Bekkenløsnig

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jada - så fort kvalmen slipper taket (om ikke helt enda så nesten hvertfall) så merker jeg smerter i korsrygg, rompe og symfysen. Jeg som trodde jeg snart kunne gå tilbake til jobb og ha det fint resten av svangerskapet. Men er det ikke det ene så blir det avløst med det andre tydeligvis... Er kanskje ikke noe annet å forvente når kroppen har råtnet bort på sofaen i 4 mnd. Har lest litt og funnet ut at smerter i korsrygg kalles bekkenlåsning og kommer ved stillstand og det skal være bra å bevege seg (flott!). Mens smerter i symfysen skal man være forsiktig med viss bevegelser. Så da er det bare å bevege seg riktig heretter å håpe på det beste.

Flere med symptomer? Har dere tips til hva som hjelper fra tidligere svangerskap? Gikk dere til kiropraktor/naprapat/fysioterapaut el? Hva ble sagt og gjort der?

Jeg har hatt bekkenløsning helt fra starten av svangerskapet. Ble ikke helt trodd i begynnelsen men legen måtte gi seg til slutt når jeg begynte å få virkelige problemer. Jeg har det mest bak i ryggen, korsryggen, rompe og strålingen til lår. Fysioterapeuten min sier det er bekkenløsning og ikke låsning.
Jeg vil anbefale deg å gå til lege og få henvisning til fysioterapeut, det er viktig å starte med dette fortest mulig. Jeg synes det hjelper meg mye! :)
Ellers så er det viktig å tenke over hva du gjør i hverdagen som kan irritere og belaste bekkenet:

-ikke sitt med kryssede bein
- sitt rett på stolen, ikke sitt over på den ene siden osv
- pute mellom knærne når du sover
- når du står skal begge beina bli like mye belastet, ikke stå med knekk i hoften
- viktig å variere stillinger, ikke stå, sitt eller gå for lenge
- viktig å stoppe med det en gjør hvis en får sterkere smerter
- sitt under påkledning, ikke stå

Håper du klarer å holde det i sjakk:) hos meg hjelper det mye at jeg er sykemeldt 50% og derfor går halve dager:)

Termin 12.februar med første frøet:)

Signerer på hva 2014frø skriver..

Vil også anbefale deg å gå i terapi bad.

Jeg skal til legen i dag. Har en intens stikkende smerte i hoften når jeg går ut av bilen og ligger på den siden. Jeg synes det virker som en betennelse... noen andre som har det sånn?

Har ringt legekontoret og ba de be legen skrive ut en henvisning til fysio - jeg kunne komme innom å hente den i løpet av dagen.

Ja, jeg merker det spesielt godt denne uken. Jeg er på studentsamling på et konferansehotell, og de har helt forferdelige stoler. Du kan tro jeg ser smart ut der jeg går og bærer på puta mi over alt. Men det hjelper ihvertfall litt for meg. Ikke sitte i en stilling for lenge, reise seg og bevege litt på seg, så man ikke stivner. Lykke til med fysio :)

Ja, jeg merker det spesielt godt denne uken. Jeg er på studentsamling på et konferansehotell, og de har helt forferdelige stoler. Du kan tro jeg ser smart ut der jeg går og bærer på puta mi over alt. Men det hjelper ihvertfall litt for meg. Ikke sitte i en stilling for lenge, reise seg og bevege litt på seg, så man ikke stivner. Lykke til med fysio :)
Kanskje jeg må begynne å ta med pute på skola! Dritharde plaststoler er ikke behagelig :p

16.02.14 <3

Kanskje jeg må begynne å ta med pute på skola! Dritharde plaststoler er ikke behagelig :p

16.02.14 <3
Dritharde plaststoler er døden for stumpen!
Nå sliter jeg med at jeg får isjasnerven i klem i tillegg, så øm stump er absolutt ikke bra :p

Kjør pute og se om det blir bedre av det =)

I dag har jeg følt at jeg må gå veldig forsiktig for ikke å få knivstikk i "tissen". Herregud skal det liksom bli sånn framover nå? Og kanskje værre... Sååååå lei av å holde meg i ro :(

I dag har jeg følt at jeg må gå veldig forsiktig for ikke å få knivstikk i "tissen". Herregud skal det liksom bli sånn framover nå? Og kanskje værre... Sååååå lei av å holde meg i ro :(
Er ikke meningen at jeg ler, men jeg har beskrevet disse smertene som knivstikk i tissen selv. Det er sykt vondt! Spesielt vondt når jeg skal ut av sengen og glemmer og samle bena.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Er ikke meningen at jeg ler, men jeg har beskrevet disse smertene som knivstikk i tissen selv. Det er sykt vondt! Spesielt vondt når jeg skal ut av sengen og glemmer og samle bena.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤
Ja og det ser skikkelig lurt ut når jeg står på butikken og plutselig (etter å ha tatt et steg til siden) krøker meg sammen og tar meg på tissen i ren refleks.......

Kjenner meg helt ferdig etter jobb de siste to dagene! Vondt i korsryggen og i symfasen og fremsiden av lårene... Aner ikke om dette er bekkenløsning! Får også vondt av å sitte for lenge. Håper dette ikke varer, flat ut på soffan etter jobb :(

Back
Topp