Bekkenet - klarer nesten ikke å løfte på beinet

Mrs White

Forelsket i forumet
I løpet av gårsdagen har jeg fått forferdelig vondt i hofta/bekkenet på venstre side (høyre er helt fin). Jeg klarer nesten ikke å løfte beinet når jeg ligger, går eller står! Det er så vidt jeg kommer meg opp når jeg har satt meg eller lagt meg. For å ikke tale om å gå opp, eller enda verre, ned trappa (vi har toalett i 2. etg så jeg må gå opp og ned innimellom).

Det gikk så fort, jeg var helt fin på torsdagen men våknet fredag og hadde sååååå vondt. Og når lillen sparker eller presser seg nedover så gjør det så vanvittig vondt - det sprer seg til ryggen. For øvrig kjenner jeg ikke av noen vonde kynnere eller rier, så regner liksom ikke med at det er fødsel på gang med det første.

Tenker på alle dere som har slitt med bekkenplager langt tidligere i svangerskapet. Huff sier jeg bare! Jeg føler med dere!

Er det noen som har noen tips?

Jeg ligger allerede med stor pute mellom beina når jeg ligger ned, men det hjelper lite. Og det er så vidt jeg klarer å snu meg i senga. Og det å komme seg opp av senga er jo bare helt forferdelig. Så det er jo flaks at man må opp annenhver time for å tisse også da! :-)

Jeg synes det kan hjelpe litt at jeg er i bevegelse, men jeg orker jo ikke å gjøre noe (utslitt - vil bare sooove) så det å bare vandre rundt i huset er ikke akkurat tilfredstillende :-)

Er der noen øvelser jeg kan gjøre hjemme?
Borde jeg snakke med føden om det her?

 
Jeg har det ikke så ille som du, men dersom jeg sitter mye eller ligger på siden over lengre tid (som for eks om natten...) får jeg også smerter i venstre siden som du beskriver. Det har vært sånn siden før jul (kan stemme med når rundt hodet begynte å feste seg). Legen sjekket om det var bekkenløsning, men hos meg konkluderte hun med var at det er en nerve i baken som kommer i klem. Min eneste løsning er å holde meg i bevegelse i løpet av dagen (gå noen turer, yoga etc) og ikke sitte for mye, da har det blitt litt bedre om natta også. Når været suger har jeg funnet fram Nintendo Wii'en fremfor å sitte og se på TV. Merker i hvert fall enormt forskjell visst jeg holder meg i ro. Da får jeg ikke sove den natten i det hele tatt omtrent.
 
Har hatt samme problem nå i flere mnd, den siste mnd har det blitt skikkelig ille og har ikke hatt mulighet til å trø på foten. Nå går jeg på modningsakupunktur og når ho som setter nålene så hvor jeg slet med å komme meg rundt satt hun noen nåler for bekkenet også, de hjelper meg i 2-3 dager i hvertfall. Jeg får ikke gjort noe da, men jeg har ikke så smerter uansett :) Går 1-2 dager i uken nå før fødsel, koster litt da for man kan ikke få henvisning enda men det skulle visst komme en regel på det etterhvert. Masse god bedring til deg! Håper det ikke blir en plage under fødsel det her :/ Krysser fingrer for oss begge :)
 
Huff Mozarella, tenk at du har gått med det så lenge. Jeg har hatt dette i 3 dager og jeg blir gal!
Jeg tror jeg har en nerve i klem, har funnet ut av at det er lysken jeg har vondt i og at det stråler nedover beinet. Jeg får ikke sove, det gjør vondt når jeg sitter, ligger og går - skikkelig irriterende. I tillegg har jeg fått feber (!) så jeg er totalt utstlitt.

Jeg har tatt noen paracet for å få litt søvn og ro, håper ikke det er "farlig".. men det skal det jo ikke være

Tenker som deg Mozarella at jeg ikke håper at dette blir noe problem under fødsel :(

God bedring og lykke til!
 
Back
Topp