Bekkenlåsning

LB85

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Noen med erfaring? Jeg har hatt vondt i korsryggen og litt ned mot rumpa i hele helgen og fått vondt for å løfte venstre fot. Dro til fysioterapi i dag, men hun hentet inn kiropraktor som konstaterte full lås. Nå skal jeg tilbake om en time til han å få fiksa. Aner ikke hva som venter meg, aldri vært hos kiropraktor før.

Noen med erfaring? Jeg har hatt vondt i korsryggen og litt ned mot rumpa i hele helgen og fått vondt for å løfte venstre fot. Dro til fysioterapi i dag, men hun hentet inn kiropraktor som konstaterte full lås. Nå skal jeg tilbake om en time til han å få fiksa. Aner ikke hva som venter meg, aldri vært hos kiropraktor før.
Null stress! Han knekker deg bare opp igjen!
Har vært så plaget med bekkenlåsning, begynte i uke 11 og nå er jeg i uke 24.. Vondt å gå, ligge på rygg, komme seg ut av senga/sofa..
For meg har den aldri forsvunnet, men blitt bedre for så å bli verre igjen..:)

Jeg har vært plaget med det i to uker. Var hos kiropraktor første gang forrige uke, og ble knekt opp og teipet. Syns det har hjulpet veldig! Skal tilbake på onsdag for samme behandling :)

Null stress! Han knekker deg bare opp igjen!
Har vært så plaget med bekkenlåsning, begynte i uke 11 og nå er jeg i uke 24.. Vondt å gå, ligge på rygg, komme seg ut av senga/sofa..
For meg har den aldri forsvunnet, men blitt bedre for så å bli verre igjen..:)
Jeg har vært plaget med det i to uker. Var hos kiropraktor første gang forrige uke, og ble knekt opp og teipet. Syns det har hjulpet veldig! Skal tilbake på onsdag for samme behandling :)

Åh, fantastisk at det ikke er mer innviklet enn det. Da får jeg belage meg på litt knekking da ;-) Håper det blir litt bedre, for denne helgen har jeg ikke hatt det særlig bra. Akkurat som du sier Lemy: Vondt å gå, ligge på rygg, komme seg ut av sofa/seng.

Jeg har dessverre dårlig erfaring med kiropraktor, og har fått beskjed av fysio om at jeg ikke burde knekkes på. Kiropraktoren i forrige svangerskap mente jeg kun hadde låsning, og at han skulle fikse det. Han har veldig godt rykte på seg også forøvrig. Men jeg hadde virkelig bekkenløsning, og det gjorde det mye mye verre. Det er uansett ikke mye hjelp i å knekke opp ledd når musklene er så spente at det bare drar seg til igjen, ville mye heller oppsøkt en manuellterapaut. De har fokus på både ledd og muskler.

Ikke fått det konstatert, men tror jeg har hatt bekkenlåsning. Det er litt bedre nå, men har hatt veldig vondt i korsryggen/rumpa. Vondt å ligge, vondt å reise seg, vondt å gå etter å ha sittet/ligget for lenge. Men nå er det bedre. Tror turer og bevegelse hjelper for meg. :-)

Sliter også med låsning :( alt er vondt og jeg er mye sykemeldt pga dette. Har også lyst til å gå til kiropraktor, er det legen som skal henvise eller fant dere en selv? Er det gratis, egenandel eller fullpris? Evt hvor mye betaler dere for behandling? Noen som veit om noen bra i Oslo området? :)

Sliter også med låsning :( alt er vondt og jeg er mye sykemeldt pga dette. Har også lyst til å gå til kiropraktor, er det legen som skal henvise eller fant dere en selv? Er det gratis, egenandel eller fullpris? Evt hvor mye betaler dere for behandling? Noen som veit om noen bra i Oslo området? :)
Jeg går privat. Bare vært der en gang, og betalte da 700 kr. Neste gang koster det mindre, mellom 4-500 kr. Veldig fornøyd der jeg har vært - Klinikk 10A på Majorstuen :)

Åh, fantastisk at det ikke er mer innviklet enn det. Da får jeg belage meg på litt knekking da ;-) Håper det blir litt bedre, for denne helgen har jeg ikke hatt det særlig bra. Akkurat som du sier Lemy: Vondt å gå, ligge på rygg, komme seg ut av sofa/seng.
Hvordan går det nå? Ble det bedre? :)

Hvordan går det nå? Ble det bedre? :)

Sånn.. Det gikk supert. Jeg var visstnok helt låst i øvre rygg og nakke også, det ble også knekt opp. Jeg sov mye bedre i natt og hadde ikke vondt i hoftene på samme måte som jeg har hatt i noen uker. Går også veldig mye bedre å gå/bevege seg, men jeg har nok overbelastet en muskel på venstre side av hofta/rumpa for den er vond fortsatt. Dog knadde fysioterapeuten seg godt ned i den i går, så det kan hende det tar noen dager :)

Det var i hvertfall et godt samspill mellom fysio og kiropraktor i min case denne gangen og jeg skal tilbake til kiropraktor på oppfølging førstkommende torsdag. :smiley-ashamed004

Kom deg til noen som har peiling på gravide kropper og belastning.:inpain: Jeg dro dit uten å involvere lege fordi dette var så vondt og vi har en klinikk rett ved siden av jobben min. 600 kr for første time, deretter 450 kr. Veldig verdt det. Nytt menneske i dag :) (ryenklinikken.no)

En liten oppdatering her. I dag var det fire dager siden jeg var hos kiropraktor og jeg har sovet som en baby hver eneste natt etter det. Jeg har ikke vondt for å bevege meg (merker det litt i nedoverbakker) og er plutselig mye mer uthvilt. Jeg var tilbake hos kiropraktor i dag og han var veldig fornøyd med bekkenet.

..og jeg som har hatt vondt i hoftene om nettene i sikkert 5-6 uker. Hadde jeg visst at jeg burde oppsøkt kiropraktor, så kan det hende det ikke hadde gått så langt at jeg fikk vondt for å bevege meg på dagen også.

Sier ikke at det funker for alle, men definitivt verdt et forsøk. :smiley-bounce012

Back
Topp