Bekkenet etter fødsel

Spurv

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2018
Er det noen som vet hvor lang tid det tar etter fødsel før bekkenet begynner å gå seg til? Litt utålmodig :wacky:
 
Mitt er begynt å bli ganske mye bedre nå. 2uker etter. Har hatt vondt i symfysen [emoji5]
 
Mitt er begynt å bli ganske mye bedre nå. 2uker etter. Har hatt vondt i symfysen [emoji5]

Da bør jeg smøre meg med litt tålmodighet skjønner jeg :) Symfysen har vært grusom her i dag og. Og bekkenet generelt krangler som om jeg fortsatt er gravid :)
 
Tror det er veldig individuelt og alt ettersom hvilken typer plager man hadde, symfysen min føltes bra ut igjen ganske umiddelbart etter fødsel, men det er nå snart 7 uler siden fødsel her og bekkenet er fremdeles vondt bake. Har vært hos kiropraktor å rettett opp i låsninger to ganger etter fødsel og må sikkert tilbake.
 
Tror det er veldig individuelt og alt ettersom hvilken typer plager man hadde, symfysen min føltes bra ut igjen ganske umiddelbart etter fødsel, men det er nå snart 7 uler siden fødsel her og bekkenet er fremdeles vondt bake. Har vært hos kiropraktor å rettett opp i låsninger to ganger etter fødsel og må sikkert tilbake.

Det har du nok rett i. Like individuelt som alt annet :)
Du holder på med låsninger og smerter fortsatt ja :( God bedring til deg.
Her er det bare 5 dager siden fødsel, så jeg får vel være litt mer tålmodig.
 
Mitt er ganske greit nå, snart 4 uker etter. Fortsatt noe som er vondt, men tok iallfall en uke før jeg følte at det reellt var noe særlig bedre. Trodde det skulle gå over ved fødsel så gjorde altfor mye de første dagene, og fikk selvsagt svi for det.
 
Mitt er ganske greit nå, snart 4 uker etter. Fortsatt noe som er vondt, men tok iallfall en uke før jeg følte at det reellt var noe særlig bedre. Trodde det skulle gå over ved fødsel så gjorde altfor mye de første dagene, og fikk selvsagt svi for det.

Samme her :wideyed:
 
Tror jeg har lest at man ikke kan vente at det er bra før 7 uker etter fødsel.
 
Her sleit jeg med det samme med nr 1, 2 og 3 og det gikk ikke over før etter 2 mnd hos meg, men det er Kanskje individuelt?:)
 
12 dager siden fødsel, fortsatt ganske plaga av bekkenet. Mener det tok 2 mnd sist ca.
 
12 dager siden fødsel, fortsatt ganske plaga av bekkenet. Mener det tok 2 mnd sist ca.

Det er jo bra tøyd og strekt over tid alt inni der, så det er jo egentlig ikke så rart.
 
Mer viktig: Hvordan er formen din? :)

Så søt du er, snupp:Heartred Formen er kjempebra den. Tar lille selv. Bytter bleier osv. Så i morgen skal vi hjem:wav
 
Fantastisk!!!! Du er så flink!! :Heartred

Hjem så raskt ja :) Du er vill :)

Alle vi mammaer er flinke, snupp:Heartred FOR en jobb vi alle gjør:love7 Jeg liker bare å dra tidlig hjem og er heldigvis i god form denne gang også:happy119 Og takk, synes vi alle er flinke. Fødsel, keisersnitt, graviditeten og for ikke å snakke om de helsikkes HORMONENE tærer på kroppen:Heartred hvordan går det med lillemor? Legger hun på seg nå? Spent på hvor mye Melvin har gått ned!?
 
Alle vi mammaer er flinke, snupp:Heartred FOR en jobb vi alle gjør:love7 Jeg liker bare å dra tidlig hjem og er heldigvis i god form denne gang også:happy119 Og takk, synes vi alle er flinke. Fødsel, keisersnitt, graviditeten og for ikke å snakke om de helsikkes HORMONENE tærer på kroppen:Heartred hvordan går det med lillemor? Legger hun på seg nå? Spent på hvor mye Melvin har gått ned!?

Vi er flinke :) Det er sant.

Lillemor har lagt på seg 140 g fra søn til tirs. Det er helt ok. Men må vekke henne hver 3 time hele døgnet. Og det er håpløst for hun sover sååååå godt.
Får håpe Melvin har gått ned under 10% :)
 
Vi er flinke :) Det er sant.

Lillemor har lagt på seg 140 g fra søn til tirs. Det er helt ok. Men må vekke henne hver 3 time hele døgnet. Og det er håpløst for hun sover sååååå godt.
Får håpe Melvin har gått ned under 10% :)

Var å tok legekontrollen i stad, den gikk veldig fint, men han Melvin har gått ned 335 gr, nesten 10 % av vekten sin på under to døgn.. Vi får lov å reise hjem, men skal ta en ekstra veiing på HS på fredag:) Mine andre har kun gått ned 40-100 gram, så var overraskende mye vektnedgang, noe de reagerte på litt her også.

Så flott lillemor har gått opp 140 gram, er vel absolutt innafor det?:Heartred Typisk dere må vekke henne, når hun egentlig sover godt:rolleyes::oops:
 
Var å tok legekontrollen i stad, den gikk veldig fint, men han Melvin har gått ned 335 gr, nesten 10 % av vekten sin på under to døgn.. Vi får lov å reise hjem, men skal ta en ekstra veiing på HS på fredag:) Mine andre har kun gått ned 40-100 gram, så var overraskende mye vektnedgang, noe de reagerte på litt her også.

Så flott lillemor har gått opp 140 gram, er vel absolutt innafor det?:Heartred Typisk dere må vekke henne, når hun egentlig sover godt:rolleyes::oops:

Ville du ikke ha jm hjem? Så hadde du sluppet å reise til HS for å veie og.
Mine 2 andre mine har heller ikke gått ned så mye. Ligget på mellom 100-200 g. Minsten klinte til med å miste 500 g.
140 g var greit nok. Men de ønsker mer. Og flere bæsjebleier. Trodde at når man fullammer så kan det være normalt med noen dager uten bæsjebleier og noen med 10 stk.... Da jm var her i går så hadde hun bæsjet minimum 1 om dagen siden søn..... Og det var lite. De ønsket mer :wacky:
Jeg er ikke bekymret. Hun spiser godt og jeg har mer enn nok melk, og trenden har snudd :)

Er du bekymret?
 
Bekkenet mitt (hadde bekkenløsning i symfysen) ble bedre umiddelbart etter fødsel. Men det kan være smertene druknet litt i andre vondter rett etter fødsel.
 
Back
Topp