Bekkenløsning allerede???

Superprodusent

Glad i forumet
Virker som bekkenløsningen allerede er på tur:( 5 uker idag... Begynte med nummenhet nedover baksiden av låret i går og har smerter i symfysen idag. Noen som har erfaring med bekkensmerter så tidlig? Blir det bedre når livmoren kommer høyere opp, evt hvilke tiltak kan jeg iverksette? Noen som har prøvd belte og evt hvilket?

Jeg har hatt bekkenløsning fra disse ukene med alle mine. Jeg tar små skritt, og holder bena samlet, og det hjelper en del.
Med nr 2 gikk jeg til fysioterapeut en gang i uka, og brukte bekkenbelte.
Det ble aldri bedre for min del, kun fødsel som hjalp på bekkenløsningen her i hvertfall :eek:

Fysio!! Og evt sykemelding?!

Jeg fikk tidlig vondt i forrige svangerskap.. BLe sykemeldt og gikk til fysio ukentlig/annenhver uke.. da greide vi å holde det ganske i sjakk.. måtte til kiropraktor også, pga låsninger i bekkenet bak. Brukte mye varmepute som lindring.

Jeg sliter med bekkenet.... ble ikke helt bra etter forrige graviditet, og nå drar det seg på igjen.... jeg gikk på svangerskapspenger sist fra ganske tidlig av... ble ikke noe bedre utover, bare verre.... og ennå verre etter fødsel... da klarte jeg ikke stå på beina i er par uker... sakte men sikkert kom jeg tilbake til nogenlunde normalt. Hva gjør man vel ikke for å få barn ;)

Huff, jeg kom meg hvertfall til uke 17 sist før det satte inn. Fra uke 23 begynte jeg å gå fast en gang i uka til manuell terapeut og det hjalp veldig. Håper jeg slipper denne gangen og takker høyere makter for hver uke jeg ikke merker noe i bekkenregionen! Men det er jo fortsatt mange uker igjen.

Huff, jeg kom meg hvertfall til uke 17 sist før det satte inn. Fra uke 23 begynte jeg å gå fast en gang i uka til manuell terapeut og det hjalp veldig. Håper jeg slipper denne gangen og takker høyere makter for hver uke jeg ikke merker noe i bekkenregionen! Men det er jo fortsatt mange uker igjen.

Jeg var bare hos fysio sist, og kiropraktor etter fødsel.... hva gjør manuellterapeuten? Har tenkt på kanskje å prøve akupunktur denne gangen. Om å gjøre å holde det mest mulig i sjakk

Jeg var bare hos fysio sist, og kiropraktor etter fødsel.... hva gjør manuellterapeuten? Har tenkt på kanskje å prøve akupunktur denne gangen. Om å gjøre å holde det mest mulig i sjakk

En manuell terapeut er vel en fysioterapeut med ekstra utdanning. Har mer kunnskap til ledd og slikt tror jeg. Han dytta og maserte, gjorde godtvondt når han holdt på men jeg hadde to tre veldig gode dager etter St jeg hadde vært der.

Jeg har hatt bekkenløsning fra disse ukene med alle mine. Jeg tar små skritt, og holder bena samlet, og det hjelper en del.
Med nr 2 gikk jeg til fysioterapeut en gang i uka, og brukte bekkenbelte.
Det ble aldri bedre for min del, kun fødsel som hjalp på bekkenløsningen her i hvertfall :eek:

Samme her. Jeg hadde bekkenløsning i uke 5-6 på min 1.graviditet. Og i går begynte jeg med bekkensmerter. Da er det vel på tide å bruke bekkenbelte[emoji848]

Hva slags bekkenbelte har dere? Jeg har tatt krykkene i bruk og sliter skikkelig på jobb... :(

Huff :( jeg var hos naprapat på mammaklinikken i Oslo i dag. Kjempegod hjelp. Gode råd til egenhjelp hjemme også.

Back
Topp