Bekkenlåsning - noen med tips? Får ikke sove!

Judelidu

Blir kjent med forumet
Hei!

Det er sikkert utallige tråder om bekkenproblemer fra før, men jeg prøver meg...

Jeg har hatt bekkenlåsning siden ca. halvgått svangerskap. Har veldig god effekt av kiropraktor - men vanskene kommer tilbake i løpet av få dager etter at jeg har vært hos kiropraktoren. Det varierer hvordan låsningen setter seg - noen ganger har det vært utrolig vondt å gå mens det andre ganger er verst å sitte/ligge rolig.
Nå de siste ukene har det gått greit nok på dagtid - men det er helt forferdelig på nattestid. Jeg klarer ikke ligge flatt på ryggen nå, og når jeg ligger på siden over lengre tid gjør det kjempevondt i hoften/bekkenet. Etter å ha ligget litt på begge sidene har jeg endt opp med å sove sittende i sofaen fordi det ikke går an å ligge lengre... Er bare i uke 28 straks 29 så synes det er litt lenge å skulle ha en sånn soveordning...:-P
Jeg har prøvd å sove oppå flere dyner, sove med pute mellom beina og alle de vanlige tipsene.

Noen som har lhatt ignende erfaringer og som har tips å dele? Enten generelt mot bekkenlåsningen eller søvnproblemene? Er det andre behandlinger enn kiropraktor jeg burde prøvd (selv om det blir et realt innrykk i kontoen etter hvert...:-P)?

Håper på noen innspill! Nattesøvnen er god å ha...:)

Både kiropraktor og fysioterapi er gratis under svangerskapet, og 6 mnd etterpå. :)
Kiropraktor hadde jeg kuttet ut. ;)

Slyngetrening hos fysio og varmtvannstrening er gunstig for de fleste.
Bygg opp rundt deg med puter, og ta paracet før du skal sove, hvis det gjør det bedre.
Magnesium, kalsium og d-vitamin kan også hjelpe litt.

God bedring! <3

Både kiropraktor og fysioterapi er gratis under svangerskapet, og 6 mnd etterpå. :)
Kiropraktor hadde jeg kuttet ut. ;)

Slyngetrening hos fysio og varmtvannstrening er gunstig for de fleste.
Bygg opp rundt deg med puter, og ta paracet før du skal sove, hvis det gjør det bedre.
Magnesium, kalsium og d-vitamin kan også hjelpe litt.

God bedring! <3

Kiropraktor hjelper helt utrolig mye (gikk fra å nesten ikke kunne gå til helt fin - og gangvanskene har heller ikke kommet tilbake i særlig grad - så det kommer jeg nok til å fortsette med. :) Men dessverre hjelper det som sagt bare i noen dager på smertene ved sideleie. Får rett og slett bare gå så ofte som trengs! Kiropraktor dekkes ikke i alle kommuner - dekkes ikke i min, her er det kun fysio man kan få gratis dessverre....:-/ Jeg får prøve meg på fysio også, håper det ikke er så lang ventetid. Jeg jobber, trener yoga og lett styrke, og skal begynne med varmtvannstrening neste uke, så er verken veldig statisk eller presser meg for mye føler jeg... Det er på nettene at det blir uutholdelig, ellers klarer jeg meg ganske greit på dagtid. Kan jo håpe at det hjelper på å løse litt opp i basseng! Vil helst ikke vende meg til å ta paracet jevnlig ettersom det er så lenge igjen av svangerskapet... Takk for tips og tusen takk! Ser nok ut til at det kan bli sittende soving de neste månedene...:-P

Kun kiropraktor som hjelper her. Evt fysioterapaut. Men det er dyrt ja.

Er litt redd for det, ja! Mulig jeg må gå 1-2 ganger i uken til kiropraktor hvis det skal fortsette som nå, det blir jo noen tusen etter hvert...:-P Men hva gjør man ikke for å få litt søvn. :) Men kan prøve fysioterapeut også, det skal dekkes av kommunen min. Takk for svar!

Manuellterapeut gikk jeg til.
Jeg måtte endre stilling hver natt, fant aldri en som var bra. Men pute mellom bena og en fot opptrukket var jevnt over best.

Trener du noe? Hos meg hjalp trening med å holde låsninger i ro.. Svømming og slyngetrening/stabiliseringstrening. Få deg henvisning til fysio samtidig!

Ble skikkelig knadd opp av naprapat i begge svangerskap. Ble helt bra igjen. :)

Trener du noe? Hos meg hjalp trening med å holde låsninger i ro.. Svømming og slyngetrening/stabiliseringstrening. Få deg henvisning til fysio samtidig!
Trener yoga og lett styrke, skal begynne med svømming neste uke. :-) Føler at symptomene på dagtid holdes i sjakk med dette, men vondt i hoften og bekken på nattestid blir jeg ikke kvitt.. Men skal be legen om henvisning til fysioterapi etter påske - håper det kan hjelpe sammen med kiropraktor!

Manuellterapeut gikk jeg til.
Jeg måtte endre stilling hver natt, fant aldri en som var bra. Men pute mellom bena og en fot opptrukket var jevnt over best.

Ja har lest mange skriver dette med pute - dessverre hjelper det lite for meg... Kun halvveis sittende stilling som gjelder! Men håper å finne en behandling som hjelper siden det er en del uker igjen.. Ellers må jeg finne meg en brukt stressless på finn.no snart :-P

Ja har lest mange skriver dette med pute - dessverre hjelper det lite for meg... Kun halvveis sittende stilling som gjelder! Men håper å finne en behandling som hjelper siden det er en del uker igjen.. Ellers må jeg finne meg en brukt stressless på finn.no snart :-P
Bygge opp under madrassen din? Vi har elektrisk seng. Og det var gull verdt å kunne heve ryggen under svangerskapet

Bygge opp under madrassen din? Vi har elektrisk seng. Og det var gull verdt å kunne heve ryggen under svangerskapet

Ja - jeg har tenkt på det og hadde lett investert i elektrisk seng når vi kjøpte ny for en stund siden hadde jeg visst om dette!! :-P Takk for tips - det er å bygge seg mye opp i ryggen som funker ja, men sofaen har vært best siden putene ikke "siger" så mye i den som de gjør i sengen. Har fått tak i en gammel stressless nå, så skal prøve det noen netter. :-) Håper det funker bra! :-D

Back
Topp