Bekkenlåsning

Love4two

Forumet er livet
Korsyggen har låst seg. Ufattelige smerter, i grunn helt jævlig om jeg får lov å si sånt her. Var hos kiropraktor i dag, heldigvis. Og skal til henne igjen i morgen. Før det har det vært litt av en runde med telefoner, frustrasjoner og tårer, masse tårer. Nå er jeg "bare" veldig veldig øm og stiv i ryggen. Er det flere som har vært i samme situasjon? Trenger litt moralsk støtte. Håper dette ikke vil vedvare resten av svangerskapet (eller livet...) som bekkenløsning kan få.

Uffda- det hørtes ikke noe godt ut [:(] Jeg krysser fingrene for at kiropraktoren klarer å hjelpe deg [:D] Klem fra meg [:)]

høres nesten ut som ryggen min det der. jeg har fått beskjed om at jeg aldri blir bra igjen. har hatt dette i 5 år nå. jeg går til kiropraktor 2 ganger i uken for å holde ryggen noen lunde "vedlike". det er helt forferdelig + utrolig frustrerende å ha det slik. så jeg skjønner deg godt at du er frustrert.[&:]
Men god bedring og får håpe du blir kvitt dette.

Tusen takk Lise79 og Kjersti1234 [:)] Nei dette er ikke noe gøy, men jeg har tro på kiropraktoren bare må ha det. Jeg skal oppdatere dere om hvordan det går. Det høres ikke noe gøy ut å gå rundt å ha det sånn i 5 år Kjersti, får håper det ordner seg for deg.

Hei. I mitt siste sv. skap fikk jeg bekkenlåsning et par ganger og det var helt jævlig. Bekkenløsning var bare barnemat i forhold. Heldigvis så varer ikke låsningen hvis du får behandling fort og du tar det helt med ro. Jeg måtte få hjelp av mannen min til å holde meg oppreist mens jeg var på do[:o] Kunne ikke bevege meg noe sted uten hjelp for alt låste seg fra korsryggen og helt ned i lysken. Til slutt la det seg som et belte rundt magen og gikk over til andre siden også. Kiropraktor var det eneste som hjalp og da kom det ikke tilbake i like stor grad som første gangen. Håper du får løst det opp slik at du slipper å ha så vondt for jeg vet hvos jævlig det er. God bedring[;)]

Jepp....er sykemeldt.... Kjedelig. Ikke bare låsning i bekkenet, men resten av ruggen og nakken og.... Huff... Går til kiropraktor, skal tre ganger denne uka, men vet ikke hvordan det blir å begynne på jobb neste uke... Er du sykemeldt lenge?

Ps. jeg har hatt det siden ungdomsskolen, og kiropraktoren jeg går til, sier at bekkenløsning (om det er det man har) forsvinner i de aller fleste tilfeller etter fødsel, men låsningene kommer mest sannsynlig tilbake, selv om de er verre når man er gravid.... Hm, ble ikke mye oppmuntring, dette......[8|]

Takk for god bedring ønskningen skytten76.

Jeg har vært hos kiropraktoren i dag også. Gurimalla sånn det er til hjelp. Korsryggen er så mye bedre og jeg har bllitt veldig positiv til å bli bra. Jeg skal til henne igjen på fredagen, så får vi se hva som skjer etter det. Føler jeg trenger litt mer oppfølging eller tilrettelagt trening i ettertid. Tror jeg bør få time hos fastlegen min så kan det jo hende jeg blir sendt til pysioterapaut eller til svømming. Det hadde i så fall vært toppers [:D] Har fått sykemelding i en uke, altså ut denne uken. Må vurdere til fredagen og hvordan jeg gjør det neste uke. Er ikke så lett å jobbe i barnehage med vond rygg.

Lykke til dere også med vonde korsrygger. Får håpe dere finner hjelp dere også, og at det selvfølgelig hjelper [;)]

Bra at du føler deg bedre, god bedring! Kan ikke være noe kjekt å ha så dårlig rygg.

Så bra at du får hjelp! Ingenting er som en god kiropraktor![;)] Gleder meg til jeg får lov til å begynne med øvelser....nå kan jeg bare gå små turer.....[&:]

Takk skal du ha Labben. Føler meg mye bedre og da kommer humøret også [:)]
Fru E har du fått øvelser at kiropraktoren eller fra andre steder? Tenker jeg kanskje burde trene litt med rygge jeg også. Snakket med fastlegen min i dag og skal til henne på fredagen, før kiropraktoren. Litt spennende å se hva hun sier og om det blir noe oppfølging. Føler egentlig at jeg trenger noe trening av noe slag, for at det ikke skal bli værre når magen blir stooor.

Jeg skal få øvelser hos kiropraktoren, men får ikke lov til å gjøre annet enn å gå små turer nå i begynnelsen. Siden hele ruggen er låst, trenger ting tid til å stabilisere seg. Er sykemeldt i to nye uker nå.... Men musklene kommer seg, så jeg ser et lys i tunnelen....
Gleder meg til øvelsene, godt å kunne gjøre noe selv, ikke bare ta det med ro. Men nå er min kiropraktor fysioterapeut i tillegg, så jeg vet ikke om det er derfor jeg får øvelser hos henne. Men tror nå kiropraktoren skulle kunne gi deg noen styrkeøvinger.....

Bare pass litt på at du ikke gjør øvelser uten å spørre kiropraktoren først. Du kan ødelegge mer enn det gjør godt. Spurte nemlig min om det samme i dag, og fikk beskjed om ikke å trene styrke ennå. Så spør først, så gjør du ikke noe galt...[:)]

Okei, skal ha det i minnet FruE. Kiropraktoren har sagt at jeg kan stå på alle fire og kromme ryggen som en katt og svaie den ned mot bakken, og "vifte" veldig veldig forsiktig med rumpa. Det er en liten form for trening, men jeg skal høre med henne på fredagen.

Back
Topp