Bekkenbelte

2020glede

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Dere som bruker bekkenbelte, hvor har dere kjøpt? Noen som er bedre enn andre?

Har bekkenbelte fra BBHUGME og et annet som jeg fikk låne fra tante.. uten tvil, så syns jeg bbhugme beltet er best..

Er bekkenbelte noe man bruker når man alt har kjempe vondt eller for å forebygge? Hvis dette faktisk hjelper må jeg prøve det :)

Lurer også på om jeg skal kjøpe det. Har isjiasaktige smerter og hvis jeg sitter en stund så er det veldig smertefullt når jeg reiser meg. Hva gjør bekkenbelte? :)

Om man har bekkenplager som henger sammen med bekkenløsning er bekkenbelte bra å bruke! Kan være forebyggende men også hjelpe i hverdagen. Derimot skal man ikke bruke det om bekkenplagene henger sammen med bekkenlåsning ;) i motsetning til «2020lykken» har jeg sist nevnte og er blitt frarådet belte fra fysio. Sier det bare, slik at dere som har bekkenplager sjekker opp i om det er låsning eller løsning dere har, for rett forebygging og behandling.

Om man har bekkenplager som henger sammen med bekkenløsning er bekkenbelte bra å bruke! Kan være forebyggende men også hjelpe i hverdagen. Derimot skal man ikke bruke det om bekkenplagene henger sammen med bekkenlåsning ;) i motsetning til «2020lykken» har jeg sist nevnte og er blitt frarådet belte fra fysio. Sier det bare, slik at dere som har bekkenplager sjekker opp i om det er låsning eller løsning dere har, for rett forebygging og behandling.
Hvorfor er du blitt frarådet?

Hvorfor er du blitt frarådet?

Som eg skriver i innlegget. Så har jeg bekkenlåsning, og ikke bekkenløsning. Ved bekkenløsning er ledd løse...så et belte vil hjelpe å støtte opp/stramme de løse leddene i bekkenet. Men for meg er leddene gått i lås. Så det har ingen effekt med ett belte. Fordi det er helt låst. Ingen bevegelse. Så et belte er mot sin hensikt.

Skrev innlegget i god mening, da det gjerne er andre med bekkenplager som les det. Så tenker det bare er viktig å sjekke med en spesialist om det er bekkenlåsning eller bekkenløsning man har. Meg og deg har fått to ulike anbefalinger fordi vi helt enkelt har to helt ulike «diagnoser» :happy:

Takk, tenkte å be jm henvise meg til fysio for å få en vurdering. Jeg er usikker på om jeg har begynnende låsning eller løsning. I går når jeg gikk så ble plutselig ve ben ekstremt vondt og det føltes som det låste seg, men det kan ha vært pga smertene. Jeg følte meg som en nittiåring :laughing021

Takk, tenkte å be jm henvise meg til fysio for å få en vurdering. Jeg er usikker på om jeg har begynnende låsning eller løsning. I går når jeg gikk så ble plutselig ve ben ekstremt vondt og det føltes som det låste seg, men det kan ha vært pga smertene. Jeg følte meg som en nittiåring :laughing021

Du trenger ikke henvisning lenger, er bare å ringe en fysio og bestille, det er heller ikke gratis for gravide lenger. Men er på frikort 2 :)

:)
Som eg skriver i innlegget. Så har jeg bekkenlåsning, og ikke bekkenløsning. Ved bekkenløsning er ledd løse...så et belte vil hjelpe å støtte opp/stramme de løse leddene i bekkenet. Men for meg er leddene gått i lås. Så det har ingen effekt med ett belte. Fordi det er helt låst. Ingen bevegelse. Så et belte er mot sin hensikt.

Skrev innlegget i god mening, da det gjerne er andre med bekkenplager som les det. Så tenker det bare er viktig å sjekke med en spesialist om det er bekkenlåsning eller bekkenløsning man har. Meg og deg har fått to ulike anbefalinger fordi vi helt enkelt har to helt ulike «diagnoser» :happy:
Ja enig der, greit å få sjekka opp hos spesialist først:)

Jeg har bekkenløsning/bekkensmerter så har gått til fysio i mange uker alt. Men var først på sist behandling jeg klarte å huske å spørre henne om det kunne være noe,og det skadet ikke å prøve mente hun så idag har jeg kjøpt et men det kommer ikke før etter neste behandling så vurderer å vente med å ta det i bruk til jeg har neste time der igjen. Men her sa jordmor at fysion de har på helsestasjonen ikke anbefaler belte før i uke25, og det syns jo jeg er veldig rart. Det er jo de som begynner med det alt i uke 5 (som en venninne av meg) så jeg må finne ut hvorfor denne fysioen mener at det ikke skal brukes før man er hele 25uker på vei.

Back
Topp