Bekkenløsning allerede

Strutsen

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Andre som allerede har fått bekkenløsning? Er i uke 7. Føler det forverres gradvis allerede. Kjenner det fort etter litt husarbeid/rydding hjemme. Hadde ekstrem bekkenløsning sist, så burde vel ikke være helt uventet. Men hadde håpet på å kunne gå lengst mulig.

Jupps... Kjenner det noen dager. Heldigvis ikke spesielt vondt enda.

Jeg har allerede fått henvisning til fysio og bruker øvelsen jeg fikk sist flittig! I følge fastlegen kan en med god trening og en god fysio med spesialisering i akkurat dette forebygge at det blir heeelt krise!

Jepp :( kjente det før testen var positiv :)

Jepp. Kjenner det litt alt desverre men plutselig så er det bedre igjen dagen etterpå osv

Fått henvisning til fysioterapi, og er på venteliste. Går til kiropraktor og akupunktur også, har gjort det siden sist fødsel. Prøvd utallige treningsprogram tidligere, men føler ikke jeg fant noe som bedret. Ble verre av trening. Men håper nye fysioterapeut har noe jeg ikke har prøvd. Kjente det også før jeg visste jeg var gravid. Men nå er det blitt verre. Mayamoren: hva slags øvelser er det du har effekt av?

Ja, desverre.
Sist hadde jeg god effekt av basseng, ikke det å trene i basseng men det å være "vektløs" og få rørt på hele bekkenet..

Kjenner der riiiimelog godt i bekkenet nå etter senvakt.. Var vedlig plaget forrige svangerskap, så det er vel ikke uventet. :rolleyes:

Fått henvisning til fysioterapi, og er på venteliste. Går til kiropraktor og akupunktur også, har gjort det siden sist fødsel. Prøvd utallige treningsprogram tidligere, men føler ikke jeg fant noe som bedret. Ble verre av trening. Men håper nye fysioterapeut har noe jeg ikke har prøvd. Kjente det også før jeg visste jeg var gravid. Men nå er det blitt verre. Mayamoren: hva slags øvelser er det du har effekt av?

Jeg fikk en del slyngeøvelser som styrker bekkenbunnen/nedre magemuskler. I tillegg gjør jeg en del øvelser som "kobler på" hoften.

I tillegg er det de vanlige knipeøvelsene da... Prøver å være flink der:-)

Jepp, er i uke 6 og kjenner det godt, spesielt dagen derpå hvor jeg har vært mye aktiv. Gikk på krykker sist svangerskap, så er forberedt og skal prøve å ta det noe roligere. Vanskelig på jobb da, er sykepleier. Men foreløpig går det greit. Jegsynes også det var tidlig, er i uke 6. Men bekkensmertene kjenner jeg godt igjen, så vet at det er det jeg kjenner.

Back
Topp