bekken/korsrygg plager

snart3barnsmor16

Gift med forumet
Til tider, om jeg styrer veldig mye, verker det skikkelig, korsrygg, bekken og nedover i bena. slet veldig med bekkene forje sv.skap fra 6mnd.

og Sure oppstøtt! hater det!! åå.. Gaviscon flytene er min reddning..

hvordan går det med dere andre?

Bekkenløsning her og. Har hatt d fra tidlig i alle mine svangerskap. Ingen sure oppstøt ennå heldigvis. Glad for d-for selvom Galviscon hjelper så synes jg d er superekkelt å svelge ned..fikk mg faktisk til å kaste opp et par ganger! Går du på bekkengruppe? Jg har akkurat begynt og d synes jg alltid hjelper litt på smidigheten. Og akupunktur kan gi smertelindring i flere dager.

Her er det bekkenlåsning som er onden.
Litt halsbrann/oppstøt, men klarer meg uten gaviscon så langt.
Ellers en irriterende treig mage og blir fort sliten.

Utenom det nyter jeg "rugetida" =)

Jeg har en jobb hvor jeg står og går i 8 timer, i tillegg til at vi driver og flytter og jeg kjenner også at det verker voldsomt i korsrygg og nedover beina når jeg er på jobb. Men har ikke kjent noe i bekken tror jeg? Hvor og hvordan kjennes det ut? :P

I hverfall med min bekkenlåsning, var det ikke tvil om hva det var.
Klarte ikke reise meg fra sofaen, og jeg kunne kjenne at hele bekkenet var låst fast.
Måtte bare sittte i ro, og la det løsne forsiktig før jeg klarte reise meg og stå på beina.

Usj, jeg har hatt bekkenløsning siden slutten på forrige sv.skap (og det kom for fullt da frøkna var 6mnd). Etter at jeg ble gravid så har det faktisk ikke vært så ille enda, men kjenner det fryktelig godt i korsryggen når jeg går mye eller med "feil" sko.

Hvordan kjennes bekkenløsning ut? Tja..hos mg blir halebenet så sårt at d er som å sitte på en spiker. Å reise mg fra en stol er et helt eget studie...;) kan bare ligge kortere perioder på hver side før d kjenns som hoftebenet er på vei ut av hofta...tannpine i hofta, bruker jg å kalle d. Også stråler d fra korsryggen ned langs sidene og noen ganger helt ned i hælen. Jg merker at d begynner løsne fremme også nå-symfysebenet. D skjer vanligvis ikke før helt mot slutten av svangerskapet. Mn la mg si d slik..hadde du hatt bekkenløsning hadde du ikke kunne stått på bena i 8 timer;) så om du verker i korsryggen etter d, har nok d helt naturlige årsaker;)

Sliter med bekkenet og lårene. Bekkenet sovner på en måte så stråler det ned i lårene. Ikke noe godt. Akkurat som om de svikter innimellom. Hadde det sist og. Men ikke så tidlig som dette. 

Ellers så har ikke kvalmen gidd seg. Har fått kvalmestillende av legen i dag så håper det ordner seg då. Har gått ned 3.3 kg på ca 3 uker og det var ikke legen fornøyd med for hun forventer ikke at jeg legger på meg denne gang heller. Sist gikk jeg opp 3 kg på alle månedene. Så hun er mer redd for at jeg skal gå ned i vekt denne gang pga min datter. Må jo holde følge med hun og iløpet av dagen.

Har en del vondt i korsryggen, og i går, helt ut av det blå, ble jeg kjempe kvalm og kasta opp litt :s merkelige greier....

Hos meg har alltid smertene i bekkenregionen startet i symfysen, så også denne gangen. Det er der jeg får vondt, og det kan komme etter at jeg har gått mye eller uten noen åpenbar årsak. Korsryggen er øm, og jeg har fått gravidganglanget mitt nå.
Den siste uken har jeg vært øm/hatt vondt på venstre side langt nede på magen, vet ikke helt hva det kommer av, men kombinert med bekken/rygg gjør det at jeg syns det er ubehagelig å gå for tiden.

Jeg har litt vondt i korsryggen og på utsiden av hoftene. Blir fort sliten.
Tenkte jeg skulle begynne på gravidsvømming til uka:) gleder meg.
Jeg skal få legen min til å fryse abonnementet mitt på Elixia siden jeg ikke klarer slik trening.
Jeg bruker også Gaviscon tygge tabletter, men ikke hver dag.

Tror kanskje jeg ville skjønt det hvis jeg hadde bekkenløsning, ja :P
Jeg har også tenkt til å begynne på gravidsvømming. Det høres så behagelig ut når magen blir stor og tung. Jeg får fort vondt i korsryggen når jeg trener, så det må jeg være forsiktig med. Også elsker jeg å svømme! :D

jeg begynner å kjenne bekkelåsningen igjen desverre.. vondt å koste og møkke hos hestene.. pluss og vaske golv.. så er glad hestene straks skal på beite og så får mannen ta gulvene..
fysioterapeuten min sa at bekkenløsning gir smerter fremme og bekkenlåsning går smerter bake.. men at de ofte går under fellesbetegnelsen bekkenløsning.. men bekkenlåsning er vel lettere å gjøre noe med.. han fikk hvertfall bedra bekkenet mitt sist..

Jeg har også slitt masse med bekkenlåsning i begge mine svangerskap. Fikk det i uke 12 med førstemann og uke 7 med andremann. Jeg går til naprapat som holder det i sjakk :-) Det kan jeg virkelig anbefale! :-)

Back
Topp