Bekkenlåsning

Gullfu3

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Har fått dette og er sykt vondt når jeg reiser meg. Føles som en kniv i siden. Noen tips ? Skal til legen igjen i morgen. Må få noe behandling av noe slag

Jeg har hatt bekkenlåsning siden uke 5(er i uke 20 nå) har gått til kiropraktor ukentlig, fikk og bekkenbelte sist uke (i samråd med kiropraktor) og det har gitt meg en helt ny hverdag! :D

Hadde bekkenløsning og låsning sist, gå til fysio, sjekk om noen er spesialisert i det, du kan få øvelser og behandling. Du trenger ikke henvisning for å dra til fysio lenger :happy:

Jeg fikk bekkenlåsning med førstemann i uke 11 og nå i uke 7. Gikk begge gangene til behandling til en behandler som er utdannet både fysioterapeut og osteopat. Fra å nesten ikke klare å gå til neste ikke smerter med en behandling i uken i to uker. Etter den tredje uken har jeg nesten vært helt bra. Få behandling så fort som mulig. God bedring!

Jeg har hatt bekkenlåsning siden uke 5(er i uke 20 nå) har gått til kiropraktor ukentlig, fikk og bekkenbelte sist uke (i samråd med kiropraktor) og det har gitt meg en helt ny hverdag! :D
Ååå takk for svar! Tenkte å bestille time til kiropraktor :)

Fikk det i uke 14 i forrige svangerskap, umiddelbar bedring etter første time hos kiropraktor! Da ble jeg helt smertefri, men gikk jevnlig for å holde det i sjakk. Denne gangen kom det tidlig (uke 10-ish) med låsningssmerter bak samt stråling ut til en hofte. Hadde tre timer hos kiro og er ikke plaget nå. Skal snart begynne å gå jevnlig igjen for å kanskje holde ved like. Ellers er gode sko et must! Kiropraktor anbefalte innesko hjemme ved stående arbeid og husarbeid (de myke, ikke de hardeste).

Ellers var turer i ulendt terreng og svømming bra sist. Ble i starten av svangerskapet oppfordret til å bruke bbhugme om natten for å avlaste. Masse god bedring

Fikk bekkenlåsning uke 10! Gått noen runder til kiropraktor som knekker opp og fikk tips av henne om å tøye sete/lår ofte. Synes det fungerer, jeg kjenner det jo, men det har ikke blitt verre på disse to månedene :)

Back
Topp