Bekkenbelte?

Emberella

Forelsket i forumet
Novemberlykke2024❤️
Vært hos jordmor i dag på svangerskapskontroll (32+0), og ble anbefalt å vurdere å prøve ut bekkenbelte.

Dette er mitt andre svangerskap, og jeg bærer visst lavt, og har mye mer bekkenleddsmerter denne gang. :( Også nettopp begynt hos fysioterapeut.

Noen som har erfaring med bekkenbelte? Positivt eller negativt? Anbefaling om en type belte? :)

Jeg kjøpte bbhugme sitt på Barnas hus og er ganske fornøyd med det! Ikke brukt det veldig mye, men har vært gull verdt som avlastning på Øyafestivalen og lange traskedager, eller hjemme når jeg har trengt litt avlastning.

Jeg slet med ekstrem bekkenløsning I mine svangerskap. Nå sist prøvde jeg bekkenbelte (bbhugme) fra uke 14 ca. Det hjalp de første ukene. I starten var det umiddelbar virkning, men dessverre blir jeg så hardt rammet at det ikke hjelper noe etter noen uker. Vi planlegger en til da, så jeg beholder selvfølgelig beltet slik at det kan lindre noen uker :)

Tusen takk for svar:happy:

Jeg endte opp med å kjøpe bekkenbelte fra Nordicare etter å ha undersøkt litt. Ønsker ekstra mye støtte og gode tilpasningsmuligheter, og vil si jeg fikk det. Er godt fornøyd! Brukt det i noen dager nå, og merker at beltet hjelper.

Back
Topp