Bekkenet eller?

mammantilcaro

Forelsket i forumet
Gikk opp trappen hjemme hos mamma isted da det var noe som knaka skikkelig i den ene hofta og beinet mitt låste seg helt, men gikk over igjen med en gang. Når jeg skulle gå opp til bilen et kvarters tid senere fikk jeg akkurat samme gangsperre i andre beinet, gjorde skikkelig vondt, men gikk igjen over med en gang. Nå etter en times tid i bilen er jeg hjemme igjen og har skikkelig trang til å strekke/tøye et eller annet sted bak i ryggen/ rompa men klarer liksom ikke finne ut hvor. Har smerter (ikke så sterke) og 'murringer' helt fra korsryggen/sidene ned i rompa og nedover lårene nå.

Er det noen som kjenner til disse smertene og vet hva det kan være? Tips til å bli kvitt dem? Har ikke hatt det før, men det er forferdelig slitsomt da jeg liksom ikke klarer å "strekke det bort" :p

Høres ut som slik jeg føler når jeg får låsning i bekkenet. Jeg har aldri klart å rette opp i det selv, men har gode erfaringer med manuellterapeut.

Ja, det føltes som noe liksom låste seg, men trodde sånne bekkenplager kom litt gradvis jeg da, var ikke forberedt på å plutselig få bekkenlåsning hvis det er det!!:wtf:

Det føles litt bedre idag, men merker at jeg må være forsiktig når jeg bøyer meg og setter meg/reiser meg da det føles som det skal låse seg igjen. Håper det går bra med 7 timer stående på jobb idag, så får vi se hva legen sier på legetimen i morgen:dead:

Ja, det føltes som noe liksom låste seg, men trodde sånne bekkenplager kom litt gradvis jeg da, var ikke forberedt på å plutselig få bekkenlåsning hvis det er det!!:wtf:

Det føles litt bedre idag, men merker at jeg må være forsiktig når jeg bøyer meg og setter meg/reiser meg da det føles som det skal låse seg igjen. Håper det går bra med 7 timer stående på jobb idag, så får vi se hva legen sier på legetimen i morgen:dead:

Det kan jeg love deg at det går ikke bra nei.

Du får igjen i kveld og i morgen (og påfølgende dager). Har du mulighet til å sitte så MÅ du gjøre det. de fleste forstår en gravid mage, så om det er i butikk eller slikt så går det nok. Regner med du blir maks upopulær med en egenmelding midt i påska, men utfør kun helt nødvendige oppgaver som kan gi deg trøbbel med bekkenet.

I mine tidligere svangerskap har bekkenløsning kommet gradvis mens låsning kommet som et pang
Og ja, man kan ha begge deler samtidig enda så teit det høres ut..

Har også perioder vært plaget med låsning og da kommer de som du beskriver her.e bare helt ut av det blå når jeg har gjort noe jeg ikke burde gjort. For eks gått noen timer uten sko på jobb, løftet feil osv. Kommer og går i perioder. Gått hos fysioterapeut /osteoporose de siste månedene med to til tre ukers mellomrom og klarer å holde meg så og si smertefri

Det kan jeg love deg at det går ikke bra nei.

Du får igjen i kveld og i morgen (og påfølgende dager). Har du mulighet til å sitte så MÅ du gjøre det. de fleste forstår en gravid mage, så om det er i butikk eller slikt så går det nok. Regner med du blir maks upopulær med en egenmelding midt i påska, men utfør kun helt nødvendige oppgaver som kan gi deg trøbbel med bekkenet.

En oppdatering fra meg! Det gikk helt fint og jobbe den dagen, helt til jeg kom hjem på kvelden, da klarte jeg verken sitte ligge eller stå:shifty: har ikke blitt stort bedre men heldigvis er det noen dager fri nå. Vi var i badeland i går, og det var faktisk veldig deilig å være litt vektløs og beroligende å kunne strekke litt på seg og tøyd i alle retninger.:):)

Back
Topp