Bekken/symfyseløsning og gåing

HemmeligG

Forumet er livet
Dere som har/har hatt vondt i bekkenet og symfysen i svangerskapet: fikk dere vondere av å gå tur eller var ting like vondt hele tiden? Hvis dere fikk til å gå tur, fungerte det best å gå på flat mark eller opp og ned?

Jeg blir bare værre så fort jeg beveger meg mer enn 10 min...

Vondt og gå på asfalt eller på senter. Bedre og gå i skogen men vondt etterpå så blir ikke noe mer keg får gjort den dagen

Klarer å gå småturer på rundt 10 min på asfalt, men merker det mer etterpå. Er bedre i skogen/mykere underlag. Hjelper også litt med kortere skritt.

Rolige, korte skritt og kontrollerte bevegelser på mykt underlag i gode sko var helt ok for min del. Fikk vondt av å gå fort, spesielt med lange skritt på hardt underlag. Og ukontrollerte bevegelser, som nestentryninger på isen i vinter var helt fryktelig! Gode sko med brodder på var et must. :)

Best med flat mark og korte steg.. Og ikke for langt om gangen.. Æ tvinger mæ nu for d å gå minst 30 min om dagen, men går flere ganger om dagen.. D e minst vondt om morgenen så da klarer man å gå litt mere.. Oppoverbakker er verst og blir fortere vondt..

Ble verre ved å gå tur. Men funket å gå korte turer på flat mark med korte steg:) å gå i terreng er belastning for bekkenet og dermed ikke bra når en har bekkenløsning. Du må også passe på å gå i rolig tempo og ikke ta lange skritt:)

Vondt hele tiden men verre når jeg gikk og når jeg skulle snu meg i sofa og seng oh når jeg måtte løfte bena feks opp i senga
.

Jeg hadde vondt hele tiden i jobb. Når jeg nå er 100% sykmeldt går det bra å gå tur, men passer på å variere med bevegelse og bena høyt på sofaen :)

Ble værre av å gå tur, men det gjorde godt for hodet, så jeg gikk litt allikevel :) Men helst ikke på asfalt, og rolig tempo, korte skritt, rulle over foten i stedet for å vagge, minst mulig opp og ned. Gikk en del på jobb også. Brukte heis eller rulltrapp der det fantes.

Vondt å gå uansett om det er på tur på asfalt/grus/skog eller bare stå og gå på kjøkkengulvet.

Bekkenløsningen kom snikende fra 5. mnd, så jeg måtte gradvis trappe ned på mengde og lengde. På slutten gikk jeg med krykker og all bevegelse var vond. Etter fødselen var turer i ulendt terreng umulig, men korte turer på asfalt gikk greit etter en stund.

For meg gjorde det vondt uansett hva jeg gjorde. Gikk til manueltetapaut og da kunne jeg gå igjen uten å få smerter.

Vondt å gå uansett, og om det ikke føltes vondt der og da så kjente man det godt senere, etter å ha sittet stille en stund. Ikke verdt det.

Vondt å gå uansett, og om det ikke føltes vondt der og da så kjente man det godt senere, etter å ha sittet stille en stund. Ikke verdt det.
Litt sånn jeg opplever nå jeg og. Ikke så vondt akkurat når jeg går tur, men blir helt gåen etterpå. Skikkelig dritt :( Bra det ikke er lenge igjen til jeg er ferdig..

Fikk også god hjelp av kiropraktor :)

Det blir verre av all gåing, turgåing er helt utelukket. Jeg kan sykle tur helt uten problemer da. :)

Jeg var på hyttetur på Jomfruland i Kragerø tidligere, hvor vi gikk tur langs rullestenstranden, og dette var første gang på lenge at det faktisk var greit å gå tur, aner ikke hvorfor. Har ellers gått både på asfalt/grus (som absolutt ikke fungerte), og i skogen, men har måtte gi opp alt sammen. Så litt synd at vi ikke har en sånn strand her i nærheten...:P

Hos meg tidlig i sv.skapet får jeg som oftest ikke vondt mens jeg er i aktivitet, det gir utslag litt senere. Så jeg har gått på en del smeller!
Nå gjør det vondt etter kanskje 10min

Back
Topp