Bekkenet

Tina_81

Forelsket i forumet
Tror jeg har fått bekkenproblemer! ÆSJ!
Skal til fysio i slutten av måneden.
Har hatt en brennende følelse i korsryggen, vondt der og nå verker det no helt JÆVLI i høyre lår? oohhh. what to do???

uff det er ikke noe godt, vi er iallefall mange her som sliter med det samme viktig å komme seg til fysio så fort som mulig iallefall, så godt du har fått time! ellers er det vel bare å prøve å røre på seg så godt det lar seg gjøre, iallefall for min del blir alt verre hvis jeg blir sittende/liggende og "stivne"

Uff aj bekkenet er noe dritt... Hos meg har det stivnet skikelig til etter vi var ute å gikk en litt for lang tur.... Sliter med å bevere meg nå så har ligget med pute mellom beina i hele natt, hjelper litt men tror jeg virkelig hadde hatt godt av varmtvanns trening...

Går jo tur med hunden hver dag, men i dag var det vondt å gå! Men er enig, det blir bare værre av sitte i ro, så en får bite tenna sammen og komme seg ut.
Er vane med vondt i ryggen, har slitt med det siden jeg var 15.
Fysioterapeuten min sa man kunne få bekkenløsning før man visste at man var gravid! Det visste ikke jeg, trodde sånt kom litt senere jeg da.
Han er jo manuell terapeut og alt mulig rart, så regner med at han fikser, eller gjør det bedre!
Lenge å vente til den 30, men mange gamle med skader på glatta så det er stoor pågang der!
Har hatt samme fysio i 8 år hvertfall, så er superførnøyd og føler meg trygg hos han.

Varmtvannstrening er kanskje tingen...hmmmm....sjekk om det er noen som har det omkring her. Tror det er et sted som heter Blekkspruten hvor de har babysvømming å sånn!

Vil minne dåkker alle på at man får behandling hos fysio gratis, om man har rekvisjon. :) 
Min lege skreiv feil på min rekvisjon, og det betyr at æ må betale. Får det må stå bekkenløsning med gangvansker.

Min fysio trudde ikke at æ hadde bekkenløsning da, siden æ ikke hadde gangvaska når æ kom. Ho sjekka meg, og da visste det seg at æ va både skeiv og låst i venstre sida.. Ho trakk meg løs, og neste time e nu på torsdag.. Håpe æ ikke e så dårlig til beins da..

Ho skulle også skrive brev til legen min, om at legen min måtte omgjøre rekvisjon, så æ slipp å betale for det, for æ må nok jevnlig til fysioen heretter. 

Jeg hadde det samme problemet, at det ikke sto noe om gangvansker i rekvisisjonen  fra legen, men da kunne faktisk fysioterapeuten endre på rekvisisjonen selv :)

Hva enn du gjør - IKKE bit tenna sammen for å presse deg til å trene... det vil bare gjøre det verre... det har jeg dessverre smertelig fått erfare...

Det du må finne ut av er hvilken balanse mellom aktivitet og hvile som passer seg for deg... Hos meg er det lite aktivitet utenom basseng - om jeg går 100 m så er det på grensen av hva bekkenet tåler... Sitte klarer jeg ikke, så dagene tilbringes for det meste godt tilbakelent i stolen for å lade opp til å fungere sammen med Julie på ettermiddagen... 

Så om du får vondt av å lufte hunden, så er det et tydelig tegn på at du har gått for langt... 

Håper du får god hjelp av fysioterapeut... har hørt om mange som har hatt god effekt av akupunktur, så det er og noe å teste ut... 

knertnr2påvei skrev:
Jeg hadde det samme problemet, at det ikke sto noe om gangvansker i rekvisisjonen  fra legen, men da kunne faktisk fysioterapeuten endre på rekvisisjonen selv :)

Ho kunne ikke det, ho æ va hos.. Men vi skulle få orden på det.. :) 

Går alltid til fyisoen først jeg, så sender han brev med meg til legen etterpå om hva som feiler meg. Enkelt å greit. Håper jeg slipper nåler, for det har jeg fått i skinka før, og det er VONDT!!! Har hatt mye problemer med bekkenplatene, eller hva det het for noe!

Håper noe hjelper for det her orker jeg ikke gjennom hele svangerskapet.....

Kjenner igjen de smertene som du beskriver..Er noe herk med det bekkenet, men jeg er like plaget med det om jeg er gravid eller ikke hehe

Back
Topp