Bekkem is back [emoji28]

Bekkem

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Hei igjen damer!
Det er lenge siden sist, desverre.

Etter en brutal fødsel endte vi med tang og en blå baby med navlestrengen godt rundt halsen. Redningen var at de var klare til katastrofesnitt, så mange leger i rommet. De fikk dermed raskt blåst luft i lille babyen min, og hun kviknet fort til [emoji173]️

I ukene etterpå var smertene enorme, grunnet en allergi kunne jeg heller ikke ta noen av smertestillende som va forenlig med amming. Det resulterte i 3 ensomme og vonde uker i sofaen.

I babyens uke 4 ble hun veldig syk (noen husker kanskje jeg spurte etter råd her inne) og vi ble liggende på isolat i en uke med ekstremt dehydrert baby med virusinfeksjon. Her startet også melken min å forsvinne, og jeg ble i ukene etterpå sittende døgnet rundt med den hersens pumpa uten at noe skjedde.. baby var heller ikke fornøyd da jeg bare satt med pumpa og ikke kunne ta meg skikkelig av henne.

Lang historie, beklager det. Men dette er da grunnen til at jeg ikke har vært her på 3(!!) måneder. Overskuddet mitt har vært ikke-eksisterende.

Nå derimot (enda en virusinfeksjon rikere) tror og håper jeg at jeg er klar til å bidra igjen [emoji173]️
Det gleder meg å se at det fortsatt er liv her inne. Kjenner jeg gleder meg til å lese meg opp igjen om livet dere har fått med deres kjære vidunder!
 
Ååh, så godt å høre fra deg igjen, ikke godt å lese alt du skriver men avslutningen er fin [emoji173][emoji173][emoji173]
 
Velkommen tilbake Bekkem :love022 før håpe du har brukt opp din dose uflaks for flere år fremover
 
Stor klem, og godt å høre at det ser bedre ut nå
 
Åh, så vondt å høre at dere fikk en slik start :( Men veldig godt å se deg her inne igjen! Masse klemmer
 
Huff- så tung start dere fikk! Men godt å lese at dere har bedre dager nå. [emoji4]
 
Velkommen tilbake! For en slitsom start, godt å høre at det går bedre. :)
 
Jeg har ventet og håpet på at du skulle komme tilbake :) så kjipt at dere skulle få en slik start, men godt at du føler på overskuddet igjen! Velkommen tilbake
 
Uff, litt av en start dere fikk! [emoji22] Men så godt at alt gikk bra med dere alle, og at det er fint nå [emoji254] Velkommen tilbake! [emoji4]
 
Ååh så gode dere er alle sammen [emoji173]️ Så koselig det var å stikke innom i dag [emoji4] Gleder meg til å bli «kjent» med babyene deres, å følge dem fremover [emoji173]️

Ja nå ble vi også ferdig med den første barnesykdommen, så må må det vell være nok snart [emoji23][emoji23]
 
Wowza. Tung start ja [emoji50] Så godt å høre at ting er bedre. Ble det MME? Ble det etter forsvinnende melk her i gården iallefall.

Ja det ble det.. eller, jeg «delammer»; jeg har npk til ca en halv frokost og det er alt [emoji29] Men har så dårlig samvittighet for å kutte alt, så klarer ikke helt bestemme meg [emoji21]

Følte ett enormt nederlag når melken dro, og kjenner litt på den samme følelsen om jeg skulle kutte helt [emoji15] Hvordan har det gått der med overgangen? Føler du det er Ok? [emoji4]
 
Så hyggelig at du er tilbake[emoji3] Huff så dumt at dere hadde en sånn start[emoji20] Føler med deg! Veldig slitsomt når det ikke er bra med de små. Etter 7-8 uker innlagt på sykehus, 3 før fødsel. Haste KS, jeg fikk ikke holde guttene mine før 8 timer etter fødsel! To operasjoner på minste tvillingen i ettertid og flere timer i uken hos leger osv føler jeg denne barseltiden bare kan gå en vei[emoji3] Jeg delammer også. Har pumpet flere ganger om dagen i 3 mnd +, siste mnd har vi kose ammet[emoji3] Skjønner deg godt, det er veldig vanskelig å velge å avslutte ammingen. Her har selvfølgelig begge to melkeprotein allergi også, så jeg burde jo bare kutte siden det er vanskelig å holde seg helt unna det[emoji57]
 
