Bekken hjelp!

Cissi

Flørter med forumet
Da takket bekkenet for seg litt for tidlig 12+4noen her som har noen gode tips til smertelindring eller andre tips hvordan jeg kan minske plagene? Legen ga meg diagnosen kraftig bekkenløsning, delvis sykmeldt og henvisning til fysio.
Hadde bekkenløsning sist gang, men da var det en ferie sammenlignet med nå.
Sitter en del på pilatesball men det hjelper bare litt.. Alle tips og råd tas imot med takk!☺️

Beste råder jeg kan gi, er å respektere begrensningene. Om du føler deg bra en dag er det ikke meningen du skal vaske rundt, for da får du svi etterpå når du setter deg og bekkenet stivner igjen. Prøv å ikke gå for mye på hardt underlag, og sko med mye demping kan anbefales.

Varme kan lindre om du er stiv, som varmeflaske el?

Og ei jeg jobbet med sa hun følte seg bedre med mellomhøye kilehæler, var som om det bedret stillingen til bekkenet, bare for å ha nevnt det i tilfelle :p

Oii stakkar deg :( så redd for det samme, har allerede en del vondt! Hvor sitter smerten hos deg? Bra du blir fulgt opp ihvertfall :)

Oii stakkar deg :( så redd for det samme, har allerede en del vondt! Hvor sitter smerten hos deg? Bra du blir fulgt opp ihvertfall :)
Det sitter forann ved symfysen/skambenet og bak på hver side av korsryggen.
Jeg har medfødt hofteleddysplasi med en god del operasjoner, så er nok en kombinasjon av typiske og ikke typiske
Du burde prøve å få deg en henvisning til Fysio, greit å starte tidlig hvis du har plager☺️

Pute mellom beina til soving kan også være med på å stabilisere bekkenet. :)

Pute mellom beina til soving kan også være med på å stabilisere bekkenet. :)
Jeg har stjelt dyna til mannen, så godt for han at det ikke er minusgrader
Rulle dyna til en pølse, får man støtte langs hele kroppen☺️ Var ett tips jeg fikk sist svangerskap☺️Ellers er puta ett godt tips hvis man sløver på sofan vil jeg tro

Jeg har stjelt dyna til mannen, så godt for han at det ikke er minusgrader
Rulle dyna til en pølse, får man støtte langs hele kroppen☺️ Var ett tips jeg fikk sist svangerskap☺️Ellers er puta ett godt tips hvis man sløver på sofan vil jeg tro

Jeg drømmer om en sånn comfort u-pute, som er så lang at man ligger som et reir i den. Mitt største problem med soving sist var at magen var så stor at jeg ikke lå stabilt på siden, så jeg må ha støtte bakfra, men løse puter eller slikt tror jeg blir bare pes spm må justeres mye, med snuing hele natta og utallige dobesøk. Lurer på å kjøpe brukt, faktisk :p

Jeg drømmer om en sånn comfort u-pute, som er så lang at man ligger som et reir i den. Mitt største problem med soving sist var at magen var så stor at jeg ikke lå stabilt på siden, så jeg må ha støtte bakfra, men løse puter eller slikt tror jeg blir bare pes spm må justeres mye, med snuing hele natta og utallige dobesøk. Lurer på å kjøpe brukt, faktisk :p
Oooojjjj Den så helt fantastisk ut!!

Ja en smule overkant dyr, men sy selv? Kan vel ikke være så vanskelig? Må jeg lufte for min handy søster☺️ Hva hun kan med nål og trå☺️

Sikkert ikke, om man har symaskin :)

Beste råder jeg kan gi, er å respektere begrensningene. Om du føler deg bra en dag er det ikke meningen du skal vaske rundt, for da får du svi etterpå når du setter deg og bekkenet stivner igjen. Prøv å ikke gå for mye på hardt underlag, og sko med mye demping kan anbefales.

Varme kan lindre om du er stiv, som varmeflaske el?

Og ei jeg jobbet med sa hun følte seg bedre med mellomhøye kilehæler, var som om det bedret stillingen til bekkenet, bare for å ha nevnt det i tilfelle :p
Det med kilehæler har eg stor tro på. I Frankrike er det så lite bekkenløsning at de ikke har en medisinsk betegnelse på det, nettopp fordi damene tripper rundt på kilehæler og får en helt annen holdning i kroppen :-)

Det med kilehæler har eg stor tro på. I Frankrike er det så lite bekkenløsning at de ikke har en medisinsk betegnelse på det, nettopp fordi damene tripper rundt på kilehæler og får en helt annen holdning i kroppen :)

Vet man at det er det som er grunnen da?
Generelt har vi mye mer bekkenløsning i skandinavia enn ellers i verden, og jeg har hørt at en teori går på at vi er så stive i gangen, og ikke er løse og ledige og vrikker på rompa når vi går. En annen ting jeg tenker på er jo temperatur, men det finnes jo andre kalde områder som ikke har så mye av dette som vi har.

Vet man at det er det som er grunnen da?
Generelt har vi mye mer bekkenløsning i skandinavia enn ellers i verden, og jeg har hørt at en teori går på at vi er så stive i gangen, og ikke er løse og ledige og vrikker på rompa når vi går. En annen ting jeg tenker på er jo temperatur, men det finnes jo andre kalde områder som ikke har så mye av dette som vi har.
Finner ikke igjen den artikkel eg leste at det hadde en sammenheng med kilehæl bruk og mindre bekkenløsning. Også har det jo mye å si at vi i Norge er i jobb, mens i andre land er kvinner hjemme mer

Finner ikke igjen den artikkel eg leste at det hadde en sammenheng med kilehæl bruk og mindre bekkenløsning. Også har det jo mye å si at vi i Norge er i jobb, mens i andre land er kvinner hjemme mer

Det er jo en annen mulig faktor, ja. :)

Æsj, så kjedelig med tidlig symptomer altså! Klarer du å ta bekkenhevøvelser av noe slag, så kan dette hjelpe til og stabilisere etterhvert. Jeg trentr i slynge hos fysioterapeut sist, lindret noe. Ellers fikk jeg også akupunktur av nevnte fysioterapeut.

Æsj, så kjedelig med tidlig symptomer altså! Klarer du å ta bekkenhevøvelser av noe slag, så kan dette hjelpe til og stabilisere etterhvert. Jeg trentr i slynge hos fysioterapeut sist, lindret noe. Ellers fikk jeg også akupunktur av nevnte fysioterapeut.
Skal ha min første time nå på tirsdag☺️ Håper det hjelper denne gangen, hun gjør også akupunktur så tenkte jeg skulle høre om det☺️ Syns du det hjalp?

Var hos ei manuellterapeut igår, fikk noen øvelser som jeg skal utføre når jeg føler meg sliten etter jobb. Det er visst viktig med bøy og tøy når man kjenner det i bekkenet.
:alien

Back
Topp