Bekken/ryggplager

Mamii 27

Glad i forumet
Er det noen som har noe peiling på det, eller opplever det selv?
Jeg har hatt vondt i ryggen siden torsdag, og trodde egentlig jeg bare var støl etter zumba. Men var knallvondt helt til i går, og vondt når jeg trakk pusten ordentlig dypt.
Går det an å få "bekkenløsning" så høyt opp? Jeg har vondt midt mellom korsryggen og lungene på en måte.. Begynner å avta litt, men har slappet mye av i pinsen, så kan være at det blir verre igjen.. (håper IKKE det)..

Noen som har noe erfaring med det?

i begynnelsen av mitt svangerskap så fikk jeg fort mer vondt i rygg og bekken en fra før av. ( har alltid vært plaget med at ryggen låser seg)
smerten satt svagt i bekkenet men kraftig i ryggen nesten helt oppe med bhen. Det gjorde umennesklig vondt i begynnelsen jeg gikk til fysio og fikk akupunktur noe som hjalp veldig!

Mn nå har jeg mer og mer vondt i bekkenet og er blitt nektet å løfte noe som helst som har noe vekt og kan skade ryggen. Det blir fort verre hvis jeg begynner å løfte på noe.

Hvis det ikke gir seg ville jeg rådet deg til en tur til fysio eller kiropraktor. jeg ble rådet til å jevnlig gå til fysio gjennom svangerskapet.
Så her er det bekkenløsning fra uke 5. men har roet seg litt heldigvis!!

Krysser fingrene for at du blir bedre ;)

Høres ut som en skikkelig muskelstrekk/låsning ja, som er et ganske kjent fenomen her i gården... Av og til jeg får vondt i "mellomrygg" - men det er aller oftest muskulært da.. Men det gjør at det er vanskelig å trekke pusten dypt, som du skriver.
Har også hatt en ryggskade, og det hender jeg kompanserer for svakheten i korsryggen og da får jeg låsninger i msklene.. Jeg er nå så og si uten symptomer, men det har tatt tid - så du kan tro jeg er spennt på dette sv.skapet:-/ Treningen er alfa omega for meg, gjør masse ryggøvelser! Står på knær og hender, og bøyer bekkenet frem og tilbake - ligger på magen på gulv eller i seng og hever beina fra underlaget i 10 sekunder på hver side osv.. 
Lurt å snakke med fysioterapeut eller man.terapeut (eller kiropraktor) om dette, dersom det ikke bedrer seg;-)

tror det kan komme av treninga, høres ut som muskelstrekk ja. Jeg har slitt mye med bekkenøsning og bekkenåsning og jeg kjenner det i korsryggen og nedover rompa og det kan stråle ned i låra mot knærene. Også har jeg vondt i skambeinet innimellom. Jeg har allerde begynt å kjenne det i korsryggen og på sidene av rompa så jeg må vel til fysio etter hvert å få trent/stabilisert så jeg slipper låsning igjen 

Back
Topp