Bekkenbelte, hjelper det?

Sanna92

Andre møte med forumet
Jeg har begynt å få bekkenløsning og lurte på om jeg skulle gå til innkjøp av et sånt bekkenbelte. Er det noen som har erfaringer med de? Å er det noen som er bedre enn andre?[emoji4]

Har ikke prøvd, men få time til behandling!

Jeg var hos manuellterapeut tre ganger og det hjalp masse! Får se om/når jeg skal tilbake... Men for meg så sa hun at hvis jeg følte behovet innimellom så kunne jeg ta et sånt koffertbånd og fest stramt lavt rundt hoftene. Har brukt det to ganger og det hjalp (når jeg står på jobb). Det funker jo dårlig når man sitter, og jeg har ikke problemer med å gå enda, det er faktisk litt deilig å gå, siden ejg hadde låsning og ikke løsning. Men få hjelp først, og vurder bekkenbelte etterpå er mitt råd :)

Fungerer ikke for meg, kjøpte det med første etter tips fra fysio, men det hadde ikke noen effekt. Har prøvd det i de andre svangerskapene og. Eneste som fungerer for meg er behandling hos manuellterapaut for å løse opp og gruppetrening for å holde det ved like. Har holdt på nå i 8 uker og jeg er mindre stiv nå enn jeg var, men har fremdeles vondt og har ingen forhåpning om å bli bedre. Målet mitt er å slippe krykker denne gangen.

Funka for meg på den måten at jeg ikke ble fullt så sliten i bekkenet i løpet av dagen. Brukte det primært på jobb (jobber på sykehus med rimelig greit tempo og masse gåing på hardt underlag). Så jeg blir absolutt å bruke det på nytt hvis jeg merker at jeg har behov for det.

Jeg måtte kjøpe beklenbelte når jeg ikke var gravid pga store smerter og løst bekken. Det var veldig godt å ha på. Holdt lissom alt mer på plass og virket også som at noe smerte forsvant. Venter bare på å ta det frem igjen nå som jeg faktisk er gravid.

Back
Topp