BEKKENLØSNING????

katrin

Betatt av forumet
Er det noen som har fått bekkenløsning??
Hvordan arter dette seg hos dere???

Er det mest ryggen eller bekkenet dere har smerter i??
Og når blir smertene verst??

Takker for alle svar

Klem Tinka

Nederst i korsryggen gjør det mest vondt, også stråler det ned over rumpa og lårene. Kjenner det mest når jeg skal snu meg i senga, bruker og løfte opp rompa med låra når jeg skal snu meg og det kan gjøre skikkelig vondt. Kjenner det oxo vist jeg glør brå bevegelser eller vrir meg når jeg ikke skal vri meg.

Vist jeg er forsiktig, kan det gå flere dager uten at jeg merker noe annet en at det er litt øm i ryggen.

har også bekkenløsning. kjenner det ekstremt godt bare jeg skal ut og handle klær f.eks...til tider går det nesten ikke ann og dra i butikken uten krykker!!
kan våkne midt på natta med store smerter fra bekkenet til anklene, kjennes ut som blodtilførselen i beina har stoppet.....ikke godt!
er så heldig og ha skoliose i tilegg, så sliter ekstra med ryggen pga det.
men som mesaana sa, så tar man det med ro kan det gå et pr dager man føler seg bedre.
er du ekstremt plaget får du henvisning av lege til fysioterapi, har akkurat begynt med det selv, så om det hjelper vet jeg ikke enda.[:)]
flere på forumet her som sier det skal hjelpe med akkupunktur også....

Hello! Fikk 6 uker siden når vi gikk tur på fjellet skikkelige smerter i lysken og bekken. Hadde hatt det litt ond noen dager før, men der tok det helt av. Til slutt va det så vidt æ klarte å gå, kunne ikke løfte fotan engang. Mannen min måtte bære mæ ned. Det va grusomt [:@]. Det gikk par uker at æ slet meget med gåinga, sovinga og sittinga. Men så dro vi på liten ferie kor æ fikk slappe av ordentlig... Da trente æ også forsiktig musklan i lysken og ryggen og gikk småe turer... Smertene bynte å ga sæ. Nu har æ d fint, forhold til det æ hadde, skal ikke klage[:D]. Og mest ond får æ i nederste del av ryggen hvis æ sliter for mye. Æ erfarte at det er ikke lurt å bære ting på ryggen, må ikke stresse med ting, ha rolige bevegelser og lytte på kroppen!![:)] Håper du får ikke så ond Med bekkenløsning. Det er ikke noe artig! Vet at man kan få fysikalsk behandling og at det finnes forbund som er til å hjelpe dem som har bekkenløsning, som tar dæ i alvor og hjelper hvis du trenger sykemelding etc... Lykke til!! KLem [:D]

Jeg har også bekkenløsning.. Igjen...
Jeg merker det litt i korsryggen, ellers har jeg mest problemer i lysken..
Kan ikke stå og ta på buksa, går minst mulig trapper og kan ihvertfall ikke vaske gulv...

Men er ikke så ille enda, regner med det blir verre etterhvert. [:(]
Da skal jeg prøve kiropraktor, gjorde det etter fødselen sist, og det hjalp meg. [:)]
Har fått rekvisisjon av legen, vil bare vente til det blir ille med å gå dit...
Er sikkert dumt, men det føles så pinglete ut og komme dit med smerter som ikke er så ille enda..
Selv om det kanskje hadde vært lurt med "forebyggende tiltak"?

Har fått BL nå igjen. Heldigvis er det ikke så ille enda. Merker det ekstra mye hvis jeg anstrenger meg. Kjenner det i korsryggen og i lysken. Sist gang var det ille og da kunne du ta Fra korsryggen og ned både foran og bak. Begynner med fysio og bassengtrening nå i håp om å holde det i sjakk.

Har bekkenløsning, men gått til akupukntur jevnlig og det har hjulpet meg utrolig mye. Først når jeg merket det hadde jeg kjempe smerter i lysken klarte neste ikke gå oppreist, nå er det mest i korsryggen og veldig vanskelig å finne riktig ligge stilling om natten. Og hvis jeg har gått masse en dag. Er 100 % sykemeldt.
Lykke til [:)]

Jeg har mest vondt i hoften og korsryggen på den ene siden. mest vondt å bevege meg i senge og å bøye/reise meg!

heia. du får så vondt at du kommer til å krepere. haha. tulla i gull. ja smerter i korsryggen. blir ofte bedre når man har vært litt i bevegelse. vondt å stivne på sofaen. hjelper med svømming ja. kos

Back
Topp