Bekkenlåsning - føler meg ikke trodd på av legen

MamaJane

Betatt av forumet
I dag måtte jeg krype til korset.. Huff, bestilte time hos legen fordi jeg i to uker nå har gått til behandling hos fysioterapaut og kiropraktor. De mener jeg har en bekkenlåsning. Blir veldig stiv og støl, og trøtt av behandlingen. Er også ekstremt trøtt etter kl 12 på jobb. Slik at jeg har gått på et rom å lagt meg ned å sovet litt. Klarer ikke å jobbe. I tillegg verker det i rumpa, lårene og ryggen når jeg sitter, og når jeg står lenge. Så eneste som hjelper er å gå. Dårlig kombinasjon når man er trøtt ;) Så eneste jeg tenker på et at jeg skulle hatt en seng å legge meg på. Bestilte time hos legen i dag, hun er vikar for legen min som er i permisjon. Når jeg fortalte det med bekkenlåsning var det nesten som hun lo å sa "åja".. følte meg ikke trodd. Men etter å ha fortalt om trøttheten min, så ville hun teste meg for svangerskapsdiabetes. Jeg måtte be om en sykemelding, for med en gutt på 1,5 år er dagene tøffe. Kunne trengt litt hvile før jeg henter minsten i barnehagen, og mannen min reiser offshore ganske snart. Hun spurte hvor mange prosent sykemelding jeg ville ha, og jeg synes ikke det er opp til meg å bestemme. Så jeg spurte henne hva hun synes.. så sa hun noe som at egentlig var det ingenting i et svangerskapet som tilsa at en skulle bli sykemeldt. så da foreslo jeg 50%, og fikk det 2 uker fremover. Men, følte meg ikke trodd? Gikk ut med en følelse av at jeg bare hadde sutret meg til en sykemelding. Men.... er det vanlig at leger ikke tror på kiropraktor og fysioterapaut angående bekkenlåsning? -litt frustrerende å ikke bli trodd-
 
Huff, for en teit lege. Hvis ikke det er en grunn til å bli sykmeldt i svangerskapet, så vet ikke jeg. Skjønner godt at du er frustrert.
Hva tror du åssen den egentlige legen din hadde reagert?
 
Hei. Jeg sliter selv med bekkenløsning å dette er mitt 2 svangerskap å jeg ble heller ikke trodd av legen før han virkelig så at jeg hadde vondt:-(
Jeg er nå snart i 4 mnd å har full låsning nå.....:-( Kjenner smerte på samme plass som deg. Jobber på kontor å er nå 50 prosent sykemeldt.
Men sliter med å sitte, gå og stå.:-(
Du kjenner best på hva som er best for deg å dine. Stå på.... :)
 
Uff ja - helt utrolig. Og man har jo helst lysst å klare seg - og ikke klage så mye. Men når det blir så vondt, og da går til legen, så er det skikkelig nedtur å ikke bli trodd. Har du vert å fått noe behandling? Har det hjulpet?
 
Huff, for en teit lege. Hvis ikke det er en grunn til å bli sykmeldt i svangerskapet, så vet ikke jeg. Skjønner godt at du er frustrert.
Hva tror du åssen den egentlige legen din hadde reagert?

Ja - nesten slik at jeg ønsker å bytte lege. Men det er ikke så lett når listene er fulle. Men er jo bra at hun vil teste meg for svangerskapsdiabetes da. Men bekkenet er jo det som er mest vondt. Hm - usikker på hvordan min egentlige lege ville reagert, fordi jeg har ikke vert hos henne så mye tidligere, byttet lege etter forrige svangerskap, fordi hun var ute i forskningspermisjon. Får bare se hvordan det går på neste legebesøk.
 
Jeg går til kiropraktor for å holde det i sjakk, det blir ikke bedre hos meg...:-( Bare velikeholder sån jeg ikke risikere å bli senge liggende...:-(
Jeg sliter med korssryggen fra før så dette og er med å gjør smerten verre.

Det beste er å holde det på plass sån det ikke får gå i lås...!!!
Mot trøttheten din så kan det være jærnmangel, mangen så må ta dette i svangerskapet. :)
Hvor langt er du på vei nå?
 
