bekken plager og andre hormoner

abarat

Andre møte med forumet
Har begynt og bli plaget med bekkenløsning allerede nå i uke 22. fikk det tidlig med min nr 1 som nå. vurderer om det er noe eg kan gjøre for at det ikke skal bli for ille for fort. ev bekkenbelte, vil da helst ikke bli stillesittendes. vondest når eg snur meg i senga, det er foran i symfysen eg kjenner det best.

sure oppstøt har eg hatt siden eg ble gravid. har prøv litt forskjelligt, men blir kvalm av alle preparatene som smaker kun mint. eller peppermynte. går det an og lage sånt uten smak? eller noe med frukt smak.? bare lurer.

ellers så er jo det forstoppelse og luft i magen som gjør at det blir svært ukomfortabelt apåtil med en voksende mage. prøver og drikke masse vann men den gang ei, spiser sunt og fiberrik kost. har forsøkt laktulose. må ta full dose vist det skulle være til hjelp. men bivirkningene.. oppblåsthet. var plaget med dette før graviditet, nå er det skikkelig ille. kan det være allergi av noe slag??
 
Kjedelige greier o_O
Jg har selv de samme problemene.
Bekkenløsninga har vært et kjempe problem. Gikk til behandling, mn d hjalp lite. Nå er d mange som har god effekt av behandling hos manuell terapeut el kiropraktor! Har du prøvd noe av dette?

Forstoppelsen taklet jg ik mer... så skaffet mg mini klyster. :rolleyes: D ble virkelig løsninga for min del!!! Null mer oppblåst og vondt i magen :smiley-bounce012
 
Jeg hadde store problemer med bekkenløsning i mitt svangerskap (og etterpå), og det som hjalp meg var definitivt kiropraktor! Anbefales! Jeg begynte altså etter svangerskapet, men har blitt anbefalt å gå dit hvis jeg blir gravid igjen (noe jeg håper på snart). Jeg gikk dit og til fysioterapi (fikk enkle øvelser), og kombinasjonen var gull! I svangerskapet gikk jeg på bassengtrening med fysioterapaut, og første gangen synes jeg det var vel "sløvt" og enkelt -men som det hjalp å myke opp! Gikk der helt til uke 38... Og IKKE jobb for mye/hardt/lenge! Jeg fikk svangerskapspenger etter en mnd med bekkenplager (fra uke 27), og ble mye bedre når jeg roet ned hjemme... Mange har også effekt av bekkenbelte, det er sikkert lurt å prøve alt - verre blir det vel ikke av det i alle fall! Og når det gjelder magen - spis svisker! Prøv 15 om dagen og se om det hjelper ;o) Lykke til!!
 
Back
Topp