Beising av hus

Nettien

Elsker forumet
Holder på å beise (oljebeis) huset i helgen. Jeg er selvfølgelig ikke med på det selv, men lukten kommer jo inn i huset. Nå er jeg forskjølet for tiden, så jeg har ikke like super luktesans som til vanlig. Kjenner allikevel en antydning til malingslukt rundt omkring i huset. Samboeren min kjenner det godt, men han sier at det ikke er sånn ekstremt sterk lukt. Er kanskje hysterisk, men vil jo være på den sikre siden. Er det trygt å oppholde seg her i helgen med tanke på den lille i magen? Eller er det kanskje ikke så farlig siden det tross alt er utenfra? 

Noen som vet???

Har ikke noe peiling på dette men sies jo at man ikke skal male og slikt når en er gravid..så hmm..vet ikke jeg??Er jo lukt så er jo ikke så bra det kanskje??

jeg vil ikke tro at det er så voldsomt mye igjen av de skumle avgassene... lukt er jo ikke synonymt med avgasser. men det er bare hva jeg tror da..!

Går det ikke ann å sjekke det opp på nettet eller noe??For vet ikke men skjønner du tenker på det,men er jo ute og "lufter" seg hele tiden så kan være at det som er farlig er borte men inne så pleier man vel å være forsiktig i et par dager pga luften og sånn?Nei,ikke noe hjelp imeg,bare babling

eller spørre i en malebutikk... Noe maling går jo greit, i allefall påstår de det i den malereklamen der barbie er gravid vet du... Så kanskje det er sånn med beis også??

så lenge det e ute han male, fordampe nok alt "farlig" lenge før du kjenner lukta:) hadde eg ikke uroet meg for!

Tusen takk for svarene :) Det stemmer sikkert som dere sier, at selv om vi kjenner litt lukt, så er nok det meste "farlige" vekke.

Hei[:)]

Jeg spurte legen jeg jobber sammen med (greit å jobbe på et legekontor når det stadig dukker opp så mange spørsmål!) ang det med maling. For en har jo hørt så mangt! Han sa at det med maling først og fremst gjelder de som jobber m det til daglig. De som jobber som malere bør nok ikke gjøre det i svangerskapet. Pusser en opp inne (som jeg gjorde), så kan man fint være i huset. Gravide skal ikke male, spesielt ikke med oljemaling. Så mannen min malte soverommet vårt, og vi sov i et annet rom til det var ferdig. Jeg sov ikke på det rommet før det hadde gått en uke tenker jeg. Å bo i/være i et hus som males ute, er heller ikke farlig. Har også hørt at gravide ikke skal farge håret under svangerskapet. Det hadde legen aldri hørt før. Men å jobbe som frisør og være borti hårfarge daglig var noe annet. Alt med måte? Mannen min er ute og maler nå faktisk...Og så fint det blir[;)]

Tusen takk for svaret [:)]

Back
Topp