Merka på dag 10 her at melka ikkje var nok, baby blei veid på helsestasjonen og gikk ikkje opp i vekt. Ho gråt ved puppen & ville amme i ein halvtime/time ca kvar time siste natta før MME. Eg var så fortvila når eg fant det ut, kom som eit sjokk.. :( Rett ut å kjøpte HIPP, flasker & brystpumpe. Eg ammet før kvar flaske i starten både natt og dag men måtte gi det opp etter 2 uker ca. Da byttet eg over til å amme etter flaska fordi ho grein berre ved puppen da ho ikkje fikk fort nok ut mat. Pumping gav dårlig resultat og eg syns det var så ubehagelig. Blei nesten deprimert når eg satt med den pumpa & tenkte på kor elendige puppa eg hadde som ikkje fungerte.
Long story shorter;
Når ho var 5 uker ca så fikk eg tette melkekjertler og kjempevondt. Da berre gav eg meg. At ho kanskje godtok puppen når ho var mett midt på dagen, eller som smokk på kvelden var ikkje verdt puppesmerter, ammeslit, det fortvila blikket i augene hennas blanda med skrekkfylt skrik om eg prøvde gi ho pupp når ho var svolten.. Flaskebarn blei ho uansett.
Og me kunne ikkje hatt det bedre etterpå. Happy mama - Happy baby!
Skulle så klart ønskt at ammingen gikk. Men eg mista melka og det var ikkje akkuratt min feil..
Den dårlige samvittighet gikk vekk når ho var ca 7 veke & kjenner sjeldent på det no. Valget vårt vart riktig mtp alt.

Det viktigste er at babyene er mett & god.

Lang melding, men. Ikkje ha dårlig samvittighet :)



Fikk ikkje lov å quote forresten, måtte bli eigen reply.. [emoji50]

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare så godt [emoji173]️ Det hjelper på å se at det er flere enn oss som må «gi tapt» med puppen [emoji28]
Føler egentlig det samme her, at baby er så glad og fornøyd nå, så vet jo at det er riktig.. men så kommer den hersens samvittigheten krypendes innimellom [emoji21]

At baby er mett og fornøyd er jo deg viktigste [emoji173]️ Og da må faktisk mamma være mett og fornøyd også [emoji23]
 
Så hyggelig at du er tilbake[emoji3] Huff så dumt at dere hadde en sånn start[emoji20] Føler med deg! Veldig slitsomt når det ikke er bra med de små. Etter 7-8 uker innlagt på sykehus, 3 før fødsel. Haste KS, jeg fikk ikke holde guttene mine før 8 timer etter fødsel! To operasjoner på minste tvillingen i ettertid og flere timer i uken hos leger osv føler jeg denne barseltiden bare kan gå en vei[emoji3] Jeg delammer også. Har pumpet flere ganger om dagen i 3 mnd +, siste mnd har vi kose ammet[emoji3] Skjønner deg godt, det er veldig vanskelig å velge å avslutte ammingen. Her har selvfølgelig begge to melkeprotein allergi også, så jeg burde jo bare kutte siden det er vanskelig å holde seg helt unna det[emoji57]

Å Hærlighet for en historie [emoji33] Uff, alt vondt dere har vært igjennom i en allerede skjør periode.
Jeg håper inderlig at det går veien for dere nå [emoji1374] Dere må jo ha brukt opp all uflaksen frem til konfirmasjonsalder dere nå [emoji173]️
 
Å Hærlighet for en historie [emoji33] Uff, alt vondt dere har vært igjennom i en allerede skjør periode.
Jeg håper inderlig at det går veien for dere nå [emoji1374] Dere må jo ha brukt opp all uflaksen frem til konfirmasjonsalder dere nå [emoji173]️

Med en trøblete start går det bare en vei[emoji4] Veldig kjedelig når barseltiden ikke blir som man har sett for seg. Glad vi bor i Norge som vi har et så godt helsetilbud[emoji3] Får håpe dere også slipper mer problemer nå[emoji4]
 
Så kjekt å høre fra deg igjen [emoji846] etter den tøffe starten får vi håpe det går bare en vei [emoji173]️

Her er vel vannkopper den største utfordringen hittil, det fikk hun da hun var 2,5 mnd gammel.

Hun får bare mme, og vil tipse om maskinen babybrezza. Jeg er i himmelen altså [emoji7]
 
Så fint at dere kom dere gjennom en så tøff start og er tilbake nå[emoji173]️
 
Back
Topp