Bekkenløsning allerede?

Mamsama

Flørter med forumet
Hallo.

Jeg er gravid for andre gang og i mitt forrige svangerskap fikk jeg kraftig bekkenløsning da jeg var 6 måneder på vei. Auau! :( Etter fødselen brukte jeg flere dager på og klare og gå igjen. Nå er jeg 9+1 og sliter med det jeg tror er nummenhet og tidvise smerter i leddbåndene ut mot beina og i korsryggen. Kjenner at dette minner meg veldig om tiden før bekkenløsningen kom for fullt sist gang.. Er det mulig å få bekkenløsning så tidlig?? Vil virkelig ikke få så kraftig bekkenløsning igjen :(

Åh nei, trodde ikke det kom så tidlig.. Det må ha vært kjedelig. Da blir det legen neste, forhåpentligvis går det vel å forebygge det noe..?

Fikk det veldig tidlig i 2 svangerskap jeg også. Er i dag fult sykemeldt pga det (og andre grunner ) er i uke 16.

Jeg fikk det rundt uke 11 med mi :/

Fikk det i uke 7 og var så si ikke gangfør fra uke 10 første gangen, og denne gangen fikk jeg det i uke 4 i varierende grad, men heldigvis ikke invalidiserende.
Det er f.eks vanligere å få det tidlig om man har hormonforstyrrelse som pcos, for da har man ofte allerede for mye av hormonene som gir bekkenløsning, i kroppen.

Absolutt mulig ja, fikk det i uke 9 første gang og før positiv test med nr to og tre...

Fikk i uke 25 med nr. 1 og i uke 4 (!!) men nr. 2, så er dessverre fullt mulig... Kom deg til legen og få henvisning til fyseo! Jeg gikk i tillegg på trening for gravide med bekkenplager. Kjempe bra!

Med andremann var det slik eg merka at eg var gravid, fra uke 5! Men, det som ofte gjer det, er mykje hormonar i starten. Etter nokre veker vart det bedre igjen:) Så kom det tilbake fra uke 16, men ikkje like ille som med førstemann.
Anbefalar å begynne med å trene kjernemuskulatur asap:)

Bekkenløsningen kjente jeg allerede før jeg fikk positiv test med nr. 3. Nå er hun 4 mnd gammel og jeg kjenner det fortsatt. :(

Absolutt mulig ja. Fekk det rundt veke 9 første gong (100% sjukmeldt frå veke 14). Denne gongen var det bekkensmerter frå rundt 7 dpo som gjorde meg sikker på at eg kom til å få positiv test...

Lytt til kroppen, ta det med ro, kontakt lege og få henvisning til fysio, ev. prøv svømming/vanntrening for gravide dersom det fins hos deg.

Back
Topp