har hatt låsning i bekkenet i begge svangerskap. Forrige gang gikk det over selv etter en stund,denne gangen måtte jeg få hjelp av fysio til det. Jeg synes det høres ut som om du har hatt både en låsning som nå er borte,samt bekkenløsning som er det du sitter igjen med nå.
 
Med siste var jeg på krykker fra uke 12.
Mot slutten, mener på det var rundt uke 36 som med deg, ble jeg helt brått mye bedre.

Snakket med andre og det er visst ganske normalt etter hva jeg forstod
 
Vansker med å stå på ene foten? Det kan ha vært en låsning som har gått over av seg selv. Har hatt låsning i bekkenet i begge svangerskap. Forrige gang gikk det over selv etter en stund,denne gangen måtte jeg få hjelp av fysio til det. Jeg synes det høres ut som om du har hatt både en låsning som nå er borte,samt bekkenløsning som er det du sitter igjen med nå.
Høres også ut som da jeg hadde bekkenlåsning i tillegg til bekkenløsning. Låsningen førte til isjiaslignende smerter nedover ene foten, var grusomt vondt! Var godt da låsningen gikk over og jeg «bare» hadde bekkenløsning :p
 
Hodet kan godt ha festa seg! Jeg er tredjegangs i uke 33 og hodet var godt festa på siste kontroll. Jeg sleit veldig med bekkenet dette sv.skapet helt til jeg plutselig hadde rier i uke 28, fødselen ble stoppa, men bekkenløsninga har jeg nesten ikke kjent etterpå.
 
Back
Topp