Bekkenbunnsprosjekt Ahus

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Er det noen her som skal føde på Ahus som er med på Bekkenbunnsprosjektet?
Og hvis det er det, er det noen som har vært inne til undersøkelse ennå?

Jeg skal på første kontroll onsdag og er litt spent på hvordan det foregår. Har jo fått beskjed om hva som skal gjøres, men hadde vært kjekt og hørt fra noen andre først allikevel.

jeg skal føde på Ahus, men har ikke hørt noe om Bekkenbunnsprosjekt..
Hva går det ut på?

Jeg ble spurt om og være med når jeg var på ultralyd der i februar.

Det er sånn at de tar masse undersøkelser av bekkenet og følger med om det flytter seg som det skal, og det er mye fokus på og lære riktig knipetrening. De følger med på det muskulære så man ikke begynner og lekke etter fødsel, på grunn av slapphet.

Det er i samarbeid med jordmor på sykehuset og leger fra Toppidrettssenteret.

Så får man treningsprogram man skal gjøre både før og etter fødsel, og halvparten vil få fysioterapitrening hver 14.dag etter fødsel.

Og så lokket de med at man kunne få ekstra ultralyd hvis det passet seg sånn når man var inne på kontrollen.
Da var jeg solgt.

ORIGINAL: Piksi

Er det noen her som skal føde på Ahus som er med på Bekkenbunnsprosjektet?
Og hvis det er det, er det noen som har vært inne til undersøkelse ennå?

Jeg skal på første kontroll onsdag og er litt spent på hvordan det foregår. Har jo fått beskjed om hva som skal gjøres, men hadde vært kjekt og hørt fra noen andre først allikevel.

Jeg er med i prosjektet :)
Og var på første undersøkelse for noen uker siden. Selv om jeg ikke akkurat er glad i gynekologiske undersøkelser så gikk det veldig fint og de som utførte undersøkelsen var veldig hyggelige og takknemlige for at jeg ville delta. Synes det er kjekt å vite at man bidrar i en viktig undersøkelse og kanskje kan være til hjelp for andre i framtiden. Og ekstra trygghet for meg at de sjekker at alt er som det skal. Og etter de hadde tatt UL av bekkenet, tok de også en titt på lillegutt til min store glede :)

Så altså ingenting å grue seg for :)

Tusen takk for tilbakemeldingen, da går det nok greit for meg også!

Back
Topp