Ja, i forrige svangerskap hadde jeg ekstrem trøtthet nesten hele svangerskapet. Men manglet ikke jern. Har følt meg mye bedre dette svangerskapet, helt frem til den siste måneden. Er i uke 27 nå. Hva sier kiropraktoren? Har han noen kontakt med legen din? Lurer på om jeg skal høre med ham om han kan skrive noe til legen min. Har gått til fysioterpaut og kiropraktor gjennom jobben, fordi vi får dekket et visst antall behandlinger.
 
Nei dei har ikke noe kontakt, min kiropraktor kan sykemelde meg.
Han seie ikke så mye, han vil se hvor god han klare holde meg. Men jeg betaler alt dette selv, så hadde jeg vert deg så ville jeg benyttet meg av det tilbudet på jobb, å fått kiropraktoren til å skrive et brev du tar med til din lege hva han/ hun anbefaler deg å gjøre.
Du må bruke det du kan...
 
Ja - nesten slik at jeg ønsker å bytte lege. Men det er ikke så lett når listene er fulle. Men er jo bra at hun vil teste meg for svangerskapsdiabetes da. Men bekkenet er jo det som er mest vondt. Hm - usikker på hvordan min egentlige lege ville reagert, fordi jeg har ikke vert hos henne så mye tidligere, byttet lege etter forrige svangerskap, fordi hun var ute i forskningspermisjon. Får bare se hvordan det går på neste legebesøk.
Ja, ikke så enkelt å bytte lege.
Krysser fingrene at hun er litt mer imøtekommende neste gang! Og bra at hun følger opp svangerskapsdiabetes! Har nettopp tatt en slik test og må nå dessverre passe på. Men synes også det var bra at legen min fulgte opp selv om noen av de første prøvene var greie.
 
Merkelige greier! Har også bekkenløsning med låsning i bekken og rygg. Bestemte meg på fredag som var at jeg ville sykemelde meg. Fikk også spm fra legen hva jeg hadde sett for meg, og svarte da 100% frem til perm. Jeg blir jo ikke noe bedre og vil bruke det lille jeg har av energi på meg selv og hjemme :) Legen stilte ikke noe spm ved det og sykemeldte meg for 4 uker.
Det er deg selv som kjenner kroppen din best! Skal innrømme at jeg måtte ta en god runde med meg selv, for den sykemeldingen satt langt inne! MEN min helse kommer fremfor jobben, og det gjør din også :)
 
Opplever akkurat det samme!!! Har en lege som mildt sagt ikke gadd å høre etter engang. Tok med meg journal fra manuell terapeuten min for å "bevise" mn da gadd han så vidt å lese og sa "eh forstår ikke hva som står her"
Omg....

Noen leger er bare dritt. Jeg bytta med engang etter den timen der. Så nå går jeg ennå 100% på jobb pga en idiot lege :p
Manuell terapeuten kan heldigvis sykemelde mg og skulle sykemelde mg 50% mn da hadde jeg en sjef som ikke trodde på mg :mad:
Presset mg til å jobbe mer....
Føler mg skikkelig sutrekopp:p

Prøv å snakk med jordmor så kan hun veilede deg til svangerskapspenger heller. Det skal i hvertfall jeg gjøre på neste time!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg var hos legen forrige uke og ble sykemeldt 50% i fire uker. Han skrev også i rubrikken "beskjed til NAV" at han regnet med at pasienten ville bli sykemeldt ut graviditeten. Veldig godt å bli trodd :) han fikset også henvisning til fysioterapi, så jeg har ikke noe å utsette på ham. Sa bare hvor jeg hadde vondt og så var alt i orden :)
 
Så teit av legen. viktig å ikke overbelaste bekkenet. Selvfølgelig finnes det flere ting som kan gjøre at gravide trenger sykemelding. Teit kommentar av vikaren.​
 
Nei dei har ikke noe kontakt, min kiropraktor kan sykemelde meg.
Han seie ikke så mye, han vil se hvor god han klare holde meg. Men jeg betaler alt dette selv, så hadde jeg vert deg så ville jeg benyttet meg av det tilbudet på jobb, å fått kiropraktoren til å skrive et brev du tar med til din lege hva han/ hun anbefaler deg å gjøre.
Du må bruke det du kan...

