Bekkenløsning.. allerede nå??

Mamma.lykke

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Septemberlykke 2024
Hei fine damer, jeg er 6+1 idag, og allerede fra uke 4+5 til 5+0 slitt litt med sterke smerter i høyre hofte. Det kommer å går og varer som regel ikke så lenge. Nå i nesten 1 uke har det vært fint, men idag.. idag kom det igjen for fullt mens jeg var på jobb, og det henger i enda.. det sitte for det neste i Høyre hofte men tidvis også i Venstre og noe i korsryggen.

Kan det være bekkenløsning så tidlig? Hva annet kan det eventuelt være? dette er mitt første barn, men vært gravid 2 ganger. Første gangen merket jeg ikke noe til dette (oppdaget MA når jeg skulle vært 9+3, men de fant bare plommesekk) . Blir sittende med så mange tanker og masse googling, så tenkte kanskje noen andre har opplevd lignende ?
 
Mitt første graviditetssymptom er alltid vondt i bekken og symfysen. Det er ikke vanlig, men noen få er heldige nok til å ha smerter i bekkenet allerede fra uke 4.. Fysioterapi, svømme i varmt vann og nok hvile er mine anbefalinger!
 
Hei fine damer, jeg er 6+1 idag, og allerede fra uke 4+5 til 5+0 slitt litt med sterke smerter i høyre hofte. Det kommer å går og varer som regel ikke så lenge. Nå i nesten 1 uke har det vært fint, men idag.. idag kom det igjen for fullt mens jeg var på jobb, og det henger i enda.. det sitte for det neste i Høyre hofte men tidvis også i Venstre og noe i korsryggen.

Kan det være bekkenløsning så tidlig? Hva annet kan det eventuelt være? dette er mitt første barn, men vært gravid 2 ganger. Første gangen merket jeg ikke noe til dette (oppdaget MA når jeg skulle vært 9+3, men de fant bare plommesekk) . Blir sittende med så mange tanker og masse googling, så tenkte kanskje noen andre har opplevd lignende ?


Jeg har slitt med bekkensmerter siden midten av første svangerskap og har hatt det i- og mellom alle svangerskapene siden (er gravid med nr.6 nå):) Dette med bekkenleddssmerter er veldig individuelt, og det samme gjelder behandling dessverre, men ville iaf foreslå å finne en Fysio/manuellterapeut som har stor kompentanse innen bekken og gravide! Jeg startet nok altfor sent første gangen, men umulig å vite om det ville ha spilt inn eller ikke:rolleyes: Håper du slipper unna det verste og får god hjelp! :Heartred
 
Back
Topp