Bekken/korsryggsmerter

taco2

Flørter med forumet
Har begynt å få en del smerter i bekken og korsrygg. Hadde ikke dette i forrige svangerskap så usikker på hva jeg skal gjøre. Er i uke 19, så er fortsatt lenge igjen.

Har noen tips på øvelser eller hvor jeg kan søke hjelp?

Hvordan vet man at kroppen ikke tåler mer og at man bør sykemelde seg?

Jobber i barnehage, kan unngå tunge løft men, er på beina store deler av dagen. Har også en 1åring hjemme som trenger meg. Kjenner det er veldig kjedelig å begynne med smerter så tidlig, da jeg i forrige svangerskap kunne jobbe helt frem til permisjonen og håpet å kunne gjøre det denne ganger også.

Alle tips og triks mottas med takk!

Jeg ville kontaktet en fysioterapeut som er god på kvinnehelse og gravide kropper! :) Finnes mange øvelser og gode triks som kan gjøre situasjonen bedre, men det kan være lurt med en undersøkelse hos fysio som dermed kan komme med tilpassede råd ut fra hvor smertene er lokalisert.
Jeg merker også at dette svangerskapet er litt annerledes enn det første - det er tøffere når man har små barn fra før som også trenger mammaen sin:Heartred Tenker at man ikke bør ha som krav til seg selv å klare alt mulig som man kanskje gjorde i forrige svangerskap, men rett og slett lytte til kroppen.

Sist jeg var gravid og begynte å få ryggsmerter starter jeg med basseng trening for gravide og deg var helt magisk. Både ryggsmerter og bekkensmerter ble helt borte! Kanskje det kan være noe for deg også :)

Jeg ville funnet en bra fysioterapeut som er spesialisert i graviditets plager. Bor du i Oslo? Har ellers lest at bekkenbelte skal hjelpe, men aldri testet det selv.

Jeg må balansere hvile og aktivitet. Hadde bekkenplager fra ca halvveis i forrige svangerskap (nr 3, - riktignok for 12 år siden), men lærte meg at Max 2 timer med aktivitet uten hvile er nok for at jeg ikke skal bli sengeliggende resten av dagen; evt dagen etter.

Back
Topp