Bekkenløsning alt nå?

vesla1989

Betatt av forumet
Aner ikke hva de første symptomene på bekkenløsning er, slapp heldigvis unna med første. Men idag har jeg fått en slags nummen følelse rett over rumpeballen, og litt småstikking. Noen som vet hva det kan være? Er vell ikke bekkenløsning alt nå?
 
Det har jeg hørt også. Håper bare det ikke forverrer seg veldig.
 
Man kan få det tidlig ja. Jeg kjenner igjen tegnene.

Men bekkenleddene som smerten oftest sitter i er symfysen foran og to bak et på hver side ca midt på baken.(bildeoogle og kjenn på deg selv)

Der du beskriver høres ikke typisk ut som bekkenløsning heldigvis, men vær obs på ting du gjør som gjør det værre, og sov gjerne med ei pute mellom beina.
 
Er nok isjasen. Jeg har samme som deg. Spesielt hvis jeg har stått og gått mye en dag.
Tror det kan komme av hormoner. Jeg pleier å ha det sånn rundt mensen og El også.
 
Jeg kjenner stikningere i bekkenet allerede og det er som Sara sier enten i symfysen eller rompa. Jeg kjenner det mest i rompa nå men etterhvert som magen blir større(og det sikkert blir mer press) flytter det seg frem i symfysen.
 
Hvordan går det med dere?

Bekkenet mitt sier fra om kvelden..

Også har jeg hoftene i tillegg som jeg ikke vet helt hva er, det satt en del der sist også. Det er jo ikke bekkenet. Men behagelig er det ikke. Utsiden av hofta, sånn på høyde med bekkenet men altså på sidene
 
Jeg har plagdes med både hoftene og bekkenet uten å ha vært gravid. Nå når jeg er d så kjenner jeg d skummelt godt i starten.
 
Det blir spennende å se hvordan dette går for oss.
 
Lov å håpe....
 
Jeg kjenner det også i bekkenet, mest utsiden av hoftene forløpig, er ganske smertefult. Sist filk jeg bekkenløsning i uke 12:bored:
 
Du regner det som bekkenløsning også utsiden av hoftene, ja? Legen fortalte meg nemlig at bekkenløsningsmertene sitter i bakre og fremre ledd, ikke på siden. Men jeg merker det først i hoftene.

Uansett kjenner jeg bekkenet også på kvelden, bare bak, ikke fremme, og av og til noe på innsiden av lysken et glimt.

Jeg er ikke i tvil om at jeg får bekkenløsning
 
De dagene jeg har vært i aktivitet hele dagen kjenner jeg det godt på kvelden, men når jeg bare har vært hjemme og lest til eksamen er jeg tålig god. Hurra for at jeg skal jobbe hele juni og juli:depressed:
 
Min jobb er å sitte på kontor. Hodet henger ikke med på det, men egentlig burde ikke det være så ille for bekkenet.

Sist uke sov jeg med pute mellom beina. Langhelg. Bedre bekken. Så fint. Mandag. Pute mellom beina.

Jada...
 
Du regner det som bekkenløsning også utsiden av hoftene, ja? Legen fortalte meg nemlig at bekkenløsningsmertene sitter i bakre og fremre ledd, ikke på siden. Men jeg merker det først i hoftene.

Uansett kjenner jeg bekkenet også på kvelden, bare bak, ikke fremme, og av og til noe på innsiden av lysken et glimt.

Jeg er ikke i tvil om at jeg får bekkenløsning





Er vel kanskje mer bekkenlåsning når det kjennes på utsiden... Ikke helt sikker, men vondt gjør det. Sist begynte det også i hoftene også låste det seg helt i ryggen (dvs kunne ikke gå f eks lange steg), også satt det seg til slutt i symfysen.
Jeg tenker at det uansett er bekkenrelatert, er jo ikke tilfeldig. Dessuten mener jeg å huske fra sist at man kan oppleve smertene forskjellig ut i fra hvordan man belaster kroppen, f eks har jeg tidligere hatt vondt i høyre side korsrygg, mens låsningene har sittet på venstre side. :rolleyes:
 
Tja, bekkenlåsning ble jeg ikke helt klok på når jeg googlet, men vips så kjente jeg plutselig noe.... au da.... symfysen min!

Pokkers kropp

Kjekt å være gravid altså, og jeg gleder meg til å kjenne den sparke, få mage, og føde. Særlig det, få en ny liten baby. Men altså. 5+1

Det er litt tidlig å begynne å ha vondt, for det er veldig lenge igjen!
 
Æsj, ja det er noe hærk. Føler med deg, jeg syntes og det blir litt i lengste laget å gå med
bekkensmerter i heeeele svangerskapet. Heldigvis kommer det noe positivt ut av det til slutt:shy::happy:
 
Det ga seg sånn å være vondt om jeg ikke... Vel, trykker på for å se om det reelt er der!

Vel. Jeg kan ikke huske å h hatt vondt der før, så dette var nytt. Ikke gøy.Altså, blir det ikke mer vondt, så er det greit. Men dette er 5+1, jeg har 35 uker igjen, og er redd det blir litt mer.
 
Back
Topp