Bekkenlåsning/løsning eller isjias?

adhd-mamma

Blir kjent med forumet
Hvordan merker man forskjellen på svangerskapsrelaterte bekkenplager mot "vanlig" isjias plager?

Har en smerte rundt halebeinet som kommer og går. Er nå i uke 11+5 og har smerter på begge sidene av halebeinet, kjennes ut som noen stikker en kniv inn og vrir- ved siden av halebeinet på begge sidene. (Dårlig til å forklare) Klarer ikke å trø på beinene i korte perioder, de svikter under meg av smerter.
Men dette kommer og går, både i styrke og varighet. Er dette bekkenløsning/låsning? Eller bare "vanlige" ryggplager?

Alltid sett for meg at bekkenløsning bare var dårlige perioder og ikke gode/dårlige dager/perioder. Noen som vet?

Er mitt 2. Svangerskap, men aldri opplevd lignende tidligere.

Minne er veldig om isjas for min del dessverre..

Ja, når det er på sitt verste, men ikke hele tiden. Noen ganger bare vondt å trø på foten (smerter i korsryggen)

Jeg har det samme. Smerten starter ett punkt rett over ene rumpeballen, så stråler det nedover rumpen innimellom. Jeg har gått til fysio siden uke 9, er nå i uke 15. Får akupunkturnåler rett inn i rumpeballen der smertene ligger å det hjelper! Men jobber redusert pga det. Vært så smertefult innimellom at setemuskelen svikter og jeg må halte pga smerter

Jeg har det samme. Smerten starter ett punkt rett over ene rumpeballen, så stråler det nedover rumpen innimellom. Jeg har gått til fysio siden uke 9, er nå i uke 15. Får akupunkturnåler rett inn i rumpeballen der smertene ligger å det hjelper! Men jobber redusert pga det. Vært så smertefult innimellom at setemuskelen svikter og jeg må halte pga smerter
Huffda. Er det isjas eller bekken relatert da ?

Høres veldig ut slik jeg har opplevd smertene siden uke 8.

Var hos behsndling tidlig og det var bekkenløsning. Senere kom det også bekkenlåsninger og nå på slutten av svangerskapet har det kommet mye muskulære plager i tillegg til løsning og låsning.

Men det er litt slik at det kan være litt av og på som du skriver. I starten var det veldig av og på, da var det stort sett utløst mest av for mye bevegelse eller feil type bevegelse. Så har det gradvis kommet mer og mer. Er nå 100% sykmeldt pga bekkenplagene, men kan fremdeles ha litt følelse av at det er litt «av og på» noen dager eller noen ganger i løpet av dagen så er ikke smertene fult så gale, andre ganger/dager klarer jeg nesten ikke å gå.

Mitt beste råd, søk hjelp hos fysio/kiropraktor/manuellterapaut nå, få sjekket ut det som plaget deg og se på hva du kan gjøre for å forebygge at det blir verre.

Jeg har gått til behandling hos kiropraktor som er spesialisert på gravide gjennom hele svangerskapet og har fått mye god hjelp der som virker som det har klart å dempe plagene endel, hadde jeg ikke gått til behandling tror jeg at jeg ville være mer plaget og enda tidligere:-)

Lykke til:-)

Ingen av delene, er muskelrelatert. Jeg har blitt mye bedre etter jeg satte akupunkturnåler rett inn i setemuskelen

Mye mulig, jordmor henviste meg til lege pga bekkenløsning og lege sendte meg til fysioterapi for bekkenløsning. Så er nok det i mitt tilfelle. Men det er mye mulig plagene jeg forklarer kan være begge deler :) eller jeg er veldig dårlig til å forklare :) jeg er veldig lite kjent med slike plager.

Høres veldig ut slik jeg har opplevd smertene siden uke 8.

Var hos behsndling tidlig og det var bekkenløsning. Senere kom det også bekkenlåsninger og nå på slutten av svangerskapet har det kommet mye muskulære plager i tillegg til løsning og låsning.

Men det er litt slik at det kan være litt av og på som du skriver. I starten var det veldig av og på, da var det stort sett utløst mest av for mye bevegelse eller feil type bevegelse. Så har det gradvis kommet mer og mer. Er nå 100% sykmeldt pga bekkenplagene, men kan fremdeles ha litt følelse av at det er litt «av og på» noen dager eller noen ganger i løpet av dagen så er ikke smertene fult så gale, andre ganger/dager klarer jeg nesten ikke å gå.

Mitt beste råd, søk hjelp hos fysio/kiropraktor/manuellterapaut nå, få sjekket ut det som plaget deg og se på hva du kan gjøre for å forebygge at det blir verre.

Jeg har gått til behandling hos kiropraktor som er spesialisert på gravide gjennom hele svangerskapet og har fått mye god hjelp der som virker som det har klart å dempe plagene endel, hadde jeg ikke gått til behandling tror jeg at jeg ville være mer plaget og enda tidligere:)

Lykke til:)

Takk :) følger ditt og flere andres råd og har søkt hjelp. Forhåpentligvis en kombinasjon av behandling og trening :)

Back
Topp