Bekken/ryggproblemer

FrøkenElfie

Elsker forumet
Dere som har problemer med bekken og eller rygg, hva slags behandling tar dere? Sist svangerskap var jeg hos kiropraktor, men føler det ikke hjalp så veldig mye... Og nå kjenner jeg at noe snart må gjøres. Så hva slags erfaringer har dere? Fysioterapeut? Akupunktur? Andre ting? :-)

Jeg syns i grunn ikke det er noe som hjelper. :-( Fysioterapi hjalp samme dagen og dagen etter, trening har til tider gjort det værre, så håper noen andre kommer med bedre innspill og tips. ;-) Jeg syns det hjelper litt med varme risposer på korsryggen og pute mellom bena om natta. :-)

Jeg har også til tider fått vondt av øvelser hos fysioterapaut, men jeg har lært veldig mye av å være der. Vi har funnet ut hvordan jeg burde sitte og ligge for å forebygge og for å kjenne mindre smerter. Og hvordan jeg kan trene opp de rette musklene for å styrke bekkenet + fokus på knipeøvelser i alle slags varianter.

Når jeg var innom sist fikk jeg tape på korsryggen og den synes jeg hjelper veldig.

Har ikke vært hos kiropraktor, men har time der neste onsdag. Jeg skal prøve en blanding av fysioterapi og kiropraktor. Håper det fungerer for nå sliter det på helsa når det er på sitt verste :(

Har kroniske smerter i rygg og kropp, det som gjør at jeg holder det i sjakk er kiropraktor hver 6.-8. uke, fysio hver uke og regelmessig trening og gåturer. Jeg må ta hensyn til kroppen og la den få hvile når den trenger dere samtidig som jeg må presse litt på. Balansegangen er viktig. Utover svangerskapet ligger jeg ammepute mellom bena for å lindre bekkenet. Løfter og sitter riktig.

Jeg går nå jevnlig til kiropraktor og jobber mindre. Er frisør så står veldig mye. Fått noen strekke øvelser. Fått beskjed om en god blanding med gåing, sitting og ligging i løpet av dagen. Gå turer men ikke for lange da hverfall hos meg blir det fort overbelastning

Gikk med kiropraktor sist og det hjalp mye i begynnelsen. Vi har jacuzzi, så satt ofte i den. 38-40 grader i vannet med massasje gjorde underverker for meg :) Så har du tilgang til det eller boblebad kan jeg anbefale det hvert fall :)

Dere som har problemer med bekken og eller rygg, hva slags behandling tar dere? Sist svangerskap var jeg hos kiropraktor, men føler det ikke hjalp så veldig mye... Og nå kjenner jeg at noe snart må gjøres. Så hva slags erfaringer har dere? Fysioterapeut? Akupunktur? Andre ting? :-)

Jeg har alltid vært plaget med skjevt bekken, fra jeg var 13 år! Har gått til fysi, Kiropraktor, mange ganger røntgen, undersøkelse hos spesialister osv, men ingen ting har hjulpet... Før jeg for 3 år siden!! Fant en fantastisk mann som er Osteopat, han har hjulpet meg, og jeg ble endelig god, for første gang på 10 år, og holdt det vedlike dær 1-2 ganger i året om jeg ikke var og ramlet eller noe, da ble det ekstratur. Da jeg var kommet til uke 8 i svangerskapet fant jeg ut at jeg måtte ta en tur innom, for jeg hadde så vondt i bekkenet og oppover ryggen/nakken, han sa jeg hadde fått tidlig bekkenløsning, men skulle hjelpe meg, nå går jeg en gang i mnd for å holde det vedlike, og har ikke ondt så fremst jeg ikke sitter på rævva hele dagen :) Så Osteopat anbefales på det sterkeste! Men de koster litt, siden de ikke går under det offentlige :)

Manuelterapaut hjalp for meg sist. Blir det ille nå som jeg ikke jobber så tenkte jeg å prøve refleksolog siden fetteren min er det. Har også en annen Manuelterapaut noen få hus inn i veien her. Eller kanskje vann. Men har hjulpet meg mye å ikke jobbe som postbud denne gangen. Dumme vridninger inn og ut av bilen.

Går til osteopat med jevne mellomrom. Føler ikke det hjelper så mye på selve bekkenet, men får løst opp i mye stivheter og låsninger jeg får som følge av bekkenløsningen.

Back
Topp