Fortalte det til kiropraktoren når jeg var hos ham i går, og han ble ikke overrasket. Det var ikke uvanlig at leger hadde den holdningen, mange har alt for liten kunnskap, og de kan heller ikke gjøre noe for at det skal bli bedre. Men man skal da bli tatt på alvor av en lege alikevel..
 
Merkelige greier! Har også bekkenløsning med låsning i bekken og rygg. Bestemte meg på fredag som var at jeg ville sykemelde meg. Fikk også spm fra legen hva jeg hadde sett for meg, og svarte da 100% frem til perm. Jeg blir jo ikke noe bedre og vil bruke det lille jeg har av energi på meg selv og hjemme :) Legen stilte ikke noe spm ved det og sykemeldte meg for 4 uker.
Det er deg selv som kjenner kroppen din best! Skal innrømme at jeg måtte ta en god runde med meg selv, for den sykemeldingen satt langt inne! MEN min helse kommer fremfor jobben, og det gjør din også :)

Ja, når har du termin? Lurt å tenke på seg selv. Synes også det sitter langt inne å bli sykemeldt, det er på en måte en nedtur. Man har så lysst å klare det, men samtidig må man ta vare på kroppen, både for seg selv og barnet, og resten av familien. Mannen min jobber offshore, så jeg er nødt å fungere når han er vekke. Hvordan reaksjon hadde legen din?
 
Nei, det er ikke uvanlig å ikke bli trodd.
Håper det ordner seg for deg bare stå på ditt, du. Kjenne kroppen din best
 
Opplever akkurat det samme!!! Har en lege som mildt sagt ikke gadd å høre etter engang. Tok med meg journal fra manuell terapeuten min for å "bevise" mn da gadd han så vidt å lese og sa "eh forstår ikke hva som står her"
Omg....

Noen leger er bare dritt. Jeg bytta med engang etter den timen der. Så nå går jeg ennå 100% på jobb pga en idiot lege :p
Manuell terapeuten kan heldigvis sykemelde mg og skulle sykemelde mg 50% mn da hadde jeg en sjef som ikke trodde på mg :mad:
Presset mg til å jobbe mer....
Føler mg skikkelig sutrekopp:p

Prøv å snakk med jordmor så kan hun veilede deg til svangerskapspenger heller. Det skal i hvertfall jeg gjøre på neste time!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Huff - det høres ikke bra ut. Kanskje du skal be omsvangerskapspenger ja, og drite i sjefen. Utrolig at det finnes slike sjefer i 2013... er det mulig!! Hva er forskjellen på sykepenger og svangerskapspenger? Skal snakke med jordmor neste uke.
 
Ja, jeg skal dit på fredag å ta den sukkertesten, så får vi se hvordan hun er da. Godt å høre at det er noen leger som er ok når det gjelder dette, men synn at det er flere andre som har vert borti samme holdningen. Jeg følte meg som en drittunge som fikk viljen sin, da jeg gikk ut av dørene, med tørkte tårer. Hormonene herjer i kroppen ;)
 
Huff - det høres ikke bra ut. Kanskje du skal be omsvangerskapspenger ja, og drite i sjefen. Utrolig at det finnes slike sjefer i 2013... er det mulig!! Hva er forskjellen på sykepenger og svangerskapspenger? Skal snakke med jordmor neste uke.

For å få svangerskapspenger så må lege eller jordmor fylle ut et skjema hvor plagene dine beskrives og at du må tiltrettelegges/redusere arb.tiden. hvis sjefen din krysser av Nei (kan ikke tilrettelegges eller redusere i arb.timer) får du innvilget sv.penger fra nav. Du kan få rettigheten hvis jobben er fysisk eller stress belastende.
Nesten lik sykemelding bare at du her slipper å fornye sykemeldingen... du får da gå hjemme frem til permisjon.

Spør jordmor :)


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ja, jeg skal dit på fredag å ta den sukkertesten, så får vi se hvordan hun er da. Godt å høre at det er noen leger som er ok når det gjelder dette, men synn at det er flere andre som har vert borti samme holdningen. Jeg følte meg som en drittunge som fikk viljen sin, da jeg gikk ut av dørene, med tørkte tårer. Hormonene herjer i kroppen ;)

huff.. temmelig irriterende. Undrer meg litt om hun har gått gravid selv.. Da kan hun ikke ha hatt mange plagene ihvertfall...
 
Back
Topp