bekkenløsning, allerede...??

Mammaprat

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg sliter innmari med bekkenet....... synes det er altfor tidlig når jeg ikke er kommen lenger enn til uke 6.. men det har vist ingen betydning! Fler som sliter med det samma? Noen som har godt tips om å holde seg oppegående? :wtf: I de to tidligere svangerskapene har jeg slitt med bekkenet kun på slutten, å nå kjenner jeg godt igjen tegnene......:smiley-angry017

Hmm vet ikke helt hva de sier som hjelper, så kan ikke hjelpe deg så mye. Men jeg kjenner det samme i uke 8+4 så du er ikke alene :( Jeg slet med lumbago sist, og vet ikke hva som er verst. Ille å gå på skolen med bekkenløsning og lumbago, det er mange barnløse på skolen som ikke skjønner hva det går av meg.

Få en henvisning til fysio så fort du kan. For der kan det ofte være litt venting. Sist jeg gikk gravid så merket jeg at jeg var gravid nettopp pga bekkenløsning. Og det beste man gjør er å trene og trene, da kan man holde det litt i sjakk. Men få deg en time hos fysio, så får du vite hvordan du skal trene, og de kan gi deg øvelser du kan gjøre hjemme. Jeg er 8 uker nå, og kjenner det godt allerede.

Sist fikk jeg beskjed om å svømme regelmessig. Gikk til kiropraktor noen ganger, tror det hjalp :p
Når jeg hadde veldig vondt satt jeg meg i dusjen med varmt vann, det var deilig! Men man kan jo ikke dusje hvor som helst :p

Jeg sliter også med bekkenet. Merket det i grunn allerede før jeg testet. Nå er det mest vondt i symfysen. Jeg har begynt å gå til kiropraktor, kommer til å gjøre det hyppig i svangerskapet.
Har ikke så mange tips, er vel bare å lytte til kroppen og ikke presse for hardt.

Jeg har fått en sånn liten periode helt i starten med sånne plager både i dette og forrige svangerskap, og så blir det helt borte før jeg er mye lengre på vei. Innbiller meg at det er hormonene som gir kroppen litt "sjokk", så det blusser opp før det stabiliserer seg, men aner jo ikke da... Merkelig er det iallfall.
På slutten med forrige hadde jeg trykk på en nerve så kunne tidvis ikke gå. Denne gangen dukket dette plutselig opp en periodei 6 uke. Sært

Om noen har noe konkrete øvelser så del gjerne..

Fra forrige svangerskap husker jeg at jeg fikk beskjed om å kun gjøre øvelser symmetrisk. For øvelser som f eks utfall eller andre usymmetriske øvelser trigget. Beina mest mulig samlet. Også fikk jeg endel øvelser på bekkenbunn for å styrke denne. F eks sitte på ball og vippe bekkenet frem og tilbake, ligge på rygg og løfte bekkenet, kniping, er det jeg kommer på.
Om det hjalp så veldig er jeg litt usikker på, men de kom litt sent på banen så kan være derfor.

Back
Topp