BEKKENLØSNING????

katrin

Betatt av forumet
Er det noen som har fått bekkenløsning??
Hvordan arter dette seg hos dere???

Er det mest ryggen eller bekkenet dere har smerter i??
Og når blir smertene verst??

Takker for alle svar

Klem Tinka

Yepp. Har hatt bekkenplager siden jeg var 7 uker på vei.
Smertene kommer og går og flytter seg rundt. Som regel er det bak i bekkenet jeg har vondt, enten til høyre eller venstre for halebenet. Eller rett inn i skinka på en side av gangen.
Noen har vondt foran i bekkenet (bak skambenet), men det har ikke jeg kjent noe til.

Noen ganger er det fryktelig vondt og jeg har problemer med å gå normalt, andre ganger føles det bare som om jeg er litt støl. Og noen dager er jeg helt fin.

Jeg har fått en slags luftpute som jeg sitter på på jobben, og det hjelper en del. Og så har jeg en lang pute mellom knærne/leggene/anklene når jeg sover, det avlaster bekkenet. Og så har jeg fått et treningsprogram av fysioterapeut.

Jeg har bl for andre gang. Hittil er det heldigvis ikke så ille, begynte med behandling idag om håp å holde det i sjakk. Det er vondt i lysken og nedover bena. Som LindaB skrev pute mellom bena når man sover hjelper mye.

Jepp, har blitt plaga m det nu. noen uker siden, bynte æ å plages og så skulle vi på en fjelltur, men den ble en mareritt. Æ klarte ikke å gå til slutt, fordi det va umulig å løfte fotan, det gjor så ond i lysken og i bekkenbunnen!! Mannen min måtte bære mæ ned. Det gikk to uker at æ hadde det grusomt. Alt gjor ond, sovinga, gåinga, ståinga og sittinga... Men så dro vi til en liten ferie, kor æ fikk slappe av ordentilig. Æ trente litt bekkenmusklan på ganske hard ligg underlag, va veldig forsiktig! Gikk sånne småe turer hver dag. Da bynte den å ga sæ... erfarte da at det er ikke lurt å bære noe på ryggen, ikke stresse, ta go tid når man skal gjøre ting (det va vanskelig, fordi for mæ må alt skje m engang [;)]) OG HØRE KROPPEN SINN!! ¨Så nu skjer tingan rolig hvis æ klarer å gjøre noe i det hele tatt.. Plages med ryggen og bekkenbunnen hvis æ strever for mye...
Håper at du ikke får så ond. lykke til og klem

Back
Topp