Bekken låsning?

Eds:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Hvilke synptomer hadde dere på bekken Låsning? Og hva hjalp?
Tror jeg har fått det og helt krise hvor hjelpesløs en blir:bored:

Hvilke synptomer hadde dere på bekken Låsning? Og hva hjalp?
Tror jeg har fått det og helt krise hvor hjelpesløs en blir:bored:

Sniker. Jeg har hatt bekkenlåsning i begge svangerskap. Det var bak i bekkenet/hofta , en slags stikkende smerte, en følelse av et ledd som ikke kunne poppes ut, du vet når det knepper i leddene. Med første var det ubehagelig å stå på foten,det stakk litt til. Det fikk plutselig over av seg selv. Med andre ble det bare verre og verre, og dro til fysioterapeut som fikk leddet i bevegelse og der ble veldig rask bedring. Fikk en enda alvorligere låsning der som jeg også måtte få hjelp til, for plutselig kunne jeg ikke stå på foten eller feks strekke meg etter brødkniven på benken, eller stelle gutten min. Klarte ikke når det sto på som verst, å sitte ned en gang. Måtte bare stå der mens jeg ventet på at det løsnet litt. Fysioterapi er det som nok hjelper best. De får bevegelse i leddet,så løsner det. Andre former for manuell terapi kan ofte ikke gjøres på gravide.

Jeg har hatt det flere ganger. Slik B skriver, og slik at det er umulig å løfte det ene beinet når jeg står på det andre. Første gangen gikk jeg altfor lenge med det, og det førte til mye plager. Nå fikk jeg det i jula, dro til fysioterapeuten som løsnet det veldig enkelt. Etter et par dager var det fint igjen. Jeg har smerter uansett pga keoniske bekkenledd problemer, men ingen låsning så jeg kan bevege meg.

Tja ikke direkte låsning, men får fort vondt i bekkenet , da på sidene der lårbeinet « sitter fast « dette er spesielt vondt på natten når jeg snur meg. Foran i skambeinet og « kniv i korsryggen» jeg får dette om jeg er for aktiv, det vil si gjør husarbeid som støvsuging, vaske gulv, skrubbe dusj etc. Eller går mye i butikker feks kjøpesenter.:: kroppen vil helst ta det rolig.. veldig kjedelig :-/

Back
Topp