Bekkenlåsning i uke 9??

Sofie85

Forumet er livet
Marslykke 2016
Febbisbebbis'18
Jeg har tidvis ekstremt vondt nederst i korsryggen, mot og rundt den høyre hofta og smerter nedover i låret og i setet... Fikk vondt i korsryggen før jeg engang fant ut at jeg var gravid og disse smertene har bare blitt værre. Begynte å jobbe igjen i forrige uke (etter 7 ukers ferie), og nå er jeg litt bekymret for hvordan det skal gå frem til mars om ikke det blir bedre.
Formen har vært helt fin ellers, men inatt kastet jeg opp fordi ryggen var så vond og ingen stillinger er behagelige.
Googlet selvfølgelig og da kom bekkenlåsning opp som alternativ, kan dette være mulig å få helt fra starten av? Noen med erfaringer?
Og hva kan jeg gjøre? Har en jobb hvor jeg står mye (lærer), i tillegg til at jeg begynte i ny jobb nå, ekstremt lite keen på å være hun "kravstore" som trenger masse tilrettelegging, eller bli sykemeldt... :( noen tips/triks/råd? <3

Eg hadde bekkenlåsning frå veke 8 sist gang. Eg blei 50% sm frå veke 12, då greidde eg ikkje jobbe 100% i bhg lenger. Eg gjekk til kiropraktor 1 - 2 gonger i veka, der fekk eg behandling og øvelsar. Eg kjøpte meg òg eit bekkenbelte for å avlaste bekkenet medan eg var på jobb. Det er mykje ståing og gåing i mitt yrke òg.

Kan godt være bekkenlåsning. Jeg hadde det uten å være gravid også. Gikk til kiropraktor, tok 4-5 behandlinger, og nå er jeg helt fin. Selve låsningen var ikke så vanskelig å få opp, men muskulaturen hadde knytt seg så nedover setemuskelen, så den krevde også en del behandling for å få løsnet.

Anbefaler deg å få behandling så raskt som mulig. Det blir som regel ikke bedre av seg selv. Bare husk å gi beskjed at du er gravid, så behandler vet om det...

Eg hadde bekkenlåsning frå veke 8 sist gang. Eg blei 50% sm frå veke 12, då greidde eg ikkje jobbe 100% i bhg lenger. Eg gjekk til kiropraktor 1 - 2 gonger i veka, der fekk eg behandling og øvelsar. Eg kjøpte meg òg eit bekkenbelte for å avlaste bekkenet medan eg var på jobb. Det er mykje ståing og gåing i mitt yrke òg.
Takk :)

Kan godt være bekkenlåsning. Jeg hadde det uten å være gravid også. Gikk til kiropraktor, tok 4-5 behandlinger, og nå er jeg helt fin. Selve låsningen var ikke så vanskelig å få opp, men muskulaturen hadde knytt seg så nedover setemuskelen, så den krevde også en del behandling for å få løsnet.

Anbefaler deg å få behandling så raskt som mulig. Det blir som regel ikke bedre av seg selv. Bare husk å gi beskjed at du er gravid, så behandler vet om det...

Takk! Får komme meg til en Kiropraktor litt kjapt da...

Min erfaring er også at det kan komme veldig tidlig, hadde låsning fra uke 5 i et av mine svangerskap. Så mitt råd er også å komme deg avgårde til behandling! :)
Lykke til!

Back
Topp