Bekken eller isjas?

#funneroen

Blir kjent med forumet
Hei.

Er 16+0 i dag. Førstegangs gravid. Begynte for to dager siden med noe eg vil anta er isjas smerter. Føler eg får en kniv / støt i venstre skinke, og at kraften forsvinner. Gjør vondt å løfte ting, og får vondt ved feil bevegelse, når eg løft beinet, eller når eg lener meg på venstre bein. Noen som g har opplevd dette? Eller vet om det kan være bekkenet som tuller seg? Tips til hva eg kan gjøre?

Jeg klarte ikke stå på venstrebein forrige uke, det var vondt i korsrygg, skinke og stråla nedover beinet. Ble mye bedre etter en tur til kiropraktor.
Hun mente vel det var bekken & rygg som var begynt å krangle litt og at det var greit typisk gravidplage.... jeg er ingen ekspert, og hun ga det vel forsåvidt ikke noe «navn», altså.

Følger!

Jeg er 16+ 3, Sliter nesten med det samme bare i korsryggen.
Tenkt å bestille time til fastlegen imorgen for en utredning. Kanskje du skal gjøre det samme.

Jeg har hatt problemer med bekkenet i 10 uker nå, og har ofte de smertene du beskriver. Går til fysio 2 ganger i uken nå. Hun tar det muskelære rundt setet og korsrygg. Er smertene i setet som skyter ned i låret hos meg. Utrolig ubehagelig :arghh:

Jeg klarte ikke stå på venstrebein forrige uke, det var vondt i korsrygg, skinke og stråla nedover beinet. Ble mye bedre etter en tur til kiropraktor.
Hun mente vel det var bekken & rygg som var begynt å krangle litt og at det var greit typisk gravidplage.... jeg er ingen ekspert, og hun ga det vel forsåvidt ikke noe «navn», altså.
Har tenkt på kiropraktor eg og, så godt å høre at du ble bedre! :happy:

Jeg har hatt problemer med bekkenet i 10 uker nå, og har ofte de smertene du beskriver. Går til fysio 2 ganger i uken nå. Hun tar det muskelære rundt setet og korsrygg. Er smertene i setet som skyter ned i låret hos meg. Utrolig ubehagelig :arghh:
UTROLIG ubehagelig ja! :confused: er smertene som kommer i setet som skyter ned her og. Har bare så lite lyst at det skal være bekkenet som tuller allerede. :nailbiting:

Jeg har «tulla» med at jeg har isjas! Og jeg har de samme smertene i venstre skinke:meh: jeg tror det er bekkenet som krangler (ser flere også skriver over at det er bekkenet). Kjenner det alltid i venstre skinke når jeg har sovet feil, gått mye, sittet for lenge osv. Da stråler det som en slags stripe i skinka og nedover til benet.. Skikkelig ubehagelig.. Benet blir litt hengende etter og vil ikke løfte seg som normalt!

UTROLIG ubehagelig ja! :confused: er smertene som kommer i setet som skyter ned her og. Har bare så lite lyst at det skal være bekkenet som tuller allerede. :nailbiting:
Når jeg går til fysio, så masserer hun festet mellom lår og bekken. Akkurat der man sitter. Da stråler det veldig nedover. Vanvittig vondt når det står på, men det hjelper noen dager før det begynner på igjen. Fikk en liste fra legen med oversikt over de fysioene som har avtale med det offentlige. Betaler bare 211kr gangen nå, og har straks nådd frikort :dance008

Når jeg går til fysio, så masserer hun festet mellom lår og bekken. Akkurat der man sitter. Da stråler det veldig nedover. Vanvittig vondt når det står på, men det hjelper noen dager før det begynner på igjen. Fikk en liste fra legen med oversikt over de fysioene som har avtale med det offentlige. Betaler bare 211kr gangen nå, og har straks nådd frikort :dance008
Oi Hvor er dette her? Sist gang jeg gikk til fysio ble det 650kr gangen eller noe!!!

Back
Topp